Når mor og far har allergi...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

638 visninger
9 svar
0 synes godt om
8. juni 2012

christina92

Hej alle sammen

Har lige siddet på Matas' hjemmeside og købt pleje produkter til hende den lille. Ja jeg er MEGA tidlig ude er kun 22+6, men så lige de havde den på tilbud.

Det er nemlig ret dyrt synes jeg  har lige brug ca. 250-300 kr. på baby olie, lotion, pudder osv. fik 7 produkter for den pris, men er også mega kræsen for det skal være Astma-allergi mærket, og også gerne svanemærket. Både farmand og jeg har nemlig flere allergier og vi har derfor fået afvide af både jordmor og læge, at vi for babys skyld skal gøre en ekstra indsats for at undgå produkter som ikke er Astma-allergi mærket.

Det gør vi også gern for vores skønne lille skat!!

Andre der har erfaringer med det her med allergi? Fik jeres barn det fordi i havde det og nogen der gerne vil dele nogle gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2012

L&V

christina92 skriver:

Hej alle sammen

Har lige siddet på Matas' hjemmeside og købt pleje produkter til hende den lille. Ja jeg er MEGA tidlig ude er kun 22+6, men så lige de havde den på tilbud.

Det er nemlig ret dyrt synes jeg  har lige brug ca. 250-300 kr. på baby olie, lotion, pudder osv. fik 7 produkter for den pris, men er også mega kræsen for det skal være Astma-allergi mærket, og også gerne svanemærket. Både farmand og jeg har nemlig flere allergier og vi har derfor fået afvide af både jordmor og læge, at vi for babys skyld skal gøre en ekstra indsats for at undgå produkter som ikke er Astma-allergi mærket.

Andre der har erfaringer med det her med allergi? Fik jeres barn det fordi i havde det og nogen der gerne vil dele nogle gode råd?

For det første hvis der er tegn eller mulighed for allergi så drop alt det du har købt for det er unødvendigt, sorry to say Vores datter har astma eksem og få andre ting hun ikke kan tåle.. Smørre hende kun i Avenets creme mod atopisk hud, bruger aldrig olie da det gør sådan at huden ikke selv opretholder dens fedtbalance, bepanthol til måsen når den er rød og ceridal creme om vinteren.. Der er ikke skidt og skrammel i det..

Anmeld

8. juni 2012

Happiness

Vi har begge allergi, især mig, da jeg også har parfumeallergi.

Vi har udelukkende brugt astma-allergi mærkede produkter. Og bruger nu også kun bleer fra minirisk, der også er astma-allergi mærket samt svanemærket. 

Lukas fik udslæt af alle de andre bleer. Især pampers! 

Han kan ikke tåle babyolie, det er det eneste vi har mærket af allergi. Og så bleerne Så vi bruger kun lidt babyolie i hans hår, når han har arp.

Bruger sæbe i hans badevand og til hårvask istedet for olien (også astama-allergimærket),og det klarer hans hud fint. Men begyndte først på det da han var 4 måneder, da hans hår lugtede surt der og han tit var smurt ind i mad . Og SP så anbefalede det istedet for olien. 

Smør ham kun ind i creme en gang om ugen hvis ikke mindre.Og hans hud er stadig dejlig babyblød

Men det er en god ide at udelukkende bruge astma-allergi nmærkede produkter.

Lukas kom på flasken da jeg ikke havde mælk nok. Der fik vi recept fra lægen, så han fik nutrimigen fra apotekket. Det er mere allergivenligt. Det er godt nok en del dyere,men helt klart det værd! Og med recept bliver det en del billigere.

Spørg endelig hvis der er andet du vil vide.

Anmeld

8. juni 2012

ESV

christina92 skriver:

Hej alle sammen

Jeg var selv allergi/eksem barn så har været mega hys med produkter til min datter.. Jeg bruger levevis fra netto som lever op til alle de krav jeg har og så er det til at betale! Har købt allergi venlig dyne, pude og madres. Da jeg desværre løb tør for mælk fik jeg en recept hos lægen så jeg kunne købe allergi venlig modermælks erstatning på apoteket og så lavede jeg AL grød selv så jeg undgik for mange tilsætningssstoffer i så lang en periode som muligt.

