SPen anbefaler begrænset indtag af væske. Er det ok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

812 visninger
7 svar
0 synes godt om
6. juni 2012

Anonym trådstarter

Baby er 3 mdr.

Baby får 50-100-200 ml vand pr dag.

Baby spiser 150-220 ml hver 3 time så vandet påvirker ikke hans appetit.

Baby får vand tilbudt når baby laver jeg-er-tørstig-lyde. 

Baby drikker selvfølgelig kun efter behov.

I starten havde baby maveproblemer og vi blev af spen anbefalet at give 50 ml kogt vand 2 gange dagligt.

Det er vi blevet ved med. Men efter som baby ikke er nyfødt længere og behovet for væske har ændret sig så er baby blevet tilbudt hvad der viste sig at være babys behov.

I dag havde vi sp besøg. Hun spurgte omm væske/mad og vi fortalte om de 50-100-200 ml og hun så chokeret ud og sagde at det påvirker hans appetit. Men det har det jo ikke gjort?

Når han melder tørst efter mere end de 50 ml hvad så? Skal vi så bare pine ham til madning d 3 time?

Jeg sagde til hende at hun jo havde anbefalet mig som ammer at ligge ham til hver gang han meldte sult eller tørst. Så gik jeg over til flasken,og nu kan en baby kun føle sult? Hun mener ikke han kan være "rigtig" tørstig og han derfor skal tilbydes en sut?

Anyone med erfarringer indenfor det her..?! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2012

babymus77

Så længe han spiser mme og tager fint på, havde jeg også gjort som dig!! Du er jo den der kender ham bedst:-)

Anmeld

6. juni 2012

ano14316

Anonym skriver:

Baby er 3 mdr.

Baby får 50-100-200 ml vand pr dag.

Baby spiser 150-220 ml hver 3 time så vandet påvirker ikke hans appetit.

Baby får vand tilbudt når baby laver jeg-er-tørstig-lyde. 

Baby drikker selvfølgelig kun efter behov.

I starten havde baby maveproblemer og vi blev af spen anbefalet at give 50 ml kogt vand 2 gange dagligt.

Det er vi blevet ved med. Men efter som baby ikke er nyfødt længere og behovet for væske har ændret sig så er baby blevet tilbudt hvad der viste sig at være babys behov.

I dag havde vi sp besøg. Hun spurgte omm væske/mad og vi fortalte om de 50-100-200 ml og hun så chokeret ud og sagde at det påvirker hans appetit. Men det har det jo ikke gjort?

Når han melder tørst efter mere end de 50 ml hvad så? Skal vi så bare pine ham til madning d 3 time?

Jeg sagde til hende at hun jo havde anbefalet mig som ammer at ligge ham til hver gang han meldte sult eller tørst. Så gik jeg over til flasken,og nu kan en baby kun føle sult? Hun mener ikke han kan være "rigtig" tørstig og han derfor skal tilbydes en sut?

Anyone med erfarringer indenfor det her..?! 

200 ml vand er mere end hvad Magnus på 8 mdr. drikker af vand i løbet af en dag, selvom han får 5 måltider.
Vi hælder nok ca. 3/4 dl op, og han får nok ca. 1/2 indenbords, og en del af det bliver spyttet ud.

Jeg synes det lyder af meget vand til en på 3 mdr.
Men jeg ammede også, så har ikke så meget styr på flaske til dem i den størrelse.

Så jeg tror også at jeg ville prøve med en sut i stedet for vand.
Og så må jeg sige at jeg er tilhænger af at børn får mad når de er sultne i steder for på faste tidspunkter. Men igen, har jeg ikke så meget styr på flasker.

Der hvor jeg ville give én tår vand var måske lige efter en lur eller lign. men så bare en tår og ikke disideret drikke vand. forstår du hvad jeg mener?

Det var bare lige mine tanker omkring det.

Anmeld

6. juni 2012

Valle81

Jeg ville bare sige ja ja og give vand som du gør

Selvfølgelig kan baby være tørstig, og især når der er varmt

Anmeld

6. juni 2012

Mother-love

Det rigtigt at det kan påvirke sulten og at man så ikke skal give så meget. Meeeen hvis han spiser godt som der lyder til og hvis hvis tager fint på. Synes jeg ikke du skal stoppe med at give ham det vand. Vandet er ret godt for systemet når han får mme. Da mme kan give hård mave.
Så synes bare du skal gøre det du gør hvis du føler det er det rigtige for dig og dit barn

Anmeld

6. juni 2012

Anonym trådstarter

Vi vil ikke hve at baby skal bruge sut. Baby vil desuden ikke tage imod sutten og det er jo godt. Baby vejer over 6 kg og har over 3 kg på de 3 mdr efter fødslen. Baby er perfekt. Tørstig alt efter vejret,temperatur i centerne osv. Vi har altid vand med os mellem måltiderne da baby melder tørst. Så får baby lidt og så kan vi fortsætte uden problemer. Men bliver baby nægtet vand så skriger baby og går over i gråd lydene indtil madtid. Vi giver ikke mad foruden de hver 3 time. Det har vi prøvet da hun anbefalede det. Det resulterede i et ødelagt søvnmønster da baby spiste lidt. Sov lidt. Spiste lidt. Sov lidt ect. Jeg kan ikke se det forkerte i at tilbyde en baby vand når baby er tørstig og har en fin størrelse 

Anmeld

6. juni 2012

Kamulla

ammebørn får stillet deres tørst når de bliver ammet da den mælk der kommer de første 5min ca er tyndt og til tørsten.. så derfor jer der ikke ahr flaskebørn syntes det er meget

kan ikke huske hvor meget væske Noah fik.. han var ikke god til det.. men at han spiser hvad han skal udover og tager fint på, så skal han da have vand hvis han er tørstig..

Anmeld

7. juni 2012

Tona

Valle81 skriver:

Jeg ville bare sige ja ja og give vand som du gør

Selvfølgelig kan baby være tørstig, og især når der er varmt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.