"Sund Familie Fødselsdag"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.232 visninger
8 svar
0 synes godt om
13. juni 2012

E.J.mor.

hej piger

ja som overskriften lyder

Kan man holde en sund familie fødselsdag???

min datter blir snart 4 år og vi skal holde fødselsdag om eftermiddagen.

jeg plejer altid at lave det sævanlige ( boller og lagkage og forskellige kager) ligesom i andre sikkert gør.

men nu er det sådan at min mand og jeg er på livsstilsændring og det kører bare for os og vi taber os rigtig meget,og det skal fortsætte over det næste år 

hvis jeg synder bliver jeg for det første rigtig syg, og jeg vil blive ked af det, fordi jeg vil tænke åh nej hvor meget skal jeg træne for det jeg lige spiste.

mit spørgsmål er nu,ville i holde en sund fødselsdag??

hvad ville i så lave??

eller tænker i bare hold dog en almindelig fødselsdag, og så må i bare lade vær at tage noget...??

kom med jeres mening, jeg ved i kan

hilsen charlotte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2012

roenlund

Jeg ville lave en både og løsning, hvor der både er nogle sunde ting i kan vælge og nogle mindre sunde ting som gør det til en alm fødselsdag...

Anmeld

13. juni 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

jeg ville også lave en kombi løsning. Jeg har selv lige tabt 25 kg, og kan godt følge dig.

Men lav en enkelt kage eller 2. Forbered også en masse lækre frugter, tag fx. lidt vanilje yoghurt med kun 2% fedt i til at komme over, så har du den lækreste frugtsalat.

Bag nogle grove boller, i kan så "nøjes" med at tage 1/2 , og dertil frugt.

Der findes også læjre opskrifter på fedtfattige kager.

Det behøver ikke være så besværligt at lave en sund fødselsdag og ingen behøver at gå glip af noget lækkert. Og dem som ikke er på  kur, lider ingen nød, fordi de får frugt. Ofte vil folk rigtig gerne have det, især når det er tilberedt.

Anmeld

13. juni 2012

Muffin_girl

2skønnebørn skriver:

jeg ville også lave en kombi løsning. Jeg har selv lige tabt 25 kg, og kan godt følge dig.

Men lav en enkelt kage eller 2. Forbered også en masse lækre frugter, tag fx. lidt vanilje yoghurt med kun 2% fedt i til at komme over, så har du den lækreste frugtsalat.

Bag nogle grove boller, i kan så "nøjes" med at tage 1/2 , og dertil frugt.

Der findes også læjre opskrifter på fedtfattige kager.

Det behøver ikke være så besværligt at lave en sund fødselsdag og ingen behøver at gå glip af noget lækkert. Og dem som ikke er på  kur, lider ingen nød, fordi de får frugt. Ofte vil folk rigtig gerne have det, især når det er tilberedt.

Anmeld

13. juni 2012

henh01

jeg er selv på kur - livstilsændring

Min datter bliver 8 til sommer. Vi laver en sund fødselsdag - ingen har jo alligevel godt af aæt det usunde og jeg kan ikke holde fingrene fra det uanset hvor meget sundt er så er.

Jeg inviterer til aftensmad og laver noget lækkert nemt og sundt. Så undgår man alt det der boller/lagkage tam tam.

Til dessert måske noget slankeis med lækre frugter til. MUMS

Anmeld

14. juni 2012

OktoberMor

E.J.mor. skriver:

hej piger

jeg plejer altid at lave det sævanlige ( boller og lagkage og forskellige kager) ligesom i andre sikkert gør.

men nu er det sådan at min mand og jeg er på livsstilsændring og det kører bare for os og vi taber os rigtig meget,og det skal fortsætte over det næste år 

hvis jeg synder bliver jeg for det første rigtig syg, og jeg vil blive ked af det, fordi jeg vil tænke åh nej hvor meget skal jeg træne for det jeg lige spiste.

hvad ville i så lave??

eller tænker i bare hold dog en almindelig fødselsdag, og så må i bare lade vær at tage noget...??

hilsen charlotte

Jeg syntes det er en rigtig god ide, og så gør det da ikke noget at vise overfor andre folk at i altså er sunde og gerne vil forblive sådan.. Og det er jo jer der bestemmer menuen, da det er hos jer.. 

Jeg ville nok lave nogle frugtspyd med blandede frugter, sætte noget økologisk chokolade frem i nogle skåle, måske nogle sunde kiks og småkager også. Til selve maden vil jeg nok lave noget salat af en slags, eller noget med en masse grøntsager.. Til maden ville jeg servere vand, saft eller andet som ikke er fyldt med sukker..

Anmeld

14. juni 2012

morethanperfect

E.J.mor. skriver:

hej piger

hvad ville i så lave??

hilsen charlotte

Jeg ville lave havregryns boller , de er lidt sundere end lyse boller ..

Og så ville jeg putte noget forskelligt frugt på grilspyd , så blir de lidt sjovere og spise
Det er jo alt mulig rigtig lækker frugt nu til sommer .. 
Ville stadig beholde kakao , kaffe og te ...
Måske lave en lækker rababertærte eller lign..  

Anmeld

14. juni 2012

E.J.mor.

ihhhh tak tak tak piger

i er super fantastiske kvinder i den bedste alder gg,dejligt med så mange gode råd

jeg vil bestemt tage det til mig og lave nogle af de ting i nævner,det viser os at de kan se vi mener det vi har gang i .....

knus..

Anmeld

14. juni 2012

AnonymAnonym

E.J.mor. skriver:

hej piger

hvad ville i så lave??

hilsen charlotte

Da jeg var lille holdte min mor igang en stor fødseldag for mig, hvor pigerne fra klassen kom over og overnattede. Jeg glemmer det ALDRIG! Vi gik i første klasse og vi hyggede os så meget! Der blev KUN severet frugt og rugbrød's-klapper så var der selvølgelig sodavan men det var også det eneste usunde! Men det var så sjovt! Og man kørte bare på super go energi, og man fik ikke ondt i maven af lagkage boller osv. Det var den bedste fødselsdag nogensinde, og den blev omtalt mange måneder efter!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.