Hmm :s

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

523 visninger
8 svar
0 synes godt om
13. juni 2012

Chili

Hej piger

Bare en lille ting, jeg er først gange gravid og 21+4 i dag, og har mærket liv siden uge 16
Men nogle dage (fx i dag) har jeg ikke mærket særlig meget liv, er det normalt det varierer fra dag til dag ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2012

Valle81

Ja, som første gangs gravid er det helt normalt først at mærke reglmæssigt liv hver dag omkring uge 27.

Anmeld

13. juni 2012

Chili

Valle81 skriver:

Ja, som første gangs gravid er det helt normalt først at mærke reglmæssigt liv hver dag omkring uge 27.

Okay
Men jeg mærker liv hver dag, men hvor meget og hvor hårdt han sparker varierer meget

Men har det noget,at gøre med hvor han lige ligger og sådan, eller hvad? Der er jo endnu stadig masser plads

Anmeld

13. juni 2012

Valle81

Chili skriver:

Okay
Men jeg mærker liv hver dag, men hvor meget og hvor hårdt han sparker varierer meget

Men har det noget,at gøre med hvor han lige ligger og sådan, eller hvad? Der er jo endnu stadig masser plads

Det liv man mærker ændrer sig hele tiden, et efter hvordan baby ligger, vender og drejer sig rundt osv. Og nogle dage er et små puf andre Ege kæmpe spark. Nogle dage mærker man dem kun fordi de tilfældigt rammer maven andre fordi de er vågne og går helt amok:0)

Mine tre har alle haft flere dage i træk hvor de er gået helt amok, så været meget stille i et par dage for så at gå amok igen:0)

Anmeld

13. juni 2012

Chili

Valle81 skriver:

Det liv man mærker ændrer sig hele tiden, et efter hvordan baby ligger, vender og drejer sig rundt osv. Og nogle dage er et små puf andre Ege kæmpe spark. Nogle dage mærker man dem kun fordi de tilfældigt rammer maven andre fordi de er vågne og går helt amok:0)

Mine tre har alle haft flere dage i træk hvor de er gået helt amok, så været meget stille i et par dage for så at gå amok igen:0)

Så er der ingen grund til at være nervøs han har været meget aktiv de sidste par dage, så han tager nok bare en slapper, så længe jeg mærker ham, er det vel fint nok ?

Anmeld

14. juni 2012

Mettefpigen

Nogle gange kan det også være du ikk ligger mærke til bassen... Hvis du laver meget på en dag ligger du ikk mærke til at bassen sparker :-)

Anmeld

14. juni 2012

Hyacinth

Chili skriver:

Hej piger

Bare en lille ting, jeg er først gange gravid og 21+4 i dag, og har mærket liv siden uge 16
Men nogle dage (fx i dag) har jeg ikke mærket særlig meget liv, er det normalt det varierer fra dag til dag ?

Det varierer meget, hvor aktive de kan være. Nogle bebs'er er mege stille hele vejen igennem og andre er modsat meget aktive

Hvis jeg var dig, ville jeg tage det helt roligt - du mærker jo den lille

Du SKAL først mærke liv hver dag fra uge 26/27 - så tag det roligt

Håber det var til hjælp!

Anmeld

14. juni 2012

Chili

Mettefpigen skriver:

Nogle gange kan det også være du ikk ligger mærke til bassen... Hvis du laver meget på en dag ligger du ikk mærke til at bassen sparker :-)

Det er rigtig nok
Tak

Anmeld

14. juni 2012

Chili

Hyacinth skriver:

Det varierer meget, hvor aktive de kan være. Nogle bebs'er er mege stille hele vejen igennem og andre er modsat meget aktive

Hvis jeg var dig, ville jeg tage det helt roligt - du mærker jo den lille

Du SKAL først mærke liv hver dag fra uge 26/27 - så tag det roligt

Håber det var til hjælp!

Det var det

Men indtil videre havde han bare været meget aktiv, så det var derfor det undrede mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.