Hvis man dog bare kunne vælge sin egen familie.... :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

473 visninger
7 svar
0 synes godt om
27. april 2009

Mutti2

Så skriver jeg igen om familie-problemer.

Hvor er jeg bare træt af at min familie ikke kan tage deres brok, og proppe op et hvis sted.... og i stedet give mig den støtte og kærlighed jeg synes jeg fortjener!!

Som nogen ved har jeg cuttet kontakten til min mor, da jeg ikke mener hun kan bringe noget positivt til min datters liv (LAAAANG kedelig historie, som jeg ikke orker at uddybe igen).

Men sagen er den, at hun ikke ligefrem har accepteret det. Så hun har lavet en masse konflikter i familien, hvilket har resulteret i at jeg har fået skylden for at ødelægge julen for en lang række mennesker, vi ikke engang skulle holde jul med!!!!

Ikke nok med det har min mormor og morfar valgt at fortælle mig at de ikke ville holde nogen fødselsdag for min morfar her i marts, men holdte alligevel 1 hvor alle var inviteret pånær mig og min datter!!!!

Min Oldemor (på mors side), vil ikke lukke op når vi kommer og besøger hende.

Så på det sidste har det bare været skuffelser på skuffelser.

Nu er min fars side så også begyndt at opføre sig ubehøvlet over for mig. Det drejer sig om min faster!! Til barnedåben for næsten et år siden, svarede de på invitationene 3 dage før festen i en sms at de ikke kom. Okay fair nok.... til jul ville de ikke komme fordi min far havde en hund.

Og nu har de så inviteret hele familien til fødselsdag på fredag, gæt hvem der som de eneste ikke er indviteret..... os.

Jeg har ALDRIG gjort dem noget, og er aldrig spillet uklar med dem. Der har været nogle problemer i familien indbyrdes, men jeg har holdt mig langt ude af det!! Men alligevel er vi som de eneste ikke inviteret

Min farmor spurgte dem hvorfor, og deres forklaring var: "hun svarer aldrig på vores invitationer på facebook"......... SAY WHAT......

For satan da... (undskyld sproget) jeg har 518 nære venner på facebook, jeg får dagligt omkring 15 invitationer til et eller andet.... hvis jeg skulle svare på dem alle ville jeg aldrig blive færdig....

det er jo det mest åndsvage jeg har hørt!!!

Men når begge sider af familien begynder at skære en ud, og lade værre med at invitere én begynder man da at tænke over om det er mig der er noget galt med

Det eneste jeg ved de var meget negative omkring var at jeg fik Milla-Victoria (fordi jeg skulle være enlig), men for søren, det kan de da vel ikke blive ved med at være sure over.... og slet ikke når de ser hvor skøn en pige hun er!!!

Sorry.... skulle lige af med det!!

..... hvis man dog bare kunne vælge sin egen familie..... suk

Knus Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2009

Sweet1978

Kender kun alt for godt til familie problemmer...

Har på et tidspunkt haft et år hvor jeg overhovedet ikke snakkede med min søster, hvilket resulterede i at mine forældre promte valgte side og sagde at hvis jeg ikke sagde undskyld havde jeg slet ikke nogen familie mere. Jeg trak mig ud og holdt fast på mit, men det er heldigvis gået i orden igen, mine forældre kunne ikke holde sig væk fra deres barnebarn og langsomt løste problemmet med min søster sig også.

Så kan kun sige hold ud, det er garanteret ikke dig der er noget galt, med så stå fast på dit og enten løser det sig eller også er de ikke bekymringerne værd.

Anmeld

27. april 2009

Mira0911

Milla-Victoria's mor skriver:

Så skriver jeg igen om familie-problemer.

Hvor er jeg bare træt af at min familie ikke kan tage deres brok, og proppe op et hvis sted.... og i stedet give mig den støtte og kærlighed jeg synes jeg fortjener!!

Som nogen ved har jeg cuttet kontakten til min mor, da jeg ikke mener hun kan bringe noget positivt til min datters liv (LAAAANG kedelig historie, som jeg ikke orker at uddybe igen).

Men sagen er den, at hun ikke ligefrem har accepteret det. Så hun har lavet en masse konflikter i familien, hvilket har resulteret i at jeg har fået skylden for at ødelægge julen for en lang række mennesker, vi ikke engang skulle holde jul med!!!!

Ikke nok med det har min mormor og morfar valgt at fortælle mig at de ikke ville holde nogen fødselsdag for min morfar her i marts, men holdte alligevel 1 hvor alle var inviteret pånær mig og min datter!!!!

