Menstruation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

489 visninger
8 svar
0 synes godt om
12. juni 2012

Anonym trådstarter

Hej.

Kan man godt bløde en normal menstruations blødning, hvis man er gravid?

Nogen der har prøvet det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2012

Miss Church

Det kan man godt, men tror ikke at det er så "normalt" at bløde ligeså meget, som hvis det var en "rigtig" mens. 
Det kan være fordi, at koncentrationerne af hormonerne i kroppen ikke er høje nok, til at holde mens. tilbage  

Anmeld

12. juni 2012

Anonym trådstarter

Miss Church skriver:

Det kan man godt, men tror ikke at det er så "normalt" at bløde ligeså meget, som hvis det var en "rigtig" mens. 
Det kan være fordi, at koncentrationerne af hormonerne i kroppen ikke er høje nok, til at holde mens. tilbage  

Ja nemlig.

I forbindelse med det, kan man nok heller ikke teste noget, da mængden af HCG ikke kan holde mensen tilbage?

Anmeld

12. juni 2012

Anonym trådstarter

Jeg tænker nemlig på, om jeg kan være gravid.

Jeg fik mens på dag. 26. - 10 dage før jeg forventer det. Det er heller ikke helt så kraftigt som det plejer.

Det var kun en uge efter ægløsning. Så forstår ikke hvorfor det kommer allerede?

Anmeld

12. juni 2012

Miss Church

Anonym skriver:

Jeg tænker nemlig på, om jeg kan være gravid.

Jeg fik mens på dag. 26. - 10 dage før jeg forventer det. Det er heller ikke helt så kraftigt som det plejer.

Det var kun en uge efter ægløsning. Så forstår ikke hvorfor det kommer allerede?

En uge efter ægløsning? Hmm kan det være ægget, som har sat sig fast? Det er lige det jeg tænker. Det kan godt bløde rimelig meget, så man tror at det er ens mens. Hvor længe er det siden du begyndte at bløde? 

Anmeld

12. juni 2012

Anonym trådstarter

Miss Church skriver:

En uge efter ægløsning? Hmm kan det være ægget, som har sat sig fast? Det er lige det jeg tænker. Det kan godt bløde rimelig meget, så man tror at det er ens mens. Hvor længe er det siden du begyndte at bløde? 

Det gjorde jeg lørdag kl 22.

Og det er ikke helt så kraftigt mere.

Jeg har mange smerter.

Anmeld

12. juni 2012

Anonym trådstarter

Det skal lige siges, at jeg aldrig før har haft en cyklus så kort! Den plejer at være på mindst 35 dage.

Og så lige pludselig dag 26? Det forstår jeg bare ikke. Og en uge efter ægløsning?

Men det kan altså bløde meget når ægget sætter sig fast eller hvad?

Anmeld

12. juni 2012

Miss Church

Anonym skriver:

Det gjorde jeg lørdag kl 22.

Og det er ikke helt så kraftigt mere.

Jeg har mange smerter.

Hmm det er svært....

"Hvis du får en lille blødning sidst i denne uge, skal du ikke være urolig. Tværtimod. Mange kvinder får en svag blødning (måske blot en smule lyserød/bruntligt udflåd), når blastocysten sætter sig fast i livmoderen, og det er ganske normalt.

I nogle tilfælde kan blødningen være lige så kraftig som en alm. menstruation og vare lige så lang tid, og du kan have de samme symptomer som du plejer at have under menstruationen. Det kan være oppustethed, menstruationssmerter m.m.

I disse tilfælde kan du tro at menstruationen kommer før tiden og tror derfor ikke at du er gravid. Graviditeten vil så måske først blive opdaget senere, evt. først næste gang du skal have menstruation, og din forventede fødselstermin vil blive "fejlberegnet" fordi du havde denne "menstruation", som i virkeligheden var barnet som satte sig fast i din livmoder, og ikke var en alm. menstruation." 

Hentet fra min-mave.dk 

for dig

Anmeld

12. juni 2012

Anonym trådstarter

Miss Church skriver:

Hmm det er svært....

"Hvis du får en lille blødning sidst i denne uge, skal du ikke være urolig. Tværtimod. Mange kvinder får en svag blødning (måske blot en smule lyserød/bruntligt udflåd), når blastocysten sætter sig fast i livmoderen, og det er ganske normalt.

I nogle tilfælde kan blødningen være lige så kraftig som en alm. menstruation og vare lige så lang tid, og du kan have de samme symptomer som du plejer at have under menstruationen. Det kan være oppustethed, menstruationssmerter m.m.

I disse tilfælde kan du tro at menstruationen kommer før tiden og tror derfor ikke at du er gravid. Graviditeten vil så måske først blive opdaget senere, evt. først næste gang du skal have menstruation, og din forventede fødselstermin vil blive "fejlberegnet" fordi du havde denne "menstruation", som i virkeligheden var barnet som satte sig fast i din livmoder, og ikke var en alm. menstruation." 

Hentet fra min-mave.dk 

for dig

Tak

Jeg håber så meget!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.