Forsinket godt nok,så barnet er 12 uger nu,men her er min oplevelse af "8ugersundersøgelsen"..
Alt var ok og vi fik snakket præventinsmiddel ect. Da jeg så var færdig spurgte han om der var andet jeg ville tale om.
Siden fødslen har jeg tabt 20 kg. Jeg var stor i forvejen og graviditen satte sine spor. Jeg er dispunibel for diabeties så jeg satte et vægttab igang hvilket jeg er godt igang med. Jeg skal til en ny glukosebelastningsprøve til okt og jeg vil gerne vise at jeg er villig til at kæmpe for mit helbred!
Problem: Hvis jeg taber mig mere bliver min krop endnu grimmere og se på end den allerede er (hængejader og slaskemave).
Hvis jeg ikke taber mig er jeg i riskoruppen for diabeties,men så ser jeg kun ½ så grim ud uden tøj som jeg ved jeg kommer til om 15-20 kg.
Jeg spurgte så lægen hvad det krævede for at få dækket operation af sygsikringen og han svarede:
Du skal have et BMI på 35 for at komme i betragtning til en operation (jeg har kæmpet mig ned på 31 så øv at få den oplysning nu)
Han sluttede af med at sige at så længe at jeg ikke fejlede noget ville jeg ikke kunne blive henvist.
Nu sidder jeg og har ikke lyst til at tabe mere. Jeg bliver jo bare grim (mere end i forvejen). Hvad skal jeg gøre?? 
Anmeld