Min Oldemor (på mors side), vil ikke lukke op når vi kommer og besøger hende.

Så på det sidste har det bare været skuffelser på skuffelser.

Nu er min fars side så også begyndt at opføre sig ubehøvlet over for mig. Det drejer sig om min faster!! Til barnedåben for næsten et år siden, svarede de på invitationene 3 dage før festen i en sms at de ikke kom. Okay fair nok.... til jul ville de ikke komme fordi min far havde en hund.

Og nu har de så inviteret hele familien til fødselsdag på fredag, gæt hvem der som de eneste ikke er indviteret..... os.

Jeg har ALDRIG gjort dem noget, og er aldrig spillet uklar med dem. Der har været nogle problemer i familien indbyrdes, men jeg har holdt mig langt ude af det!! Men alligevel er vi som de eneste ikke inviteret

Min farmor spurgte dem hvorfor, og deres forklaring var: "hun svarer aldrig på vores invitationer på facebook"......... SAY WHAT......

For satan da... (undskyld sproget) jeg har 518 nære venner på facebook, jeg får dagligt omkring 15 invitationer til et eller andet.... hvis jeg skulle svare på dem alle ville jeg aldrig blive færdig....

det er jo det mest åndsvage jeg har hørt!!!

Men når begge sider af familien begynder at skære en ud, og lade værre med at invitere én begynder man da at tænke over om det er mig der er noget galt med

Det eneste jeg ved de var meget negative omkring var at jeg fik Milla-Victoria (fordi jeg skulle være enlig), men for søren, det kan de da vel ikke blive ved med at være sure over.... og slet ikke når de ser hvor skøn en pige hun er!!!

Sorry.... skulle lige af med det!!

..... hvis man dog bare kunne vælge sin egen familie..... suk

Knus Pernille

Jeg har os en underlig Mor.. Meeen laaang historie.. Helt tilbage i barndommen... Lige kort:
Hun kunne ikke tage sig af os børn, vi blev ikke skiftet, fik ikke det vi kunne spise, pengene gik til Farmand, Han skulle bare have sine daglige øl... Han lavede overgreb på en af os tøser... Han hængte sig selv - HELDIGVIS!! Er jeg kun glad for.. efter overgrebet - gik min mor tilbage til ham igen.. FJOLS!! Hun er aldrig blevet tilgivet for det, hun tror alt er på god jord efter det med min far..
Hun interessere sig ikke for Julie overhovedet...
Hun sviner mig til, til min lillesøster, at hvorfor kan Julie ikke bare få en hel flaske af gangen i stedet for en halv.. Hun kan ikke spise en hel flaske.. Og for at hun bliver noget mere mæt, siger hun til min søster, at jeg skal komme Maizena mel i Mælken... NOT... Gør jeg sq ikke... Og jeg bliver ikke en god mor osv.. Hele svineriet... Det er så flabet at gøre...
Hun har endda sagt til min søster at, for at jeg kunne producere mere mælk - skulle jeg selv drikke mælk... Hold kæft hun er bare dum at høre på...
Hun tror hun er så klog når det handler om børn...
Snakker faktisk aldrig med min mor...

Anmeld

27. april 2009

Mutti2

Jeg forstår bare ikke at mødre og diverse familie-medlemmer kan opføre sig sådan. jeg kunne da ALDRIG finde på at vende mine børn ryggen.

Jeg forstår ikke at de føler træng til at dolke hinanden i ryggen, i stedet for at samarbejde. Vi har jo kun hinanden.

ang. min faster er der lidt snak i familien om at hun er jaloux på mig. Jeg er jo hendes bror's ælste datter, og bor i en super lækker lejlighed, har en smuk og dejlig datter, og et liv der for det meste bare kører på skinner!!
Hendes egen datter bor på et hjem for folk med psykiske problemer, hun skærer i sig selv (altså datteren), og kommunen vil ikke sende hende ud på arbejdsmarkedet, pga hendes psykiske tilstand.
Så jeg er jo lidt af et pragteksemplar i forhold til hendes egen. Men come on.... kan jeg måske gøre for det??????

Jeg forstår bare ikke hvorfor jeg skal dolkes sådan fra alle sider... det er heller ikke mere end en måned siden jeg fik en depression, som jeg med hastige skridt var på vej ud of, og så kommer det her.... Heldigvis er jeg endnu stærk nok til at holde facaden oppe. Men hvor længe kan jeg blive ved med at tage presset??

