Anonym skriver:
Ja sagen ER at min kæreste VIL have sig en ny hund!og vi har lige måtte komme af med vores anden hund - pga nogle årsager, men dels også fordi min kæreste ikke kunne styrer den og lod den gøre hvad den nærmest ville! og derimod - måtte jeg simpelthen komme af med den, da al den skænderi omkring måden at opdrage den på, og ikke mindst gav han sig mere tid til hunden end sit barn. Nu har han en anden hund i tankerne! og jeg har sagt gang på gang - at så må han købe den, men så bor vi ikke sammen - da jeg ikke orker en konflikt, og jeg kommer til at stå med HELE ansvaret i sidste ende. Han får ikke sig selv op om morgenen for at 'få luftet' hunden - og han får ikke sagt, konsekvent NEJ - når den gør ting den ikke må og roser den istedet! det endte med han faktisk ikke kunne kalde sin hund til sig - og den tog alt som sjov, indtil jeg kom ud og fik den kaldt ind! Alt, det orker jeg bare ikke med en ny hund! men manden er 25 år - og jeg har bestemt ikke lyst til at lege hans mor - så hvad pokker gør jeg lige?! han har ikke for meget overskud til dagligdagens gøremål - og skal tit, have et prik på sin skulder for at gide gå igang med at støvsue eller vaske gulv. Han arbejder ikke, men er pensionist - men agter ikke flexe - for at tjene en ekstra skilling! han aldrig penge har tilbage på kontoen da han bruger rup og strup på scooter og cigaretter! han er van til MOR - gjorde alt for ham! men den går sku ikke her! jeg har været for god af mig! men hvad kan tillade mig og ikke tillade mig at sige til ham??
(p.s så gik jeg her for en måned siden igennem en abort (selvom den var planlagt) fordi han synes vi skulle bruge en masse krudt på vores dejlige pige, og ikke magtede det alligevel! sur, vræd skuffet blev jeg! men havde han alligevel ik lyst - måtte det være sådan, da barnet helst skal ha en far der magter det! hvordan fanden kan han så tænke på HUND????!
Den er svær, for først skal du få ham til at indse at du ikke finder dig i det mere, og at dette er alvor.
Hvordan du så gør dette, er der flere måder at gøre det på, f.eks. stille nogle krav om hvordan en hverdag skal fungere, altså mandag skal han gøre dette, tirsdag skal han gøre dette
Så han hver dag har et gøremål, og så kan du sige at hvis han overholder gøre målene i f.eks. 1 måned, så må han få hund eller 2 måneder eller hvad du syntes.
Selvfølgelig med henblik på at når der kommer en hund ind i billedet så skal han stadigvæk følge hverdags planen og lufte hund m.m., og hvis ikke han overholder de ting, så er det ud med hunden, og at han er indforstået med dette
Du skal også gøre det klart for ham, at du ikke er hans mor, og derfor ikke gør det samme som hans mor gjorde for ham