Nu taler jeg frit fra leveren og håber ikke du opfatter det forkert.
Jeg måbede lidt da jeg læste dit indlæg. Måske mest fordi jeg kom til at tænke på hvis jeg selv havde to så små børn.
Personligt ville jeg ikke vælge at få et barn så hurtigt efter den første. Synes der er mange ting der spiller ind. Dig og din kæreste har ikke været sammen særlig længe. Ikke sagt at det ikke sagtens kan fungere og at I måske er sammen resten af jeres dage, men det er bare meget nyt stadig.
Så er der det økonomiske i det, som du også selv skriver. I er begge på SU og institution f.eks er dælme dyrt (aner ikke om man evt. kan få friplads). Og fordi din første stadig er så lille, er det måske ikke så mange ting der kan gå i arv, som hvis din dreng var lidt ældre. Så vugge, seng, autostol, højstol, barnevogn, klapvogn osv osv osv skal I ud og have mere af. Og det løber jo hurtigt op som du selvfølgelig godt er klar over.
Kan godt forstå at din kæreste gerne vil have sin "egen". Men hvis I skal være sammen, så har I jo masser af tid. I er jo unge, så der er ingen grund til at haste.
Men tag en snak om alt det praktiske. Få alt lagt på bordet. Og sig tingene som du tænker det. Det er måske det I skal holde fokus på inden I beslutter noget. For der er jo ingen tvivl om at det er skønt med en lille ny. Og der er så mange fantastiske ting ved det. Det kan bare hurtigt blive hårdt, hvis det praktiske ikke fungerer.
Håber I finder ud af det rigtige for jer 
Anmeld