At tabe sig under graviditet - HJÆLP!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.170 visninger
6 svar
0 synes godt om
7. juni 2012

Nadja+Baby+2012

Hejsa.

Nu har jeg lige været til anden lægebesøg, og det víser sig at jeg har taget 8 (!!!!!) kg på siden 1 læge besøg - uge 8-25.

Jeg havde en BMI på 27 da jeg blev gravid, så derfor var jeg jo ikke af den slanke type i forvejen, og derfor skal jeg passe ekstra på.

Jeg har inden jeg blev gravid tabt mig 13-15 kg, så grundprincipperne kender jeg.

Jeg plejer at dyrke masser af zumba - det kan jeg ikke nu, da det er for smertefuldt/hårdt. Derfor laver jeg intet nu - her skal der selvfølgelig sættes ind.

Jeg skal spise korrekt, men de ting jeg spiste sidst for at tabe mig, kan jeg altså bare ikke blive mæt af nu - her søger jeg inspiration.

Derudover er der vist noget med at jeg ikke må gå på slankekur når jeg er gravid?!?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2012

TeamRocket

Du må gerne gå på slankekur i den forstand at du kun spiser sundt og magert f.eks kylling. Og der sker heller intet ved at din krop ikke bliver helt mæt den første uge så længe du bare spiser normalt af det sunde, din krop skal lige vende sig til at det ikke kun er tung mad der duer, baby skal nok få det den skal bruge hvis du spiser rigtigt selv om du ikke føler dig mæt. Men ingen sultekure og du må ikke gå og blive svimmel og få lavt blodsukker eller lign. jeg tabte selv 10 kg i min sidste graviditet og 10 kg efter fødslen

Anmeld

7. juni 2012

Giraffen

Nadja+Baby+2012 skriver:

Hejsa.

Nu har jeg lige været til anden lægebesøg, og det víser sig at jeg har taget 8 (!!!!!) kg på siden 1 læge besøg - uge 8-25.

Jeg havde en BMI på 27 da jeg blev gravid, så derfor var jeg jo ikke af den slanke type i forvejen, og derfor skal jeg passe ekstra på.

Jeg har inden jeg blev gravid tabt mig 13-15 kg, så grundprincipperne kender jeg.

Jeg plejer at dyrke masser af zumba - det kan jeg ikke nu, da det er for smertefuldt/hårdt. Derfor laver jeg intet nu - her skal der selvfølgelig sættes ind.

Jeg skal spise korrekt, men de ting jeg spiste sidst for at tabe mig, kan jeg altså bare ikke blive mæt af nu - her søger jeg inspiration.

Derudover er der vist noget med at jeg ikke må gå på slankekur når jeg er gravid?!?!

grunden til at du ikke må tabe dig, er at man afgiver en masse affaldsstoffer når kroppen afgiver fedt osv - og det ryger direkte ned til fostret så det er primært derfor man ikke anbefaler det

Anmeld

7. juni 2012

Wimmie

Nadja+Baby+2012 skriver:

Hejsa.

Du må ikke gå på "kur" men du må gerne spise sundt og fornuftigt
Det anbefales at man ikke taber sig en masse mens man er gravid, men er man i forvejen overvægtig eller tager man meget på i starten, så er det en rigtig god idé at spise sundt - i hvert fald så du ikke kommer til at tage mere på (udover dét som man gerne skal tage på pga. baby, fostervand osv) 

Anmeld

7. juni 2012

Nadja+Baby+2012

TeamRocket skriver:

Du må gerne gå på slankekur i den forstand at du kun spiser sundt og magert f.eks kylling. Og der sker heller intet ved at din krop ikke bliver helt mæt den første uge så længe du bare spiser normalt af det sunde, din krop skal lige vende sig til at det ikke kun er tung mad der duer, baby skal nok få det den skal bruge hvis du spiser rigtigt selv om du ikke føler dig mæt. Men ingen sultekure og du må ikke gå og blive svimmel og få lavt blodsukker eller lign. jeg tabte selv 10 kg i min sidste graviditet og 10 kg efter fødslen

Tak for svar

Wauw - 10 kg imens du var gravid!! Gjorde du noget for det, eller var det kvalme?

Anmeld

7. juni 2012

Nadja+Baby+2012

Giraffen skriver:

grunden til at du ikke må tabe dig, er at man afgiver en masse affaldsstoffer når kroppen afgiver fedt osv - og det ryger direkte ned til fostret så det er primært derfor man ikke anbefaler det

Okay.. Så det eneste man kan gøre er at holde vægten så?

Anmeld

8. juni 2012

Giraffen

Nadja+Baby+2012 skriver:

Okay.. Så det eneste man kan gøre er at holde vægten så?

du kan spise sundt og varieret og motionere - men du må ikke gå at være sulten...

Så hvis du altså spiser dig mæt, men i den gode mad, så vil jeg ikke mene, der er mere du kan gøre under graviditeten + motion, som du kan holde til (svømning, cykelture eller lign)

Du kan også altid snakke med jm om det - hun har sikkert prøvet mange, der har det præcis som dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.