Den må næsten høre til her i denne rubrik...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.198 visninger
8 svar
0 synes godt om
7. juni 2012

MortilElias2010

Jeg vil gerne have min blonde hårfarve tilbage - da det virkelitrængsler tænder ud at skulle farve det hele tiden og mit lyse hår hurtigt kommer frem... Hcordan gør jeg det bedst hjemmefra, gider ikke til frisør for det og tænker det kan løses hjemmefra og så er set jeg spørger: 

Hvilke produkter skal jeg bruge til at få min lysblonde hårfarve tilbage? Ved det kan lade sig gøre, har gjort det før det er bare mange år siden. Dog har jeg aldrig været så mørkhåret tidligere hverken med brun eller rød... 

Så gode råd søges fra j'er kære baby.dk piger 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2012

Noneother

Nu ved jeg ikke om du har samme hårfarve som på billedet, men hvis du har.. Det ser rødligt ud. Rød er den værste farve at få ud af håret, så start med at købe en farvefjerner. (Kan fås i Bilka bl.a.), og så derefter er det bare lyse striber ind imellem, til det har nået den ønskede farve.

Dernæst vil jeg bare sige. LAD VÆRE med at gøre det selv. Gå til en frisør. Nuuuj hvor har jeg bare set mange grimme tilfælde hvor folk har smadret deres hår på hjemmeafblegning i en sådan grad at de ligeså godt kunne barbere det af.
Frisøren har langt mere forstand på hvor meget og hvilken slags afblegning (Gul eller orange) du kan tåle før dit hår knækker. + Deres farver er meget bedre.

Anmeld

8. juni 2012

Kloster

Har lige gjort det... Ell for nogle måneder siden...

At gå fra kobber til lyst er en proces..

Jeg lod mit kobberfarvet hår falme en del, så fik jeg en veninde til at ligge ret mange lyse striber i og ligesom accepter, at det nu ser lidt sjov blond/kobber agtig ud. Så ikke galt ud, synes jeg. Sætter lige et billede ind.

Da der så gik endnu et par måneder, købte jeg en mørk blond farve fra Syross, som efter Matas, skulle være en mild hårfarve. Er tilfreds nu og jeg har et sundt hår.

Jeg ville ikke ødelægge mit hår og var/er ret øm overfor det, men så måtte jeg også acceptere den proces det tager fra kobber til blond.

Billede 1 med lyse striver oven i kobberfarvet hår.

Billede 2 mit nuværende hår med mørk blond. (trænger til at bliver farvet igen)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

8. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

sådan noget som afblegning skal man virkelig passe på med. Det kan virkelig ødelægge dit hår.

Jeg går sjældent hos frisør, da jeg ikke har råd til det, men skal jeg have lavet noget, der kræver lysere toner end mit eget hår, spare jeg gerne pengene.

Anmeld

8. juni 2012

MortilElias2010

Noneother skriver:

Nu ved jeg ikke om du har samme hårfarve som på billedet, men hvis du har.. Det ser rødligt ud. Rød er den værste farve at få ud af håret, så start med at købe en farvefjerner. (Kan fås i Bilka bl.a.), og så derefter er det bare lyse striber ind imellem, til det har nået den ønskede farve.

Dernæst vil jeg bare sige. LAD VÆRE med at gøre det selv. Gå til en frisør. Nuuuj hvor har jeg bare set mange grimme tilfælde hvor folk har smadret deres hår på hjemmeafblegning i en sådan grad at de ligeså godt kunne barbere det af.
Frisøren har langt mere forstand på hvor meget og hvilken slags afblegning (Gul eller orange) du kan tåle før dit hår knækker. + Deres farver er meget bedre.

Det er knap så rødt mere, da jeg har farvet med mørk brun sidenhen men det har stadigvæk rødligt glans 

Hedder det bare en farvefjerner? 

Anmeld

8. juni 2012

MortilElias2010

mor:) skriver:

sådan noget som afblegning skal man virkelig passe på med. Det kan virkelig ødelægge dit hår.

Jeg går sjældent hos frisør, da jeg ikke har råd til det, men skal jeg have lavet noget, der kræver lysere toner end mit eget hår, spare jeg gerne pengene.

Jeg går sjældent til frisør overhovedet, det eneste jeg har fået gjort ved mit hår een gang om året i 10 år er ja disse sidste farvninger (hjemmelavet) og så at få klippet spidser een gang om året af en veninde. Mærkeligt nok spørger hun hver gang hvad jeg gør for mit hår for det er så utroligt sundt, smukt og glansfyldt og jeg kan kun sige at jeg bruger shampoo og en børste  Ved jo så ikke hvad hun ville sige efter disse farvninger, men det har da vidst kun stået på i mindre end et halvt år, tror jeg så det er ikke så galt 

Anmeld

8. juni 2012

MortilElias2010

Kloster skriver:

Har lige gjort det... Ell for nogle måneder siden...

At gå fra kobber til lyst er en proces..

Jeg lod mit kobberfarvet hår falme en del, så fik jeg en veninde til at ligge ret mange lyse striber i og ligesom accepter, at det nu ser lidt sjov blond/kobber agtig ud. Så ikke galt ud, synes jeg. Sætter lige et billede ind.

Da der så gik endnu et par måneder, købte jeg en mørk blond farve fra Syross, som efter Matas, skulle være en mild hårfarve. Er tilfreds nu og jeg har et sundt hår.

Jeg ville ikke ødelægge mit hår og var/er ret øm overfor det, men så måtte jeg også acceptere den proces det tager fra kobber til blond.

Billede 1 med lyse striver oven i kobberfarvet hår.

Billede 2 mit nuværende hår med mørk blond. (trænger til at bliver farvet igen)

Super skøn farve til dig 

Personligt er jeg bare ikke til langvarige processer, kan simpelthen ikke have det. Skal det gøres så bliver det gjort 

Anmeld

8. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MortilElias2010 skriver:

Jeg går sjældent til frisør overhovedet, det eneste jeg har fået gjort ved mit hår een gang om året i 10 år er ja disse sidste farvninger (hjemmelavet) og så at få klippet spidser een gang om året af en veninde. Mærkeligt nok spørger hun hver gang hvad jeg gør for mit hår for det er så utroligt sundt, smukt og glansfyldt og jeg kan kun sige at jeg bruger shampoo og en børste  Ved jo så ikke hvad hun ville sige efter disse farvninger, men det har da vidst kun stået på i mindre end et halvt år, tror jeg så det er ikke så galt 

det lyder til at du har noget dejligt sundt hår

Jamen sålænge du har styr på hvad du gør og dit hår ikke bliver ødelagt, så go for it

Anmeld

8. juni 2012

Noneother

MortilElias2010 skriver:

Det er knap så rødt mere, da jeg har farvet med mørk brun sidenhen men det har stadigvæk rødligt glans 

Hedder det bare en farvefjerner? 

Det jeg så hed vist "color remover" Det kan osse købes online, hvis du søger efter det. Det sviger som død og helvede når du bruger det og så afbleger, men det virker.

Min frisør brugte det da jeg skulle have sort farve ud...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.