HVordan opdagede i at i skulle føde tidligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.785 visninger
10 svar
0 synes godt om
10. juni 2012

Ønskebarnet12

Jeg spørg rent af nysgerrighed og fordi jeg ikke har flere scanninger efter de 2 jeg har været igennem nf og md, men igen kommer alle de bekymringer om babyen har det godt fordi jeg har en foranliggende moderkage mærker jeg ikke min søn så tit, jeg har mærket til ham når jeg ligger på ryggen om aften men det ikke hver eneste aften der er fest og farver i maven, derfor bliver jeg bekymret om han har det godt. 

Er 22+0 i morgen, og vil spørger hvordan i opdagede i skulle have en tidlig fødsel? Mavekramper, veer eller hvad? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster
Ønskebarnet12 skriver:

Jeg spørg rent af nysgerrighed og fordi jeg ikke har flere scanninger efter de 2 jeg har været igennem nf og md, men igen kommer alle de bekymringer om babyen har det godt fordi jeg har en foranliggende moderkage mærker jeg ikke min søn så tit, jeg har mærket til ham når jeg ligger på ryggen om aften men det ikke hver eneste aften der er fest og farver i maven, derfor bliver jeg bekymret om han har det godt. 

Er 22+0 i morgen, og vil spørger hvordan i opdagede i skulle have en tidlig fødsel? Mavekramper, veer eller hvad? 

jeg mærkede jeg skulle føde tidligt da min vand gik..

Anmeld

10. juni 2012

Pernille84

Mit vand gik i uge 25+1 så derfor tog jeg på sygehuset, og derefter gik det stærkt, jeg fødte i uge 25+4

Anmeld

10. juni 2012

Moar2011

Ønskebarnet12 skriver:

Mit vand gik .. 

Anmeld

10. juni 2012

twinboys

Fik veer om fredagen og fødte om tirsdagen og havde veer fra fredag til søndag kl. 16 og så igen hele tirsdag... Drengene født i uge 25+0

Anmeld

10. juni 2012

Kløver

Jeg fik svangerskabsforgiftning, så blev sat igang fredag 35+1og fødte ved akut kejsersnit natten til søndag 35+3

Anmeld

10. juni 2012

Tulle28

Jeg har ingen erfaringer, men vil blot sige at når du "kun" er 22 uger henne skal du ikke kunne mærke dit barn hver dag endnu, det er først fra uge 24 og i takt med at det bliver større, vil du også kunne mærke det meget mere hver dag. Så vent med bekymringerne - dem kommer der nok af:-)

Anmeld

11. juni 2012

TbCp

Første gang havde jeg kraftige plukveer fra omkring uge 27-29 og blev derfor sygemeldt pga. risiko for for tidlig fødsel da jeg så var 35+2 gik mit vand, eller i hvertfald noget af det og 1 times tid senere begyndte veerne så småt at komme.

2. gang blev jeg sygemeldt ca. samme tid i graviditeten da jeg igen havde mange plukveer og de ved en scanning så at min livmoderhals forkortede sig + åbnede sig lidt hver gang jeg fik en plukve. Så der nåede jeg heldigvis at få lungemodner. Fødslen gik igang med veer da jeg var 32+1 og jeg fødte da jeg var 32+2.

Anmeld

11. juni 2012

Tanja1234

Som mange af disse oplevelser også viser, så er det de færreste der ved at de vil føde for tidligt. For langt de fleste sker det bare lige pludselig af én eller anden årsag.

Jeg selv fødte en meget syg pige i 33+6 ved planlagt kejsersnit. Var én af de få der godt vidste at at jeg ville føde for tidligt, grundet ekstremt tidlig vandafgang (i uge 16, men først "bekræftet" af lægerne i uge 19 - vagtlægen i uge 16 sagde at jeg bare havde tisset i bukserne!)...

Anmeld

19. juni 2012

lenemor77

Vidste ikke jeg skulle føde for tidligt. JM opdagede ved min 32 ugers tid, at jeg var dødssyg med svangerskabsforgiftning. Følte ikke jeg havde nogle tegn på at jeg var syg. Fødte i 32+4. Var i fornægtelse - indtil overlægen scannede mig påskelørdag og sagde "det er nu".....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.