Skimmelost...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.145 visninger
12 svar
0 synes godt om
14. juni 2012

FruK

Da jeg ventede min søn -for mange år siden - måtte man ikke spise skimmelost som gravid.

Det er vist lavet om til "bløde oste af upasteuriseret mælk"...?!

Hvad med en pizza med gorgonzola....?? Aner ikke om det er af pasteuriseret mælk - men den har jo været varmet...?

Og hvorfor er der egentlig de regler om ost? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2012

Camillos

FruK skriver:

Da jeg ventede min søn -for mange år siden - måtte man ikke spise skimmelost som gravid.

Det er vist lavet om til "bløde oste af upasteuriseret mælk"...?!

Hvad med en pizza med gorgonzola....?? Aner ikke om det er af pasteuriseret mælk - men den har jo været varmet...?

Og hvorfor er der egentlig de regler om ost? 

.... tror altså nogen gange man kan være for Hysterisk .. 

Hvordan ville mennesket nogensinde kunne formere sig bare for 200 år siden på den måde de levede og med det de spiste? 

Ja .. men ved ikke hva der skulle være med de oste hehe.. 

Det bestemt ikke for at være nedladende kan godt forstå du vil passe på dit barn..nogengange synes jeg bare der bliver skrevet så meget om så mange ting.. man faktisk ikke må gøre noget.. 

Anmeld

14. juni 2012

FruK

Tak for svar.

Jeg er helt enig med dig, man kan hurtigt blive for hysterisk!

Jeg anser egentlig ikke mig selv for at være hysterisk, men tror måske det med ostene er netop fordi jeg ikke ved hvorfor - så kan jeg ikke rigtig forholde mig fornuftigt til det.

Jeg har bare læst/hørt flere steder, at der er et eller andet! 

Men den pizza... Den lugter simpelthen for godt!!!! 

Anmeld

14. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det er fordi der ka være toksosmosplasmoses ( staves?? ) bakterie i ikke pastoiseetret oste og rådt kød, at man anbefaler gravide at gå udenom! 

Men tænker at det er op til en selv hva man spiser. Tror feks ik at man i Frankrig og Spanien, holder op med at spise oste og lufttøret skinke... Ligesom gravide i Kina og Grønland ik holder op med at spiser rå fisk... Vh stine

Anmeld

14. juni 2012

Carl-Emil's mor

StineW79 skriver:

Det er fordi der ka være toksosmosplasmoses ( staves?? ) bakterie i ikke pastoiseetret oste og rådt kød, at man anbefaler gravide at gå udenom! 

Men tænker at det er op til en selv hva man spiser. Tror feks ik at man i Frankrig og Spanien, holder op med at spise oste og lufttøret skinke... Ligesom gravide i Kina og Grønland ik holder op med at spiser rå fisk... Vh stine

alle oste i DK SKAL være fremstillet af past. mælk og derved må alle folk uanset tilstand indtage alle former for oste

netop undersøgt det hos sundhedsplejerske kontoret i min kommune idag

Anmeld

14. juni 2012

StineW79

Carl-Emil's mor skriver:

alle oste i DK SKAL være fremstillet af past. mælk og derved må alle folk uanset tilstand indtage alle former for oste

Er det så ik kun danske oste det gælder??? Det lyder da ellers rigtig godt!! Vh stine

Anmeld

14. juni 2012

Carl-Emil's mor

StineW79 skriver:

Er det så ik kun danske oste det gælder??? Det lyder da ellers rigtig godt!! Vh stine

de sagde alle oste fra DK skulle være fremstillet af past. mælk  så jo

hov så lige jeg fik skrevet i DK i det andet indlæg men der skulle stå fra DK

Anmeld

14. juni 2012

FruK

Carl-Emil's mor skriver:

Tak. 

Anmeld

14. juni 2012

StineW79

Carl-Emil's mor skriver:

Arh ja så gir det mere mening!! Vh stine

Anmeld

14. juni 2012

tarkoflen

Carl-Emil's mor skriver:

Så er du blevet ukorrekt informeret af din sundhedsplejerske jeg arbejder med ost på et indkøbskontor, og man må gerne sælge upast, oste i DK, men det skal stå på emballagen...

Langt de fleste oste er pastauriseret, men ikke alle.

Hvis du køber Galbani gorgonzola så er der ingen problemer det har jeg nemlig undersøgt for nylig for en anden gravid

Hvis det er samme bakterie, som kan være i rå fisk, så bør den blive dræbt ved tilberedning ligesom i fisken, men er ikke sikker på, at det er præcis den samme...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.