Barnedåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.620 visninger
10 svar
0 synes godt om
13. juni 2012

Maria Sun

Hej pigerEr I begyndt og tænke på barnedåb?- hvor det skal være- hvem der skal med- gaveønsker osv....Vi er igang... Og der er bestilt kirke, samt brunch/frokost på en restraurant.Er nu igang med at lave indbydelser, men..Da vores ældste søn blev døbt fik vi en del sølvting, såsom : tallerkner, bestiksæt, sparegrise, dåbsrulle og smykker.- men vi 'ønsker' os ikke sådan, og det eneste der står fremme/bruger nu er vores ældste søns dåbsrulle. Hvordan skriver man på en pæn og ikke utaknemmelig måde at vi ikke ønsker os sølvting?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2012

Koen.

Jeps vi mangler sådan set kun at bestille maden, at finde på ønskelisten og sende indbydelser ud mht ikke at ville have flere af de der traditionelle dåbsting har jeg ikke nogen god ide, da vores familier godt viste vi ikke er til den slags ting, så da Lærke blev døbt fik vi intet

Nogen gode ønske ideer når man har det meste fra nr 1?

Anmeld

14. juni 2012

Koen.

Nå ja og vi holder den den 5. August

Anmeld

14. juni 2012

Monis

Vi holde barnedåb d. 12. august.

Jeg har næsten det hele klar. Vi bestiller mad udefra og holder det stille og roligt hjemme i haven.

Jeg har fået trykt indbydelser med billede af bettefisen på vistaprint.dk. De er blevet rigtig fine - kostede mig 200 kr for 20 stk med kuverter og forsendelse.

Anmeld

14. juni 2012

MariaJ

Vi skal først holde barnedåb i oktober, så vi er slet ikke begyndt endnu. Dvs vi har planlagt datoen, så vores familier havde mulighed for at få besked i god tid.Vi regner ikke med at vi skal være så mange. Vi bor jo meget langt væk fra familien, så det er et større projekt (og en stor økonomisk udskrivning) at komme herop. Vi håber at den allernærmeste familie, som bedsteforældrene, kommer. Ellers bliver det nok mest med lokale venner. Sidst holdt vi det ude, og vi satser på at være samme sted igen, hvis de har plads og kan give os en rimelig pris. Detaljerne finder vi ud af senere.

Mht gaveønsker tror jeg, jeg ville foretrække at lade det sive mundtligt, hvis der er noget man ikke er så vild med. Jeg ville selv føle det lidt ordreagtigt, hvis jeg modtog en invitation, hvor der stod...vi ønsker os ikke xxx. Og lige en sidebemærkning i den forbindelse. Hvorfor bruger I ikke bestikket, som I fik til den første? Han skal jo spise. Du må undskylde, hvis du synes det er et nærgående spørgsmål, og behøver selvfølgelig ikke at svare. Jeg har bare indimellem selv givet bestik til barnedåb, netop fordi jeg tænker, at det får man da helt sikkert brug for (og kan også have flere sæt af) i modsætning til fx en sparebøsse o.lign.

Anmeld

14. juni 2012

sofiell89

Vi skal holde d. 4 august, og kirken+lokalet blev bestilt inden jeg fødte. Indbydelserne blev sendt ud da vi kom hjem fra hospitalet. maden er lavet og frosset ned. bordplanen er lavet , dog plads til ændringer hvis nogen melder fra. duge, pynt servietter osv er købt, så vi mangler faktisk bare at lave salat og diverse småting
ønskelisten er klar også- har en mand der har sat alt i orden i en mappe til mig, fordi jeg plejer at være ordensmennesket som har styr på alt

Anmeld

14. juni 2012

Koen.

sofiell89 skriver:

Vi skal holde d. 4 august, og kirken+lokalet blev bestilt inden jeg fødte. Indbydelserne blev sendt ud da vi kom hjem fra hospitalet. maden er lavet og frosset ned. bordplanen er lavet , dog plads til ændringer hvis nogen melder fra. duge, pynt servietter osv er købt, så vi mangler faktisk bare at lave salat og diverse småting
ønskelisten er klar også- har en mand der har sat alt i orden i en mappe til mig, fordi jeg plejer at være ordensmennesket som har styr på alt

Vil du ikke skrive hvad i ønsker jer? mangler inspiration

Anmeld

14. juni 2012

JH12

Vi er i fuld gang med planlægning ..

Kirken er bestilt til 8. Juli . Og invitationerne er sent ud, og vi har været så 'frække' at skrive ønskeseddel på bagsiden .
Vi ønsker os egentlig mest de tradionelle dåbsgaver, men også en rejse seng og legetøj ..

Og vi har bestilt forsamlingshus tæt ved kirken, og maden er bestilt ude fra .

Også er gaven og kjolen på plads så nu mangler vi efterhånden bare dagen kommer .

Anmeld

14. juni 2012

JH12

Vi er i fuld gang med planlægning ..

Kirken er bestilt til 8. Juli . Og invitationerne er sent ud, og vi har været så 'frække' at skrive ønskeseddel på bagsiden .
Vi ønsker os egentlig mest de tradionelle dåbsgaver, men også en rejse seng og legetøj ..

Og vi har bestilt forsamlingshus tæt ved kirken, og maden er bestilt ude fra .

Også er gaven og kjolen på plads så nu mangler vi efterhånden bare dagen kommer .

Anmeld

14. juni 2012

sofiell89

tanja. skriver:

Vil du ikke skrive hvad i ønsker jer? mangler inspiration

nu er vores jo til første barn, men vi ønsker os hoppegynge, lille bord+stol til værelset (legesæt til børn), aktivitetsting osv.
Vi har også haft svært ved at lave liste, idet at min mor faktisk har gemt mange af tingene fra mig og mine søskende, og de er i stand som var de nye, så vi har "arvet" mange ting der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.