UPDATE - dårlige tal ved NF scanning - ikke så ked af det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.152 visninger
6 svar
0 synes godt om
13. juni 2012

caronca

Hej alle

Først tusinde tak for alle de søde svar og krammere jeg fik efter mit indlæg i sidste uge :-) det varmede virkelig...

I dag har vi så været i Randers igen, og var så utrolig heldige at det lykkedes denne gang at få taget moderkagebiopsien. Det var en noget mere prof. læge, en ældre herre med stort hvidt skæg :-) Det tog ham ikke 2 min. at finde et sted de kunne stikke og de 2 sygeplejerkse der var der til at scanne, var utrolig søde. Må indrømme at det var ret ubehageligt, at mærke den tykke nål blive stukket ned i maven, og endnu mere ubehageligt, når han kørte den anden nål ud og ind hurtigt, for at få væske ud. Vil sige lydene og den underlige fornemmelse, gjorde at jeg fik det dårligt, svedte vildt og fik kvalme. Men efter 7 min. var det overstået og jeg har bare et lille rødt mærke nu.

Har haft lidt ondt bagefter, føles som om jeg har utrolig ømme mavemuskler i den ene side, og jager lidt, men ingenting, i forhold til menstruationssmerter.

Da vi faktisk står og skal på ferie på mandag til Italien i 3 uger, var det jo ret vigtigt for os, og finde ud af hvad der nu skal ske og hvad, hvis prøven viser et dårligt resultat. Vi får svaret på prøven fredag ca. 15.30, og får af vide de 3 vigtigste kromosonsygdomme, inkl. downs. og vi har valgt at få kønnet af vide. dvs. udfra det svar kan vi bestemme, hvad vi så skal. (skulle det værste ske, og den skal fjernes, så sker det tirsdag)

De 2 sygeplejerske syntes det var så synd, at jeg i forvejen, havde måtte gå 8 dage uden svar, og nu skulle vente 2 dage mere, så da lægen var gået, gennemscannede det alt og vi fik så meget positiv viden. De kunne se et tydeligt næseben, hvilke sjældent er der ved downs, de kunne se hjertet så tydligt, hvilke var sjældent i uge 14. Bebsen havde alle 4 hjertekamre, flot blodgennemstrømning og de tog pulsen udfra hjerteslag. Så de mente virkelig at der var gode chancer for et positivt resultat på fredag. Så det gav mig nyt håb, og var virkelig en god oplevelse i dag :-)

Nu skal vi bare igennem de 2 næste dage, men vi har trods alt lige klaret 8 dage i endnu værre uvished, så 2 dage går nok:-)

Glæder mig til at fortælle Jer om svaret og håber dette indlæg kan hjælpe andre, der skal igennem en moderkagebiopsi, fordi det kan virke skræmmede og lyde vildt. Men ærligt, havde forestillet mig det meget værre og mener virkelig at personalet i dag, er så professionelle, at man trygt kan læne sig tilbage og overlade det til dem...

Kh. Caronca

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2012

frk-stoltze

Uha det er også en dygtig læge du har været i hænderne af så, ham har jeg også været inde til ved andre undersøgelser

Dejligt alt så ud til at være rigtig godt, så er det bare at vente på svaret og ved du hva, jeg tror nu ikk du skal været bekymret, men du får alligevel lige et stort kram

Anmeld

13. juni 2012

Muffin_girl

Dejligt at alt gik godt Jeg krydser fingre for dig 

Anmeld

13. juni 2012

prettybutterfly

Dejligt det var en positiv oplevelse idag! HÅBER og krydser fingre for dig fredag!!!!!

Anmeld

13. juni 2012

tarkoflen

Dejligt at du følte dig i gode hænder, og at sygeplejerskerne var så søde, at berolige dig yderligere!

Jeg sender masser af afsted i jeres retning og håbe l får det bedste svar på fredag

Kæmpe

Anmeld

13. juni 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Det lyder dejligt, at de gav sig tid til at give jer lidt tryghed. Nysgerrighed: ved du, hvad lægen hed? 

Anmeld

14. juni 2012

caronca

Mor og meget mere skriver:

Det lyder dejligt, at de gav sig tid til at give jer lidt tryghed. Nysgerrighed: ved du, hvad lægen hed? 

Hej hej

Desværre kan jeg ikke huske navnet på lægen, men kan spørge min mand, måske han kan :-)

Han var meget karakteristisk, med briller helt ude på næsen, ret høj, stort hvidt skæg og lidt gråligt/hvidt hår, men bestemt ikke han var skaldet.

Tak for svaret...

Caronca

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.