Hjælp søges :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

435 visninger
4 svar
0 synes godt om
10. juni 2012

frk.brandt

Heej tøser..

Jeg stiller måske nogle dumme spørgsmål nu men håber det går

Hvordan mærker det på jer når jeres baby mosler i maven??
Hvordan mærker jeres plukveer??
Er der nogen af jer som døjer med jeres hofter??

Håber der er nogen som kan hjælpe mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2012

Blirnokaldrigfru

frk.brandt skriver:

Heej tøser..

Hej

I starten da jeg mærkede liv, var det nærmest bare små "prik" i maven - nogle beskriver det som en fisk der vender sig i maven.. Jeg synes det føltes som et lille bitte spark nu, er det mere en fod der glider hele vejen over maven, samtidig med ryggen popper ud til den ene side

I starten gjorde plukkeveerne bare maven hård - ikke noget jeg ellers mærkede noget til.. men nu, tager de også pusten lidt fra mig, men er stadig uden de vilde smerter..

Jeg har døjet med mine hofter i den form, at de føles ømme at ligge på, når jeg har sovet et par timer om natten.. Var helt slemt omkring 20. uge, så hjalp det i et par uger, og er nu kommet igen.. Må være fordi bækkenet giver sig ..

Håber jeg kunne hjælpe

Anmeld

10. juni 2012

Bellas Mor

Hejsa

Det er slet ikke dumme spørgsmål!

Hvordan det føles, når han mosler? Hmm, det er lidt forskelligt, det kommer an på hvor han sparker mig henne. Men det er en lidt ubeskrivelig følelse..

Plukveer har jeg heldigvis ikke så mange af, men det er ligesom små "stik" i maven, som kan gøre ondt i lænden også. Tror det er individuelt, hvordan det føles.

Jeg døjer ikke med hofterne, men derimod med lænden, og det gjorde jeg ikke i min første graviditet. Så det beviser jo bare at ikke to graviditeter er ens

Håber det hjalp lidt?

Al god vind herfra.

Knus

Anmeld

10. juni 2012

Camillos

frk.brandt skriver:

Heej tøser..

Det er ikke dumme spørgsmål overhovedet ..  

Altså det med at mærke baby har jeg hørt det kan føles som små bobler/ små fisk der slår med halen tideligt i graviditeteten fra uge 12 og fremaf.. nogle mærker det som luft i maven .. 

Jeg har ikke selv mærket min lille pige endnu fordi jeg har foranliggende moderkage.. har fornemmet lidt men bestemt ikke hver dag.. glæder mig til det kommer ..  

Plukveer bliver maven helt hård og man får et lille jag der godt kan føles ubehageligt... hvis du har mere end 40- 60 stykker om dagen og de kommer regelmessigt skal du ringe til din jordmoder el fødegangen. (an på hvor langt du er henne) De smerter kan også minde lidt om ligament smerter. 

Hvis du har problemer med Hofterne kan det være tegn på at dit bækken udvider sig, som er meget normalt under en graviditet, det kan dog også være begyndende bækkenløsning. Du skal sørge for at lave knibeøvelser når du løfter eller andre ting. Snak med din jordmor om dine hofte problemer, hun kan måske henvise dig til undervisning i øvelser for bækkenet under graviditeten. Det gjorde min ..  

Prøver at svare så godt som jeg nu kan .. jeg er 21+3 uger henne ..

Anmeld

12. juni 2012

frk.brandt

Heej piger

Mange tak for jeres svar, de har hjulpet mig rigtigt meget til bedre at kunne mærke den bette som jo er helt vildt dejligt at kunne

Håber det går godt med alle jeres graviditeter
Jeg er selv i 28+1

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.