Hvad er absolut nødvendig til baby de første par måneder??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.089 visninger
5 svar
0 synes godt om
13. juni 2012

Anonym trådstarter

Jeg har jo en ide om, det men der efterhånden længe siden vi har haft en baby, så er egentlig lidt på bar bund..

Vi har en tremmeseng og vi har pusleplads med alt hvad der tilhører..

Jeg tænker så at vi mangler

Barnevogn (men der ved vi dog godt hvad vi skal have, den skal bare bestilles)
Tøj selvfølgelig (bukser, strømpebukser og bodyer til dreng, og bukser, kjoler, strømpebukser og bodyer til en pige)
Kravlegård
Autostol
Lidt kontrastlegetøj, eventuelt et legetæppe med aktivitetsstativ
stofbleer
bæresele/slynge (alt efter hvad jeg selv synes når jeg skal ud og prøve)
dyner
sengetøj
Ammepude

Jeg kunne amme sidst, så det går jeg også ldit ud fra at jeg kan denne her gang.

Er der mere vi mangler, som er absolut nødvendigt, og som vi bare ikke kan undvære??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2012

noah3006

Jeg anskaffede mig en brystpumpe, i min sidste graviditet,  også selvom jeg ammede..og det er jeg glad for jeg gjorde, for det kunne hjælpe mig i nogle tider hvor vi evt havde brug for en ekstra hånd. Jeg købte den der hedder medela (den bruger de også på sygehusene) den er super god og nem at bruge og du har ca pumpet 120 ml ud på 5-10 min. ellers så synes jeg faktisk du har det som man nu synes man skal bruge.

Du skriver puslebord med alt det der høre til: er det bleer, evt creme til irriteret og røde numser, neglesaks/klipper, babyolie, termometer, vådservietter el. vaskeklude, hovede -hale fad, uro eller andet baby kan kigge på, baby vatpinde, stofbleer, hånklæde, ja nu kan jeg snart ikke komme på mere.. hehe men håber da det var lidt hjælp.

Knus og lykke til jer og jeres kommende baby

Anmeld

13. juni 2012

Anonym trådstarter

noah3006 skriver:

Jeg anskaffede mig en brystpumpe, i min sidste graviditet,  også selvom jeg ammede..og det er jeg glad for jeg gjorde, for det kunne hjælpe mig i nogle tider hvor vi evt havde brug for en ekstra hånd. Jeg købte den der hedder medela (den bruger de også på sygehusene) den er super god og nem at bruge og du har ca pumpet 120 ml ud på 5-10 min. ellers så synes jeg faktisk du har det som man nu synes man skal bruge.

Du skriver puslebord med alt det der høre til: er det bleer, evt creme til irriteret og røde numser, neglesaks/klipper, babyolie, termometer, vådservietter el. vaskeklude, hovede -hale fad, uro eller andet baby kan kigge på, baby vatpinde, stofbleer, hånklæde, ja nu kan jeg snart ikke komme på mere.. hehe men håber da det var lidt hjælp.

Knus og lykke til jer og jeres kommende baby

de første mange uger, kommer jeg ikke til at være væk fra baby, så det bliver først nødvendigt med en brystpumpe senere..

Det eneste jeg mangler til puslepladsen er bleer og stofbleer

alle de der cremer og olier, har man ikke brug for den første tid, så det gider jeg ikke have mere til at stå af, end man får i de der prøvepakker alle steder fra..
Babyvatpinde har jeg, og en neglesaks er der ikke brug for de første par måneder hvor man nuldrer neglene af..

Anmeld

14. juni 2012

mælkechoko

Da jeg har ventet tvillinger, har jeg nærmest købt det hele på forhånd. Det drejer sig om at købe det så billigt som muligt og helst det samme sted, da det giver rabat i den sidste ende.

Du kan gå til www.babyjungle.dk, der har de nogle fine priser- jeg købte alle flasker der samt brystpumpe og masser af tøj...

Det har betalt sig.

Anmeld

14. juni 2012

MorDk

Jeg har jo en ide om, det men der efterhånden længe siden vi har haft en baby, så er egentlig lidt på bar bund..

Vi har en tremmeseng og vi har pusleplads med alt hvad der tilhører..

Jeg tænker så at vi mangler

Barnevogn (men der ved vi dog godt hvad vi skal have, den skal bare bestilles)
Tøj selvfølgelig (bukser, strømpebukser og bodyer til dreng, og bukser, kjoler, strømpebukser og bodyer til en pige)
Kravlegård
Autostol
Lidt kontrastlegetøj, eventuelt et legetæppe med aktivitetsstativ
stofbleer
bæresele/slynge (alt efter hvad jeg selv synes når jeg skal ud og prøve)
dyner
sengetøj
Ammepude

Jeg kunne amme sidst, så det går jeg også ldit ud fra at jeg kan denne her gang.

Er der mere vi mangler, som er absolut nødvendigt, og som vi bare ikke kan undvære??

Jeg har valgt at markerer det som jeg sys man sagtens kan vente et stykke tid med...

Men stofbleer i massevis det er et MUST HAVE!

Hmm... ellers ved jeg ikke... et dejligt svøbetæppe el.lign?

Anmeld

14. juni 2012

mælkechoko

ja, stoffbleer var den absolute must samt svøb, som du skriver for os var faktisk ret uundværlige de der babysvøb samt en bæresele- når man har to bebser, så handler det bare at have meget fri hænder. Jeg fandt nogle billige ergonomiske her:

http://babyjungle.dk/?s=produkter&ID=83

samt

http://babyjungle.dk/?s=produkter&ID=71

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.