Anmeld

8. juni 2012

christina92

Happiness skriver:

Vi har begge allergi, især mig, da jeg også har parfumeallergi.

Vi har udelukkende brugt astma-allergi mærkede produkter. Og bruger nu også kun bleer fra minirisk, der også er astma-allergi mærket samt svanemærket. 

Lukas fik udslæt af alle de andre bleer. Især pampers! 

Han kan ikke tåle babyolie, det er det eneste vi har mærket af allergi. Og så bleerne Så vi bruger kun lidt babyolie i hans hår, når han har arp.

Bruger sæbe i hans badevand og til hårvask istedet for olien (også astama-allergimærket),og det klarer hans hud fint. Men begyndte først på det da han var 4 måneder, da hans hår lugtede surt der og han tit var smurt ind i mad . Og SP så anbefalede det istedet for olien. 

Smør ham kun ind i creme en gang om ugen hvis ikke mindre.Og hans hud er stadig dejlig babyblød

Men det er en god ide at udelukkende bruge astma-allergi nmærkede produkter.

Lukas kom på flasken da jeg ikke havde mælk nok. Der fik vi recept fra lægen, så han fik nutrimigen fra apotekket. Det er mere allergivenligt. Det er godt nok en del dyere,men helt klart det værd! Og med recept bliver det en del billigere.

Spørg endelig hvis der er andet du vil vide.

Det lyder som om vi gør klogt i at tage vores frohåndsregler

Vi har også snakket bleer, og så kan vi lige så godt købe minirisk hvis de også er Astma og allergi mærket!

Jeg håber bare så meget jeg kan amme hende, men godt tip med recepten hos lægen ellers

tak for god råd, og tak, skal nok vende tilbage hvis der er mere jeg er i tvivl om

Anmeld

8. juni 2012

LR85

christina92 skriver:

Hej alle sammen

Hvis mor og far har allergi er det allerbedste og største råd:

Lad være med a bruge alle de der ting til din baby. 

Jo mere du påføre huden, også selvom det er fra astma-allergi forbundet og det hele. Jo mere er der chance for a udvikle noget allergi senere. 

Det er OVERHOVED ikke nødvendigt med pudder og diverse ting. 

Vi er begge multi-allergiger herhjemme, og tror vi har smurt vores 2 prige dreng ind i creme 2 gange i hans liv. Bruger kun sæbe i vandet hvis han er MEGET beskidt a mad/sans/snavs (hvilket måske er sket 5 gange). Har aldrig brugt pudder eller andre ting. 

Anmeld

8. juni 2012

LR85

Olie bruger vi i badet hver gang. 

Som det eneste

Anmeld

8. juni 2012

Mor til Ella

christina92 skriver:

Hej alle sammen

Havde også købe det hele. 

MEN har ikke brugt det en eneste gang deres hud har bedre af ikke at bruge det.

Og ang allergi, hvis i begge er arveligt belastet, får jeres barn det sandsynligvis af ligevel, det var hvertfald den besked jeg fik.

Vi er nemlig også begge plaget af allergi. 

Anmeld

8. juni 2012

christina92

LR85 skriver:

Hvis mor og far har allergi er det allerbedste og største råd:

Lad være med a bruge alle de der ting til din baby. 

Jo mere du påføre huden, også selvom det er fra astma-allergi forbundet og det hele. Jo mere er der chance for a udvikle noget allergi senere. 

Det er OVERHOVED ikke nødvendigt med pudder og diverse ting. 

Vi er begge multi-allergiger herhjemme, og tror vi har smurt vores 2 prige dreng ind i creme 2 gange i hans liv. Bruger kun sæbe i vandet hvis han er MEGET beskidt a mad/sans/snavs (hvilket måske er sket 5 gange). Har aldrig brugt pudder eller andre ting. 

Vi vil også gøre vores for at holde det på et absolut minimum

Anmeld

8. juni 2012

1974

Jeg er også allergi med astma og eksem .min mand har høfeber .

Mit bedste råd er at amme så længe du kan .

Og ikke give børn under 2 år nødder .og selvføldig  ingen parfume 

.Vores børne er i dag 6 og 10 år.

Ham på 10 er desvære begyndt at få lidt eksem  Men ved at han vasker sig i Drema bad olie der det faktis gå væk igen .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.