Det lyder som mit... Mit et bare det der kaldes feminine knæ, eller på latinsk kondomalaci (aner ikke lige hvordan det staves)
Det jeg ved med sikkerhed hvis det er det du har, så er det fordi din brusk under knæskalden har den forkerte farve og forkerte form, derfor gnider den på ledet, og knæskalden. Der kan af hvad jeg ved ikke gøres noget ved det, og det er over 10 år siden jeg fik det konstateret.
Det bliver værrere af hypermobile led, som jeg selv har også, og derfor er det vigtigt at være bevidst om hvornår du overstrækker ledet. Du kan træne musklerne i lårene så de overtager det hårde arbejde som knæ til daglig bliver udsat for.
Jeg vil klart råde dig til at kontakte lægen, du kan få noget så smerterne ikke bliver så slemme, og han kan guide dig til nogen træningsmuligheder.
Der vil - næsten lige meget hvad - altid opstå gigt i et "skadet" område på kroppen. Så det er ikke utænkeligt at du oven i kondomalaci har fået gigt i knæet. Men kontakt lægen, de vil kunne guide dig bedst, eller få en henvisning til en fys, de kan hjælpe rigtig meget.
Det nyeste inde ved fys'erne er at de bruger sådan noget kineser tape, jeg har prøvet det, virkede ikke som det skulle på mig, men har hørt andre som med kondomalaci har haft stor succes med det...
held og lykke
Anmeld