At sove til middag..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

319 visninger
8 svar
0 synes godt om
27. april 2009

Stumpen

Vi tager den lige igen..

Som jeg før har skrevet, når vi har snakket om det, så sover Mathilde kun til middag når hun er oppe ved dp.. Herhjemme gør hun ikke, men alligevel kører vi på med fuld program -nogen gange med mere end andre selvfølgelig...

Det plejer ikke at være noget problem, hun falder fint i søvn mellem 19 og 20.30 i hverdagen og 19 i weekenden...

Men i aften sover hun på nuværende tidspunkt stadig ikke, kan det være hendes krop der ikke længere kan finde ud af at den nogen gange sover til middag og andre gange ikke??

Tror bare ikke helt at hun kan skippe søvnen hos dp og tror slet ikke dp'er bliver glad hvis jeg kommer og siger at det er slut med søvn hos hende..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2009

Heidi B

Det kan vel være mange ting...

Hun var for træt da hun kom iseng
Hun kan bare ikke falde i søvn. (kender du ikke det)

Men hvis hun bare ligger er det vel ok???
Vi har lige bedt vores dp om at vække drengene efter 2 timer, for når de sover mere er de meget længe om at falde i søvn

Knuz

Anmeld

27. april 2009

Stumpen

Jo jo ved godt at mange ting spiller ind, men det der var min første tanke, da hun ikke virker endvidere træt i aften..
Men ved også godt at vi ikke gør det nemt for hende, for efter at hun er kommet i juniorseng sover hun til alt mellem 6.30 til 8 og så op i dp hvor hun sover og så hjem og i weekenden er det jo samme vågnetid, hvis ikke senere og så ingen middagssøvn...

Anmeld

27. april 2009

Heidi B

Men hvis du vurdere at det er bedre for hende at skippe den, så prøv det i en periode....
I kan jo gå tilbage til at hun skal sove igen.....
Hun kan jo lave stille ting i dp, mens de andre sover....

Knuz

Anmeld

27. april 2009

Stumpen

Jeg tror at jeg ser ugen an og måske skære det ned til at hun må sove en time eller lignende... Hende dp er ellers så ked af at skulle vække dem når de sover, men jeg synes en god lang nattesøvn er bedre end middagssøvn... Plus nu varer det ikke længe inden børnehaven indtræffer og så er det vel af med søvnen så hurtigt som muligt...

Anmeld

27. april 2009

Heidi B

Ved mange dp gerne vil have den pause midt på dagen, men det er jo bedre ungerne trives.....
Og vi frygter da Børnehaven, pga det med middagsluren, men nu må vi se.... Det kan være det hele løser sig....

Anmeld

27. april 2009

Stumpen

Altså nu har jeg jo en fjernsynsnarkoman, hvis hun fik lov til det, så for min skyld må dp gerne smække en film på, så hun kan slappe af en times tid, for det er mange timer at være på, så det vil jeg have fuld forståelse for...

Det slog mig lige at Mathilde har 2½ månede tilbage oppe hos dp, da dp holder ferie de sidste 14 dage Mathilde er i dp-systemet og i næste månede skal Mathilde kun afsted 12 dage pga. helligdage, weekender og en uges ferie i sommerhus med bedste, moster og kusine... Uha, det er da tæt på nu, det er da lidt vemodig, selvom Mathilde er klar til flere udfordringer i form af børnehaven...

Anmeld

27. april 2009

Heidi B

Jep de bliver sgu så store..... Ville gerne have mine blev hos dp til de skal i skole..... , men det går nok ikke..... Synes hun er god til at give dem udfordringer....
Mine er også glade for at se tv, men de er gode til at regulere det.... De sidder ikke bare hovedløst og ser det, hvis der kommer noget de ikke gider, begynder de at lege.... og for tiden lege de rigtig meget og godt sammen......

Anmeld

27. april 2009

Stumpen

Mathilde ser så dvdfilm, men med måde...

Men kunne ikke lade være med at grine i fredags.. Vi var ud og købe solhat til hende og pludselig gik hun og tog den af hovedet, bukkede og sagde tusind tak... Karsten og jeg kiggede bare dumt på hinanden, da det slog mig at det har hun set i Emil fra Lønneberg, hvor han leger leddreng og får penge for at åbne og lukke leddene og får penge for det, hvorefter han løfter hatten, bukker og siger tusind tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.