Jdm og epidural.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

537 visninger
8 svar
0 synes godt om
11. juni 2012

frk.følsom

Hej Damer.

jeg ville høre om nogle af jer har oplevet at jeres jordemoder havde en markant positiv eller negativ holdning til brugen af epiduralen?

Jeg har læst citater fra andre steder, hvor kvinder udtrykker at de har mødt en negativ holdning, så nu ville jeg høre om nogen herinde har en lignende oplevelse? Både negativ og positiv..

epiduralen er jo et frit valg i princippet, mit valg. hvad siger i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2012

Lise

Jeg blev under begge mine fødsler tilbudt epidural før jeg selv "var dér". Ved ikke om det er en markant positiv holdning fra jordemoders side, men de tilbød den da i hvert fald selv. De accepterede straks når jeg afslog. Første gang fik jeg den dog, da det senere i fødslen blev uudholdeligt.

Måske de bare ville tale om mulighederne så længe det ikke gjorde for nas.

Jeg har født begge gange på Hvidovre Hospital.

Anmeld

11. juni 2012

frk.følsom

Det lyder da smart nok at tale om den inden man har for ondt i hvert fald..

Anmeld

11. juni 2012

Lullaby

1. gang sagde jeg at jeg i hvert fald ikke ville have epidural men hihi, lige så snart at smerterne tog til kunne det slet ikke gå stærkt nok

Anmeld

11. juni 2012

sne190810

Har aldrig selv oplevet, eller hørt nogle have den slags erfaringer med en JM.

Heldigvis

Anmeld

11. juni 2012

L&V

frk.følsom skriver:

Hej Damer.

jeg ville høre om nogle af jer har oplevet at jeres jordemoder havde en markant positiv eller negativ holdning til brugen af epiduralen?

Jeg har læst citater fra andre steder, hvor kvinder udtrykker at de har mødt en negativ holdning, så nu ville jeg høre om nogen herinde har en lignende oplevelse? Både negativ og positiv..

Min jm mente bare at det var da det jeg sku ha når det var det jeg ønskede og NØJ hvor var det godt

Anmeld

11. juni 2012

Silas&Mille

frk.følsom skriver:

Hej Damer.

Da jeg har en MEGET lav smerteterskel (staves), bad jeg om epidural begge gange. 

Ingen af gangene har jeg fået en negativ respons fra jdm.

Jeg fik dog ikke epidural nogen af gangene.

Første gang kunne de simpelthen ikke liggen den, lægen forsøgte ellers tre gange.

Anden gang var jeg fuldt udvidet da vi kom til sygehuset og præcis en time efter vores ankomst var Mille født

Anmeld

11. juni 2012

SukkerDronning

Jeg har ikke selv nogen erfaringer, da jeg fødte hjemme. Dér er det bare ikke en mulighed, med smertestillende.

MEN en kvinde i min mødregruppe, havde en jordemoder, der ikke ville give hende noget smertestillende. Påtrods af, at hun blev ved med at bede om det. Så det havde været en ubehagelig oplevelse for hende. Jeg tror dog, at det er rigtig rigtig sjællendt, at de har noget imod det.

Anmeld

11. juni 2012

klmf

Jeg fik en epi til min fødsel, han stod skævt i bækkenet og fødslen var gået i stå. Fik senere at vide, at det havde endt i akut sectio hvis ikke epi'en havde kunnet hjælpe mig som den gjorde. Til efterfødselssamtalen siger JM så til mig, at mit tilfælde var en af dem, hvor epi'en er aktuel, ellers synes hun faktisk ikke at man skal have dem kun for smerter Den holdning overraskede mig godt nok.

Jeg vil gerne have en epi næste gang, den hjalp fantastisk og gjorde at jeg kunne arbejde fornuftigt med veerne i stedet for at jeg kæmpede imod.

Tror man til JM-samtalerne skal sige, at man er ÅBEN for smertelindring vha. epidural, ikke at man KRÆVER at få den, for det er til syvende og sidst altid en lægelig beslutning om de vil lægge den eller ej.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.