Kvinder vil ikke amme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.967 visninger
3 svar
0 synes godt om
28. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Metroxpress

Fire ud af ti mødre dropper fuld amning – allerede efter fire måneder

Kvinder vil ikke amme"Jeg vil have mit liv tilbage".

Sådan lyder det fra mange mødre, som dropper amningen. Selv om Sundhedsstyrelsen anbefaler fuld amning, indtil barnet er seks måneder og supplerende amning indtil barnet er minimum 12 måneder, dropper 40 procent af mødrene allerede fuld amning efter fire måneder. Og kun 25 procent ammer fuldt, når barnet er et halvt år.

Når en stor andel af mødrene vælger amningen fra, skyldes det blandt andet, at de ønsker at få deres sociale liv med cafébesøg og rødvinshygge med kæresten eller veninderne tilbage, vurderer Susanne Hede, formand for Fagligt Selskab for Sundhedsplejersker.

»Det er også kendt, at mødregruppen har stor betydning og kan få mødre til både at opgive og at fortsætte med amningen,« siger hun.

Samtidig er mændenes stigende tendens til at tage barsel med til at udfase amningen.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2009

3rollinger

For mit vedkommende er barslen overstaaet efter 4 mdr, og saa er det virkelig svaert at kombinere det, naar man er paa arbejde en stor del af dagen .

Anmeld

28. april 2009

Challe13

Karoline skriver:

Fire ud af ti mødre dropper fuld amning – allerede efter fire måneder

Kvinder vil ikke amme"Jeg vil have mit liv tilbage".

Sådan lyder det fra mange mødre, som dropper amningen. Selv om Sundhedsstyrelsen anbefaler fuld amning, indtil barnet er seks måneder og supplerende amning indtil barnet er minimum 12 måneder, dropper 40 procent af mødrene allerede fuld amning efter fire måneder. Og kun 25 procent ammer fuldt, når barnet er et halvt år.

Når en stor andel af mødrene vælger amningen fra, skyldes det blandt andet, at de ønsker at få deres sociale liv med cafébesøg og rødvinshygge med kæresten eller veninderne tilbage, vurderer Susanne Hede, formand for Fagligt Selskab for Sundhedsplejersker.

»Det er også kendt, at mødregruppen har stor betydning og kan få mødre til både at opgive og at fortsætte med amningen,« siger hun.

Samtidig er mændenes stigende tendens til at tage barsel med til at udfase amningen.

Læs mere her

Ja jeg får sku næsten tårer i øjnene for havde sygehuset ikke smadret amningen totalt for min datter og jeg....og havde jeg haft mad nok til hende var jeg sluppet for de skide flasker og det mme og jeg ville sådan ønske jeg havde kunnet amme og så længe som muligt.. havde bare ikke noget andet valg... p..

Anmeld

28. april 2009

BinaMor

jeg har intet imod at kvinder at vælge amningen fra.. men personligt sys jeg godt man kan give sit barn "et år af sit liv" jeg ammer min datter på 11 måneder.. og mit liv er ikke dårligere. jeg kommer stadig ud.. jeg blir bare ikke fuld eller overnatter uden mit barn. jeg er sikker på det giver hende en masse i rygsækken. der er trods alt en biologisk grund til at vi ikke er født med en sutteflaske/sut i hånden og at børn har et suttebehov de første par år..
(ikke mindet på dem hvor amningen ikke ku lykkes) men i mit hovede er det at få barn en livsstil..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.