frk.brandt skriver:
Heej tøser..
Jeg stiller måske nogle dumme spørgsmål nu men håber det går 
Hvordan mærker det på jer når jeres baby mosler i maven??
Hvordan mærker jeres plukveer??
Er der nogen af jer som døjer med jeres hofter??
Håber der er nogen som kan hjælpe mig 
Det er ikke dumme spørgsmål overhovedet ..
Altså det med at mærke baby har jeg hørt det kan føles som små bobler/ små fisk der slår med halen tideligt i graviditeteten fra uge 12 og fremaf.. nogle mærker det som luft i maven ..
Jeg har ikke selv mærket min lille pige endnu fordi jeg har foranliggende moderkage.. har fornemmet lidt men bestemt ikke hver dag.. glæder mig til det kommer ..
Plukveer bliver maven helt hård og man får et lille jag der godt kan føles ubehageligt... hvis du har mere end 40- 60 stykker om dagen og de kommer regelmessigt skal du ringe til din jordmoder el fødegangen. (an på hvor langt du er henne) De smerter kan også minde lidt om ligament smerter.
Hvis du har problemer med Hofterne kan det være tegn på at dit bækken udvider sig, som er meget normalt under en graviditet, det kan dog også være begyndende bækkenløsning. Du skal sørge for at lave knibeøvelser når du løfter eller andre ting. Snak med din jordmor om dine hofte problemer, hun kan måske henvise dig til undervisning i øvelser for bækkenet under graviditeten. Det gjorde min ..
Prøver at svare så godt som jeg nu kan .. jeg er 21+3 uger henne ..
Anmeld