(marts) Lina 5 ugers undersøgelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

721 visninger
3 svar
0 synes godt om
28. april 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Så har jeg i dag været til 5 ugers undersøgelse med Lina. Hun var som hun skulle være - meget fin. Hun blev målt til 59 cm og det vil sige, at hun ikke er vokset siden hun blev målt sidst for 13 dage siden. Hun har taget 200 g på og vejer nu 4900 g.

Min læge kiggede igen på hendes jordbærmærke og synes, at vi lige skulle en tur forbi en hudlæge. Så det har jeg fået bestilt tid til idag den 16/5.

Næste besøg hos lægen er vaccination når hun er 3 mdr.

Hvordan er jeres besøg gået?

Kh.
Katja - Lina 5 uger og Luka 18 1/2 mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2009

D.B.L

Hej Katja,

det er altid rart at læse ungernes status :0)

Mht jordbærmærket, så er det da altid rart lige at få kigget på det en ekstra gang. Cornelia er født med et storkebid i nakken, panden og på højre øjenlåg. Det skulle vist værenoget lignende det samme (noget med blodkar som ligger yderligt, hvad jeg har forstået?????). Min ældste datter Ella har det i nakken osse. Det skulle forsvinde med tiden.

Kh. Ditte

Anmeld

29. april 2009

MoarViborg

Vi var til 5 ugers undersøgelse i mandags! Min læge sagde ved første øjekast at hun synes at hun var noget brun- ikke direkte gul! Men men hun trives godt, og er slet ikke sløv eller noget, og hun tager fint på! Hun vejede 4850 gr. og var 57 cm lang!

Lægen mente dog at alligevel at vi skulle smutte forbi sygehuset og få taget en blodprøve for at tjekke om der skulle være noget gulsot! Vi får svaret i morgen, men jeg tror dog ikke der er noget!

Desværre synes lægen også hun kunne høre en lille mislyd ved hjertet, så vi er også blevet henvist til en børnelæge! Ved ikke hvor lang tid der går før vi bliver kaldt ind til undersøgelsen, men er da lidt nervøs, selvom lægen sagde at der sikkert ikke var noget at bekymre sig om, så længe Maya trives! Men lidt nervøs er man nok altid, håber jo ikke der er noget galt med min lille Guldklumps hjerte!

Anmeld

29. april 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Et jordbærmærke er helt korrekt små blodsamlinger under huden. Der er den forskel på et storkebid og jordbærmærke, at et jordbærmærke er hævet op for huden. Der er mange som bliver overrasket når de ser det og man må hver gang ud i en længere udredning, at det ikke er farligt mv.

Linas sidder i hårgrænsen og vil når hun bliver lidt ældre blive dækket af hendes hår. Nogen går væk hurtigt og andre helt op til de er 7 år. Det kan man ikke sige på nuværende tidspunkt. Hun har også et storkebid i nakken (det har vores søn også).

Trine; Jeg troede, at gulsot gik væk i løbet af et par dage. Lina havde det da hun blev født og det gik væk i løbet af 3 dage - uden behandling. Jeg fik afvide, at så længe, at hun spiste godt, ikke var sløv, havde gode tunge bleer - så gjorde man ikke noget ved det.

Jeg kan godt forstå, at du bliver bekymret for mislyden selvom lægen siger, at det sikkert ikke er noget. Men godt, at få tjekket alligevel, så man har den bekymret mindre, at tænke på.

Kh.
Katja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.