Lægebesøg - viden!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

907 visninger
7 svar
0 synes godt om
10. juni 2012

Anonym trådstarter

Når nu man har taget flere teste, som har vist at man er gravid, så er det jo tid til at bestille en tid hos lægen.

Men jeg vil rigtig gerne vide hvordan den slags foregår! Altså man får vel en test hos lægen også, men med hensyn til den snak man skal have og undersøgelse med henblik på hvor langt henne man er graviditeten, hvordan foregår det? 

Er der nogen kan forklare mig hvordan forløbet det foregår fra nu, med hensyn til de ting jeg lige har beskrevet??? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2012

Sofia24

Anonym skriver:

Når nu man har taget flere teste, som har vist at man er gravid, så er det jo tid til at bestille en tid hos lægen.

Men jeg vil rigtig gerne vide hvordan den slags foregår! Altså man får vel en test hos lægen også, men med hensyn til den snak man skal have og undersøgelse med henblik på hvor langt henne man er graviditeten, hvordan foregår det? 

Er der nogen kan forklare mig hvordan forløbet det foregår fra nu, med hensyn til de ting jeg lige har beskrevet??? 

Der vil nok blive taget en grav-test ja og så bliver du spurgt om hvornår du havde din sidste menstration - det er ud fra den at lægen kan beregne din termin...

Besvarer det nogle af dine spørgsmål?

Anmeld

11. juni 2012

Maja_4000

Jeg fik ikke bekræftet graviditeten via en test ved lægen ..
Sygeplejersken regnede termin ud udfra min sidste mens. dag og lægen "tilbød" en gyn. undersøgelse for at fastlægge en mere præcis termin .. Den takkede jeg dog nej til
Så spørger de bare ind til sygdomme i familien , om du ryger / drikker / tager stoffer , om du er sammen med faren osv. ..
Ved ikke om det var svar nok ?

Og tillykke

Anmeld

11. juni 2012

Miss-86

Anonym skriver:

Jeg følger lige med her, da jeg synes det var et godt spørgsmål. Jeg har også en del tanker omkring det, når jeg en dag bliver gravid. Man aner, ikke hvordan tingene forløber

Og selvfølgelig tillykke

Anmeld

11. juni 2012

christina92

Jeg var aldrig ved lægen og få det bekræftet eller termin fastlagt. Dette skyldes at jeg blev indlagt af vagtlægen pga. voldsom kvalme og virkelig ondt i maven, så de var bange for at graviditeten måske sad udenfor livmoderen. Jeg blev scannet og her fastsatte de så termin.

Så ringede jeg til mit lægehus og fik en tid hos en sygeplejeske til at få skrevet vandrejournal omkring uge 8-9 stykker

Anmeld

11. juni 2012

kiwiol

Tror at de fleste læger først vil se en når man er omkring uge 8-9.. og der for man ikke lavet en graviditets test.. Det er i hvert fald sådan det har været hos de læger jeg har været hos.

Min læge laver heller ikke underlivsundersøgelser.. Som han sagde, der er ingen grund til det.. Vi kan ikek rigtig se noget, og så lidt roden rundt derinde som muligt må være at foretrække. Det er et par år siden de afskaffede underlivsundersøgelsen ved graviditet.

Man skal udfylde en masse papir.. og få målt blodtryk, blodprøve osv. og det er det

Anmeld

11. juni 2012

Zelinasmor

Min læge bekræftede min graviditet ved at tage en ganske almindelig test. På trods af at jeg var sammen med faderen bad hun mig overveje om det var det her jeg ville, så jeg skulle komme tilbage en uge efter.

Her fortalte jeg at jeg stadig var fast besluttet på at beholde og fik så regnet terminsdato ud samt fik besvaret en masse spørgsmål om sygdomme i familien, rygning, alkohol, stoffer osv osv.

Det var sådan det foregik for mig.

Anmeld

11. juni 2012

MorDk

Begge gange jeg testede positiv tog jeg først til lægen ved 1. graviditetsundersøgelse som ligger et sted mellem 7. og 10. uge.

Ved lægen udfylder han vandrejournal. Spørger indtil ens helbred, rygevaner/drikkevaner osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.