Lige kommet hjem fra 8 ugers undersøgelsen :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

638 visninger
3 svar
0 synes godt om
12. juni 2012

Anonym trådstarter

Forsinket godt nok,så barnet er 12 uger nu,men her er min oplevelse af "8ugersundersøgelsen"..

Alt var ok og vi fik snakket præventinsmiddel ect. Da jeg så var færdig spurgte han om der var andet jeg ville tale om.

Siden fødslen har jeg tabt 20 kg. Jeg var stor i forvejen og graviditen satte sine spor. Jeg er dispunibel for diabeties så jeg satte et vægttab igang hvilket jeg er godt igang med. Jeg skal til en ny glukosebelastningsprøve til okt og jeg vil gerne vise at jeg er villig til at kæmpe for mit helbred!

Problem: Hvis jeg taber mig mere bliver min krop endnu grimmere og se på end den allerede er (hængejader og slaskemave).

Hvis jeg ikke taber mig er jeg i riskoruppen for diabeties,men så ser jeg kun ½ så grim ud uden tøj som jeg ved jeg kommer til om 15-20 kg.

Jeg spurgte så lægen hvad det krævede for at få dækket operation af sygsikringen og han svarede:

Du skal have et BMI på 35 for at komme i betragtning til en operation (jeg har kæmpet mig ned på 31 så øv at få den oplysning nu)

Han sluttede af med at sige at så længe at jeg ikke fejlede noget ville jeg ikke kunne blive henvist.

Nu sidder jeg og har ikke lyst til at tabe mere. Jeg bliver jo bare grim (mere end i forvejen). Hvad skal jeg gøre?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2012

Humanincubator

Det er megaflot, at du har tabt dig så meget! Og du skal være glad for, at du ikke skal opereres! Uanset hvordan man vender og drejer det, så er det bedst at tabe sig på normal vis.

Og hvis/når din hud begynder at hænge, så kan du jo få det opereret væk!

Og vær nu stolt af dig selv!

Anmeld

12. juni 2012

Jupiter

Jeg har selv smidt 20 kilo, og var også bange for at det hele ville hænge.

Jeg fik også at vide at jeg kun ville kunne blive henvist til offentlig betalt operation hvis jeg havde/fik fysiske gener.

Så jeg trænede og trænede samtidig med at jeg tabte mig, og i dag har jeg bare en bule på maven og en smule "løse" lår og baller. Det kan jeg SAGTENS leve med sammenlignet med hvor skidt jeg havde det med mig selv som overvægtig.

Jeg vil nok altid være ked af min mave, men jeg vil ikke udsætte mig selv for operation og risiko, så hellere leve med den jeg er

Anmeld

12. juni 2012

Mist

Anonym skriver:

Forsinket godt nok,så barnet er 12 uger nu,men her er min oplevelse af "8ugersundersøgelsen"..

Alt var ok og vi fik snakket præventinsmiddel ect. Da jeg så var færdig spurgte han om der var andet jeg ville tale om.

Siden fødslen har jeg tabt 20 kg. Jeg var stor i forvejen og graviditen satte sine spor. Jeg er dispunibel for diabeties så jeg satte et vægttab igang hvilket jeg er godt igang med. Jeg skal til en ny glukosebelastningsprøve til okt og jeg vil gerne vise at jeg er villig til at kæmpe for mit helbred!

Problem: Hvis jeg taber mig mere bliver min krop endnu grimmere og se på end den allerede er (hængejader og slaskemave).

Hvis jeg ikke taber mig er jeg i riskoruppen for diabeties,men så ser jeg kun ½ så grim ud uden tøj som jeg ved jeg kommer til om 15-20 kg.

Jeg spurgte så lægen hvad det krævede for at få dækket operation af sygsikringen og han svarede:

Du skal have et BMI på 35 for at komme i betragtning til en operation (jeg har kæmpet mig ned på 31 så øv at få den oplysning nu)

Han sluttede af med at sige at så længe at jeg ikke fejlede noget ville jeg ikke kunne blive henvist.

Nu sidder jeg og har ikke lyst til at tabe mere. Jeg bliver jo bare grim (mere end i forvejen). Hvad skal jeg gøre?? 

Jeg kan desværre ikke sige hvad du skal gøre, men kan sige..

Jeg har en veninde som lige har fået fjernet overskyende maveskin, og hun fejler altså INTET.. Hun havde bare tabt sig så meget at hendes læge henviste hende.. og hun har ikke haft en krone op af lommen. 

Så måske du skulle høre en anden læges mening. 

P.S Det er flot du har smidt så mange kg. Du skal ikke give op bare fordi en læge siger sådan.. Der er masser af andre læger, og IKKE alle har samme mening.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.