Svigter jeg...???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

807 visninger
14 svar
0 synes godt om
12. juni 2012

Bellas Mor

Jeg har lige brug for jeres mening....

Jeg har en skøn, skøn pige på 3 år, som går i børnehave. Hun elsker at være i børnehave, hvilket er en dejlig ting

Men jeg går hjemme (blev fyret pga graviditet), jeg er 23 uger henne og er plaget af ondt i ryggen, kvalme og ekstrem træthed. Min mor mener at det er dybt forkert at jeg sender min datter i børnehave, når jeg nu alligvel går hjemme. At jeg svigter hende...

Det skal siges at jeg holder hende hjemme, til hygge-bage-dag én dag om ugen - mere kan jeg desværre ikke holde til. Ellers havde jeg nok også holdt hende noget mere hjemme. Men det er jo også min holdning, at hun bliver stimuleret ved at lege md børn på hendes egen alder! Jeg kan, med maven, ikke være med på samme niveau..

Min kæreste arbejder fra 7.30-15 og kan kører hende.

Er det mig der er forkert på den..??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2012

Holbæktrunten

Bellas Mor skriver:

Jeg har en skøn, skøn pige på 3 år, som går i børnehave. Hun elsker at være i børnehave, hvilket er en dejlig ting

Men jeg går hjemme (blev fyret pga graviditet), jeg er 23 uger henne og er plaget af ondt i ryggen, kvalme og ekstrem træthed. Min mor mener at det er dybt forkert at jeg sender min datter i børnehave, når jeg nu alligvel går hjemme. At jeg svigter hende...

Det skal siges at jeg holder hende hjemme, til hygge-bage-dag én dag om ugen - mere kan jeg desværre ikke holde til. Ellers havde jeg nok også holdt hende noget mere hjemme. Men det er jo også min holdning, at hun bliver stimuleret ved at lege md børn på hendes egen alder! Jeg kan, med maven, ikke være med på samme niveau..

Øh, nej! Hun skal da ikke hives ud af sin hverdag og væk fra sine venner fordi du er gravid!

Når/hvis jeg får en til vil jeg køre det på samme måde som dig... 

Anmeld

12. juni 2012

livhemdrup

Bellas Mor skriver:

Synes bestemt ik du svigter hende. Hellere en mor som er på de dage hun er hjemme end en mor som ik ka overskue det grundet kvalme og træthed. Syns du gør det helt rigtige. 

Anmeld

12. juni 2012

vitapigen

NEJ du er IKKE forkert på den. Din datter har brug for aktivering og det kan du ikke give på samme måde og slet ikke med en besværlig graviditet. Husk på at din mor er fra en anden årgang og har nok en lidt mere gammeldags tankegang. Så send du dit barn afsted med god samvittighed

Anmeld

12. juni 2012

tarkoflen

Skal jeg være helt ærlig, så synes jeg det er din mor, der er galt på den! Din datter har godt af at komme ud og lege med andre børn og lære at være i sociale sammenhænge, og jeg synes det er så fint, at du holder hende hjemme det du kan holde til!

Så længe hun ikke er dybt ulykkelig over at komme i børnehave, så ser jeg intet problem i det..

Du skal jo heller ikke have hende hjemme, når den lille kommer! Hendes normale rytme skal da ikke ødelægges og det er ikke godt for nogen af jer, hvis du ikke føler du slår til, fordi du ikke kan aktivere hende, og at hun keder sig hjemme hos dig...

Så hvis du spørger mig, som godt nok ikke har børn endnu, så synes jeg det du gør er fint

Anmeld

12. juni 2012

FruK

Jeg synes ikke du er forkert på den. En dag hjemme om ugen er luksus for hende. Og hvis hun er glad for at være i børnehave, så synes jeg, at det er vigtigere, at du plejer dig selv - og så måske har lidt mere overskud, når hun kommer hjem.

Jeg ville nok hente tidligere nogle dage, hvis du har mulighed for det. Ellers så tror jeg, som du selv skriver, at det er sjovere for hende at være i børnehave, end hjemme med en mor, som måske ikke har det store overskud.

Anmeld

12. juni 2012

Bellas Mor

1000 tak - det var lige hvad jeg havde brug for at høre!!

Mener jo heller ikke selv det er mig der er noget galt med. Og de siger også nede i børnehaven, at jeg skal have god samvittighed, for de ved hvor svært det er for mig.

Jeg har desværre ikke mulighed for at hente tidligere, da det er min kæreste der har bilen

Jeg har den kun, hvis jeg skal noget i løbet af dagen (læge, jordmoder ect.) Og der henter jeg hende tidligere og kæresten senere

Anmeld

12. juni 2012

Kay

et barn i den alder har rigtig godt af de rutiner det er at havde en nogenlunde fast hverdag... og hun ville da kede sig i hjel hjemme sammen med dig...

desuden ville hun da også komme bag ud med meget af det sociale hvis du skulle holde hende hjemme fra nu af og til nr. 2 skal starte i institution!

du ville svigte hende meeeget mere hvis du holdte hende hjemme... især når du ik har kræfter og overskud til at give hende alt det børnehaven giver hende...

syntes det er super fint at du giver hende hjemme dag og evt også nogle korte dage...

Anmeld

12. juni 2012

Camillos

Bellas Mor skriver:

Nej du skal bestemt ikke holde din datter hjemme fordi du går hjemme .. Hun har godt at stimuli fra de andre børn, og gå i børnehave som hun er vant til .. det er fint med en hjemmedag kage bage dag om ugen sammen med hende. 

"Nyd" Din frihed og glæd dig over graviditeten, slap af og vær glad for du har overskud til hende når hun kommer hjem 

Anmeld

12. juni 2012

mortilnoahogmelina

Jeg synes på ingen måde du er forkert på den ..
Jeg ahr en dreng på 17 måneder han går i DP , jeg er gravid i uge 20 +, jeg går os hjemme da jeg er færdig udd i april og desværre ikk blev ansat efter endt udd .
Men jeg sender os min søn afsted hver dag , nogne gange holder jeg ham da hjemme nogen gange 1,2 gange i ugen er meget svingende og kommer an på hvad vi skal lave.

MEn jeg ønsker ik at hive ham ud af sin hverdag , og desuden har han godt af at lege med andre børn , det giver dejlige trætte børn om aftnen

Så jeg synes bare du skal fortsætte som du hidtil har gjort ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.