At afslutte uddannelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2012

LilleChelle

Anonym skriver:

Ja kan jeg godt se, havde jeg ikke tænkt over så det ville egentlig være bedst så bare at starte på fjernstudie fra starten eller hvad?

Ja - helt klart. 

Hvis man har selvdisciplin nok til at kunne læse derhjemme  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2012

MKuhr

Anonym skriver:

Hej alle sammen

Skriver lige anonymt da jeg ikke er helt sikker på om jeg evt er gravid...

Men går på VUC og hvis jeg skulle være gravid (hvilket ikke er planlagt) så ville jeg skulle føde omkring feb 2013.. Tænker så.. Ville i tro man ville kunne få lov til (og ikke mindst holde til) at færdig gøre året så man kan få sin HF hue? Tror i man ville kunne få lov til at tage de sidste par måneder på fjernundervisning? Hvis jeg er gravid så vil jeg virkelig gerne have barnet og vil min kæreste også, men ville bare være rigtig ked af at skulle tage anden HF en gang til især fordi der så lige ville ryge 3000 kr ud af vinduet som skulle betales igen ._.

snak med din studievejleder det er kun ham der kan give dig de præcise svar.

men der er su klip du kan få fra en måned før (mener jeg) du skal føde til resten af barsel som enden er på 6mdr eller 12 mdr.

det er op til en selv om mn vil have fjernundervisning, har ikke hørt om nogen der ikke har fået lov.

Anmeld

6. juni 2012

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Ja - helt klart. 

Hvis man har selvdisciplin nok til at kunne læse derhjemme  

Har massere af selvdisciplin

Lige et tillægs spørgsmål, ved du hvad man så gør når man er færdig? Man har jo barsel et års tid cirka hvad med penge hvis man så får det gjort færdig? man får jo ikke dagpenge fordi man har taget en hf oO

Anmeld

6. juni 2012

LilleChelle

Anonym skriver:

Har massere af selvdisciplin

Lige et tillægs spørgsmål, ved du hvad man så gør når man er færdig? Man har jo barsel et års tid cirka hvad med penge hvis man så får det gjort færdig? man får jo ikke dagpenge fordi man har taget en hf oO

Så kunne jeg forestille mig at man bliver tilmeldt kontanthjælp og får  barselspenge derigennem. 

- Jeg er under uddannelse under min barsel. Så jeg for fra SU. 

Anmeld

6. juni 2012

BellaCiinea

LilleChelle skriver:

Så kunne jeg forestille mig at man bliver tilmeldt kontanthjælp og får  barselspenge derigennem. 

- Jeg er under uddannelse under min barsel. Så jeg for fra SU. 

Hmm hva hvis man afslutter hf, og så skal direkte på barsel, men ikk kan få kh? Så er det bare at sørge for at ha været i a-kasse længe nok oder was?

Anmeld

6. juni 2012

Anonym trådstarter

IsabellaCiinea skriver:

Hmm hva hvis man afslutter hf, og så skal direkte på barsel, men ikk kan få kh? Så er det bare at sørge for at ha været i a-kasse længe nok oder was?

også min tanke jeg er bare ikke medlem af en a-kasse o_o

Anmeld

6. juni 2012

BellaCiinea

Anonym skriver:

Er jeg heller ikk pt, er dog medlem af en fagforening, så det er hurtigt at blive medlem af a-kasse

Men har bare planer om at forsøge at blive gravid omkring september 2013, så jeg har termin sommeren 2014.

Afslutter HF i sommeren 2014 nemlig Hvor jeg så vil være 24 år

Ideel alder til at få et barn i

Og har ingen anelse om hva der skal ske efter HF.

Vil gerne være dagplejer, men kræver stedet til det, som vi søger på livet løs. Og tænker at det er godt med erfaring fra eget barn, før man starter som DP.

Og så har jeg lige lidt ekstra tid at "løbe" på mht. til at få styr på sagerne til at kunne blive DP..

Men det er sgu en jungle 

Sku jo gerne få nogle penge mens jeg er på barsel. Ellers dutter det ikk

Anmeld

6. juni 2012

pemiro

IsabellaCiinea skriver:

Er jeg heller ikk pt, er dog medlem af en fagforening, så det er hurtigt at blive medlem af a-kasse

Men har bare planer om at forsøge at blive gravid omkring september 2013, så jeg har termin sommeren 2014.

Afslutter HF i sommeren 2014 nemlig Hvor jeg så vil være 24 år

Ideel alder til at få et barn i

Og har ingen anelse om hva der skal ske efter HF.

Vil gerne være dagplejer, men kræver stedet til det, som vi søger på livet løs. Og tænker at det er godt med erfaring fra eget barn, før man starter som DP.

Og så har jeg lige lidt ekstra tid at "løbe" på mht. til at få styr på sagerne til at kunne blive DP..

Men det er sgu en jungle 

Sku jo gerne få nogle penge mens jeg er på barsel. Ellers dutter det ikk

For lige at svare på lidt spørgsmål
Jeg er gravid med termin idag og er netop ved at afslutte hf.
Jeg kan ikke få dagpenge fra fagforening fordi jeg intet job har haft hvor jeg har kunne tjene timer til at opnå dagpenge.
Jeg skal derfor på kh under min barselsperiode så snart jeg er færdig med mine eksamener.

Du skal huske at man godt kan melde sig ind i a kasse uden at være berettiget til dagpenge bare lige for at fortælle..
Har nemlig selv tjekket alle muligheder igennem da jeg fandt ud af jeg var gravid, for ville helst undgå kh. Men hf er en ungdomsuddannelse og den giver derfor ikke ret til dagpenge når
Man er færdig ligesom en videregående udd gør.

Anmeld

6. juni 2012

pemiro

Anonym skriver:

Læs evt mit svar jeg skrev til den anden bruger ang dagpenge og kontanthjælp er nemlig selv i samme situation lige nu

Anmeld

6. juni 2012

Anonym trådstarter

pemiro skriver:

Læs evt mit svar jeg skrev til den anden bruger ang dagpenge og kontanthjælp er nemlig selv i samme situation lige nu

Tak for dit svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.