Anmeld

27. april 2009

Mira0911

Jeg forstår bare ikke at mødre og diverse familie-medlemmer kan opføre sig sådan. jeg kunne da ALDRIG finde på at vende mine børn ryggen.

Jeg forstår ikke at de føler træng til at dolke hinanden i ryggen, i stedet for at samarbejde. Vi har jo kun hinanden.

ang. min faster er der lidt snak i familien om at hun er jaloux på mig. Jeg er jo hendes bror's ælste datter, og bor i en super lækker lejlighed, har en smuk og dejlig datter, og et liv der for det meste bare kører på skinner!!
Hendes egen datter bor på et hjem for folk med psykiske problemer, hun skærer i sig selv (altså datteren), og kommunen vil ikke sende hende ud på arbejdsmarkedet, pga hendes psykiske tilstand.
Så jeg er jo lidt af et pragteksemplar i forhold til hendes egen. Men come on.... kan jeg måske gøre for det??????

Jeg forstår bare ikke hvorfor jeg skal dolkes sådan fra alle sider... det er heller ikke mere end en måned siden jeg fik en depression, som jeg med hastige skridt var på vej ud of, og så kommer det her.... Heldigvis er jeg endnu stærk nok til at holde facaden oppe. Men hvor længe kan jeg blive ved med at tage presset??

Har du måske overvejet og sige til din familie at problemerne ikke skal gå ud over dig?
Eller at de kan komme til dig med problemerne istedet for at det skal gå til familien?
Det kunne give en lettelse måske?

Anmeld

27. april 2009

Cris

Jeg ville kort sige til dig, at JA, vi faktisk vælger vores familie Jeg skal nok skrive mere til dig, hvis du bliver for nysgerrige. Men det gør man, har du nogen sinde hørt om reenkarnation? I må godt kaste sten på mig nu (i Europa grinner man meget af det) men jeg ville bare fortælle det til dig

Anmeld

27. april 2009

Lusi

Jalouxi er en grim, grim ting..

Vores familie har også interne krige altid synes jeg.. Så vil den ene ikke snakke med den anden fordi en tredje har sagt sådan og gjort sådan..
Gaaaaab..
Men sådan vil det altid være i alle familier ogjeg tror ikke på nogen slipper for det..
Desværre..

Jeg snakkede ik selv med min mor i 4 måneder, da jeg var 16 år og flyttede hjemmefra, pga min stedfar og jeg bestemt ikke kunne sammen..

Men den dag i dag, kan vi ikke undvære hinanden..
Jeg er så heller ik typen der bære nag..
overfor familien ihvertfald

Men det eneste du kan gøre er at holde hoved oppe og være stærk for din datter..
Er så nemt at sidde og sige, men helt ærlig så er det din familie der taber her..
De mister to dejlige piger
Mon ikke det går op for dem på et tidspunkt?

Anmeld

27. april 2009

Balderson

Ja, det ville være dejligt hvis man engang imellem bare kunne vælge sin egen familie... Men det kan man så ikke altid, men det betyder ikke at man skal finde sig i alt hvad de gør og siger...

Jeg elsker f.eks. vores venner for det er mennesker vi selv har valgt, at have i vores liv og som jeg ved vil os og altid gerne vil have noget med os at gøre..

Med hensyn til din mors side af familien, så må du gøre op med dig selv om du vil lade de ting der sker gå dig på.. Jeg mener, du har jo taget stilling ang. kontakten med din mor.. Hvis folk ikke kan accepterer det, så er det bestemt ikke din skyld.. At din morfar vælger at holder fødselsdag uden jer og at din oldemor ikke lukker op, når i kommer for at besøge hende.. Er da helt vildt ærgeligt, men så skal du simpelhen huske på, at de er dem som går glip af noget.. For de ser ikke din dejlige datter vokse op og ser ikke hvilken fantastisk mor du er...

Alt gøre det jeg skriver er selvfølgelig lettere sagt end gjort.... Men du må virkelig mærke efter i dig selv om du er villig til altid at give dig og om du kan holde til altid at være den som står for skud...

Og ang. din faster, jamen så er misundelse en grim ting og det kan få det værste frem i folk.. Det må du bare accepterer..

Du kan jo ikke gøre for at du bor et godt sted, at du klare dig godt og har en dejlig og tilfreds datter....

For det eneste man kan sige om det er: SUPER GODT GÅET...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.