(oktober) Hvad får jeres at spise nu???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

787 visninger
7 svar
0 synes godt om
27. april 2009

frk Jensen

Hej..

Jeg synes at vi er kørt lidt fast i det herhjemme nu med marcus mad, så hvad får jeres at spise?
Marcus får moset banan, kiwi, æble eller andet frugt om morgenen og så en flaske nan. Til middag får han grød, enten hvede eller fuldkorn med frugt i.. og selvfølgelig flaske igen. Om eftermiddagen igen noget frugt mos og til aften en stooor skål med kartoffelmos med grøntsager som han guffer i sig. Han gider ikke rigtig at have flaske mere efter at han får mere og mere fast..
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2009

malou

Her hos os får victor sin morgenflaske nan eller grøn allomin hvis maven er hård. Det er kl 05 ca. Så gasser vios i sengen og ved 8 tiden får han havregrød med enten lidt moset banan, svesker, æble el.pæremos i. Dertil lidt vand i kop (vi øver) smiler. Til middag får han igen sin flaske + frugtmos. og til aften en kæmpe skål grøntsagsmos (kart. som grundmos + div.) Han har også fået med lidt kylling. Han elsker moset banan .. guffer i sig men de lidt søde grøde er han ikke overdrevet vild med....

knus malou

Anmeld

28. april 2009

Anja

Esthers menu pt:

Morgen: havregrød med frugtmos + vand af kop + lille flaske inden morgen luren

Frokost: hirsegrød eller risgrød med frugt + vand af kop + lille flaske inden middagsluren

eftermiddagsmad: bondebrød med leverpostej, avokado eller rejeost, hun spiser gerne ½ skive nu + vand af kop

Aftensmad: kartoffel-grøntsagsmos + lidt kødbolle + vand af kop

En flaske inden putning kl 19.30.

Nogle nætter vågner hun kl 04.00 og får en flaske andre gange sover hun igennem til kl 06.

Efter hun får mere og mere rigtig mad gider hun ikke rigtig flasken. Vi er "heldige" hvis hun hen over hele døgnet drikker 400 ml mme.

Anmeld

28. april 2009

frk Jensen

Hvornår er de klar til at få rugbrød? marcus har fået to små tænder, men jeg tør næsten ikke give ham det hvis han kvæles i det..

Anmeld

28. april 2009

Plysbjørnen

Benjamin får flaske når vi står op (ca 6:15)
grød omkring 10:00
Flaske 14:00
Mos (forsøger med kød) 18:00
og så en flaske 22:00 ca.

Brød må de teknisk set få fra 6 mdr.

Anmeld

28. april 2009

frk Jensen

Takker for hjælpen.. tror min basse skal have havregrød om morgenen nu og så måske noget rugbrød til middag. Spændende!!!

Anmeld

28. april 2009

Anja

BetinaMørk skriver:

Takker for hjælpen.. tror min basse skal have havregrød om morgenen nu og så måske noget rugbrød til middag. Spændende!!!

Hvis han godt kan have klumper i mosen og havregrøden så tror jeg ikke det giver problemer med rugbrød.

Kan anbefale at starte med bondebrød da det let deler sig i munden uden at blive klæbende og så små stykker. Esther få stykker som er ca 1 cm lange og godt ½ cm brede. Det er som om det går bedst, hvis de er lidt aflange

Hun er fra starten af spist alt med klumper i fint, og hun har endnu ikke fået brødet galt i halsen, men tygger det bare ganske fint

Pøj pøj med det

Anmeld

28. april 2009

frk Jensen

Anja skriver:

Hvis han godt kan have klumper i mosen og havregrøden så tror jeg ikke det giver problemer med rugbrød.

Kan anbefale at starte med bondebrød da det let deler sig i munden uden at blive klæbende og så små stykker. Esther få stykker som er ca 1 cm lange og godt ½ cm brede. Det er som om det går bedst, hvis de er lidt aflange

Hun er fra starten af spist alt med klumper i fint, og hun har endnu ikke fået brødet galt i halsen, men tygger det bare ganske fint

Pøj pøj med det

Så er rugbrødet afprøvet, og tror jeg venter lidt med det endnu.. Han fik et lille bitte stykke rugbrød, og det fik han galt i halsen. æv æv..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.