Hjælp Ang. su.... vigtigt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.474 visninger
14 svar
0 synes godt om
8. juni 2012

Isabella_mor

hej damerne... håber lige i kan svare på mit spørgsmål..

hvor meget vil jeg .f.eks. få i SU... 

jeg bor sammen med min kæreste og vores søn.. han er 1½ år. 

jeg skal nemlig begynde at studere til august og prøver at sidde og lege med budget. så har lige brug for et tal.. jeg kan sguikke finde rundt på SU hjemmesiden.... HILFE...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2012

Mor Christa

Heej.

DU kan få det som alle andre udeboende kan få (mener det er omkring 5000) .. Så kan du derudover tage SU-lån; det som alle kan tage (mener det er på omkring 2700) og så kan du tage et ekstra SU-lån (fordi du er mor) som vidst er på 1300 Det er det du kan få

Anmeld

8. juni 2012

Isabella_mor

MissChrista skriver:

Heej.

DU kan få det som alle andre udeboende kan få (mener det er omkring 5000) .. Så kan du derudover tage SU-lån; det som alle kan tage (mener det er på omkring 2700) og så kan du tage et ekstra SU-lån (fordi du er mor) som vidst er på 1300 Det er det du kan få

så ca 10.000 kr udbetalt... 

det er jo meget godt...

Anmeld

8. juni 2012

Mor Christa

isabellamor skriver:

så ca 10.000 kr udbetalt... 

det er jo meget godt...

Jaa, jeg tror jeg får 9300 udbetalt måske, og jeg får både SU og de to SUlån

Anmeld

8. juni 2012

Isabella_mor

MissChrista skriver:

Jaa, jeg tror jeg får 9300 udbetalt måske, og jeg får både SU og de to SUlån

ok. det er også ganske udemærket...

Takker

Anmeld

8. juni 2012

Lise

Satsen er ca 5600, heraf skal du jo så betale skat..

Husk at hvis du tager SU-lån, skal det betales tilbage en dag. Hilsen én, hvis su-lån skal tilbagebetales fra senere i år

Anmeld

8. juni 2012

Isabella_mor

Lise skriver:

Satsen er ca 5600, heraf skal du jo så betale skat..

Husk at hvis du tager SU-lån, skal det betales tilbage en dag. Hilsen én, hvis su-lån skal tilbagebetales fra senere i år

i know.. men det er den eneste mulighed jeg har for at få min økonomi til at hænge nogenlunde sammen... hvertfald indtil jeg føler overskud til at tage et lille job i fritiden.

selvom fritid er et meget vidt begreb efter vi har fået et barn..

Anmeld

8. juni 2012

morethanperfect

isabellamor skriver:

hej damerne... håber lige i kan svare på mit spørgsmål..

hvor meget vil jeg .f.eks. få i SU... 

jeg bor sammen med min kæreste og vores søn.. han er 1½ år. 

jeg skal nemlig begynde at studere til august og prøver at sidde og lege med budget. så har lige brug for et tal.. jeg kan sguikke finde rundt på SU hjemmesiden.... HILFE...

Tak fordi du lavede denne tråd !!
Har netop været inde på deres side , og kan ikke finde hoved og hale i noget som helst . Syns det er meget uoverskueligt .. derinde  

Anmeld

8. juni 2012

Isabella_mor

morethanperfect skriver:

Tak fordi du lavede denne tråd !!
Har netop været inde på deres side , og kan ikke finde hoved og hale i noget som helst . Syns det er meget uoverskueligt .. derinde  

meget.. ogjeg kan ikke søge SU uden Nem Id.. og det jeg har er kun til netbank, så derfor skal jeg have et pas.... !!!! så i morgen skal jeg have pas så jeg kan få Nem Id, så jeg kan søge SU..!! BELASTENDE...!!

savner de gode gamle dage hvor man bare skulle sende en formular via POSTEN.!!

Anmeld

8. juni 2012

Lise

isabellamor skriver:

i know.. men det er den eneste mulighed jeg har for at få min økonomi til at hænge nogenlunde sammen... hvertfald indtil jeg føler overskud til at tage et lille job i fritiden.

selvom fritid er et meget vidt begreb efter vi har fået et barn..

Ja, det ved jeg godt at du ved...

Det er jo trods alt også et billigt lån, så hvis det er den måde det hænger sammen for jer, så tag det.

Det er også bare fordi jeg dunker mig selv lidt i hovedet over at jeg tog det igennem mange år, selvom jeg måske ikke havde mega meget brug for det. Dumme mig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.