Solarie og gravid??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2009

Kruse90

agnieszka skriver:

min læge har sagt at det er ok bare med måde fordi man kan får pigment fejl..men jeg turde alligevel ikke..

okay, pga strækmærker eller hvordan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2009

bette

jeg fik af vide at grunden til man siger at gravide ikke skal tage sol er fordi man kan få sådan nogle mørke eller er det lyse pletter som ikke forsvinder igen..
derfor gjorde jeg det ikke.. !

Anmeld

27. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg har så en ret klar holdning til tingene.. hvis du er i tvivl så lad være
Tror alligevel du er ret ligeglad med din ansigtkulør når du kender rundt med kæmpe mave på, men hvad ved jeg!
Jeg kunne ikke drømme om at gå i solarie som gravid.. men jeg gør det heller ikke nu, fordi en hudlæge pludselig gjorde mig opmærksom på hvordan min krop reagerede på det, og jeg var ved at udvikle kræft! Det skal en lille bebser i min mavse ikke udsættes for
Knuser Caroline (pyldre røv)

Anmeld

27. april 2009

A.

Kruse1 skriver:

nej

nej fordi man kan får lyse eller mørke pletter da din hud reagerrer anderledes på sol under graviditeten

Anmeld

27. april 2009

A.

Kruse1 skriver:

nej

nej fordi man kan får lyse eller mørke pletter da din hud reagerrer anderledes på sol under graviditeten

Anmeld

27. april 2009

Mikkelmusen

agnieszka skriver:

Lige præcis. Og pigment pletter forsvinder IKKE! Jeg kan i forvejen ikke tåle så meget sol, og jeg får alligevel ingen farve hvis jeg tager lidt sol, så jeg gider alligevel ikke. Men JM fortalte mig sidst at sol var skidt fordi man kan få de der pigment pletter.

Så jeg ville ikke gøre det.

Anmeld

29. april 2009

Nanna1985

Ja der er en chance for at man kan få pigment pletter..!! Man må gerne tage sol under graviditeten, men måde.. Man skal ikk tage for længe ad gangen og så enten 1 gang om ugen eller hver 14 dag.. Jeg tager sol HVER uge og jeg tager 10 minutter og det fungere fint for mig.. Er i dag 22+1 og min baby har LÆKKERT inde i maven

Tog os sol i min første graviditet med min datter og hun fejler INGENTING Har heller aldrig fået pigment pletter..

Anmeld

29. april 2009

Anja

Jeg har taget sol nogle få gange under begge mine graviditeter.

Jeg spurgte både læge og jdm og begge sagde, at man gerne må, men bare ikke for længe af gangen. Det vigtige er at man ikke bliver overophedet. Hvis DU sveder og føler dig varm, så gør dit barn det også .....

Og ja, du kan risikere at få pigment forandringer. Jeg har ikke fået nogen, men tilgengæld har min hud faktis ændre sig efter graviditeterne. Jeg har altid haft let ved at blive brun om sommeren uden at blive rød (bruger ALTID solcreme), men nu går huden helt amok !! Jeg har ikke taget sol i over ½ år og de her uger med dejlig solskin har gjort at jeg allerede er sommerbrun i ansigtet og på armene af at gå tur hver dag .....

Mærkeligt som graviditeter på en eller anden finurligvis ændre ALT

Anmeld

3. maj 2009

Kruse90

Jeg var forresten ved lægen i denne her uge.

Og spurgte hende mht. Solarie. Hun kunne kun sige at det ingen skade gjorde, bestemt ikke. Såå det er godt nok at have hendes ord på det.

Men selvfølgelig som mange af jer har skrevet, så må man helst ikke komme til at svede for længe af gange

Bare lige en opdatering.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.