Børn og bmi??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.407 visninger
8 svar
0 synes godt om
28. april 2009

Honningblomst

Tror I overhoved man kan bruge et børne-bmi til noget??

Jeg har lige sat mine drenges alder og højde ind og de er ikke indenfor normalen nogen af dem..kun konrad?

Men hvorfor lave sådanne test på børn når de er så forskellige og stadig
vokser??

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/vaegt_og_fedtprocent/fedmegraenser_for_boern/

Knus Eva...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Ja det må du nok spørge om - jeg tror der findes folk derude med et stort kontrolbehov som går meget op i om dit og dat passer ind i en eller anden irrelevant normalfordeling... personligt ville jeg stole lang mere på mit instinkt og sunde fornuft - man ved vel selv hvis ens barn spiser usundt eller ikke rører sig nok og derved tager på...

Anmeld

28. april 2009

Cris

Der findes måske alt for mange test for børn, og som du selv siger, de er så forskellige og vokser i perioder... Og en mor kan se, om børnene har fået for mange deler og skal spise bedre og dyrke lidt motion eller om de er som de skal...

Anmeld

28. april 2009

Honningblomst

I har ret...men det er da sjovt eller skræmmende, at min den ene vejer et kilo for meget og derfor er overvægtig og den anden vejer et kilo for lidt og derfor er han undervægtig...den ene rør sig at for lidt og den anden sidder ikke stille...den ene er vild med kager og den anden tager helst frugt og grønt...gæt hvem der er hvad-smiler

Anmeld

28. april 2009

1977

Profilbillede for 1977
Jeg har lige tastet Jesses ind, og han ligger vist på vippen til at være underærnæret Det skulle man ikke tror hvis man så hans lår

Anmeld

28. april 2009

Cris

Eva skriver:

I har ret...men det er da sjovt eller skræmmende, at min den ene vejer et kilo for meget og derfor er overvægtig og den anden vejer et kilo for lidt og derfor er han undervægtig...den ene rør sig at for lidt og den anden sidder ikke stille...den ene er vild med kager og den anden tager helst frugt og grønt...gæt hvem der er hvad-smiler

Jeg blev alligevel lidt nysgerrig, men jeg kan ikke lave testen, for man kan ikke måle børn under 2.

Jeanne, det var sjovt!

Anmeld

28. april 2009

DK

Kirstine er hel normal iflg. den test. Men jeg ser nu ikke så meget fidus til den BMI i forvejen. Min kæreste er IKKE tyk overhovedet men hans BMI siger han er overvægtig. Det er bare fordi han har muskler.

Tilgengæld har jeg da lidt for meget på sidebenene, men jeg er næsten lidt for tynd i forhold til BMI. Det er så fordi at jeg slet ingen muskler har overhovedet.

Jeg mener at man kan se på ens børn og sig selv om man trænger til at smide et par kilo. Det er da den bedste metode

Anmeld

29. april 2009

CM

En BMI test på børn, den bruger man vist kun hvis man tydeligt kan se overvægt hos børn, det er det samme med voksne, der bruger man heller ikke BMI til noget førend de er overvægtige/undervægtige.

Anmeld

30. april 2009

Honningblomst

CM skriver:

En BMI test på børn, den bruger man vist kun hvis man tydeligt kan se overvægt hos børn, det er det samme med voksne, der bruger man heller ikke BMI til noget førend de er overvægtige/undervægtige.

Jamen så bruger man den jo også for at finde normalvægt...men den passer ikke på mine unger....
Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.