Det at sove igennem.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.538 visninger
8 svar
0 synes godt om
8. juni 2012

CaWi

Hvornår er det okay at baby sover igennem hele natten??
Min søn på 6 uger har nogle gange nu sovet 6-7 timer om natten. Før vågnede han altid ved 3 tiden får at få mad (han bliver ammet)
Skal jeg vække ham om natten får at give ham mad, eller skal jeg bare lade ham sove som han vil??
Han er ik utilfreds når han vågner på trods af den lange madpause.

Anmeld

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

8. juni 2012

foto på lærred

CAWI skriver:

Min søn på 6 uger har nogle gange nu sovet 6-7 timer om natten. Før vågnede han altid ved 3 tiden får at få mad (han bliver ammet)
Skal jeg vække ham om natten får at give ham mad, eller skal jeg bare lade ham sove som han vil??

Tillykke med at få et barn med sovehjerte Med mindre SP eller sygehus har sagt andet så er det ok at lade ham sove. Bare du sørger for at amme det mere i de vågne timer. Men hvis han er for tidigt født, vejer en smule for lidt/ikke tager nok på eller har gulsol eller lign. kan der være andre forholdsregler. Men da du ikke skriver noget om dette så går jeg ud fra, at han er sund og rask og stadigvæk tager fint på. Så jeg vil sige: Bare nyd det, pludselig kan det være slut så det er med at få de sammenhængende timer du kan.

Tillykke med ham!

Camilla

Anmeld

8. juni 2012

Mette M

Jeg vil også sige du bare skal lade ham sove med mindre sp har sagt andet. Man siger et barn sover igennem når det sover 6 timer i træk om natten. 

Anmeld

8. juni 2012

Rosengreen

Min datter var også en af de børn der bare sov. Hun sov igennem fra dag ét.

På sygehuset sagde de, at jeg de første 7-14 dage skulle vække hende en gang i løbet af natten for hendes skyld. Derefter skulle jeg kun vække hende, hvis det var for at opretholde min amning. Nu var hun også en stor pige på lidt under 4 kg. ved fødslen.

Men efter de to uger vækkede vi hende stort set ikke længere. Kun når jeg vågnede med mælkefyldte (som i "av-fyldte!") bryster, tog jeg hende op. 

Håber det fortsætter med din søn, for det er nu dejligt når de bare sover 

Anmeld

8. juni 2012

CaWi

Altså det er helt sikkert lækkert at kunne sove, uden et afbræk midt på natten. Men SP'en kommer først om uger igen, og skal da ærligt indrømme at jeg er lidt nervøs for om han så får nok at spise.
Han har ind til videre taget det på han skulle, men har desværre ik selv mulighed for at veje ham, og dermed selv holde lidt øje, inden SP'en kommer

Anmeld

8. juni 2012

KarinaBF

CAWI skriver:

Altså det er helt sikkert lækkert at kunne sove, uden et afbræk midt på natten. Men SP'en kommer først om uger igen, og skal da ærligt indrømme at jeg er lidt nervøs for om han så får nok at spise.
Han har ind til videre taget det på han skulle, men har desværre ik selv mulighed for at veje ham, og dermed selv holde lidt øje, inden SP'en kommer

Hvis han trives godt så lad ham endelig sove

Men hvis du er meget i tvivl og lidt nervøs over det så fat telefonen og ring til sp, forklar hende situationen og måske hører hende om hun kunne komme et lille smut forbi !

Anmeld

8. juni 2012

L&V

CAWI skriver:

Når barnet tager fint på osv. så ska man ikke vække dem for at amme... Så lad ham endelig sove.. Det er kun for små børn man ska vække ellers vil man aldrig blive rådet til det, det er ikke optimalt for barnet at blive vækket for at spise da barnet ikke lære fornemmelsen af sult og du ikke kommer til at ku amme op

Anmeld

8. juni 2012

LotusCPH

ja la ham sove - hvis der er tegn på underernæring eller andet - så tag den med SHP. men ellers nyd det skønen i at han sove og ikke har nogle mén ved deT :0)

Anmeld

8. juni 2012

CaWi

Er nok bare for pylret...
Han er glad og veltilfreds, så det er nok bare mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.