blefri i børnehave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.205 visninger
6 svar
0 synes godt om
27. april 2009

novembermor

Hej, så blev det min tur til at spørge lidt om det at blive blefri.
Jeg har en datter på 3 år og 5 måneder der ikke har vist den store interesse for toilettet, men pludselig lørdag opdagede jeg at det var hendes toiletsæde til toilettet hun ikke kan lide.
Hun vil sidde på toilettet ligesom mor og far.
Fluks blev der sat en skammel foran toilettet og hun kom på jævnligt i løbet af dagen og havde ikke ble på. Det gik godt. Vi havde kun et stort uheld i løbet af dagen.
Da vi stod op søndag spurgte vi hende om hun ville have underbukser eller ble på. Svaret var underbukser.
Vi havde 1 stort og 4 småuheld i løbet af i går. Hun kom på toilettet jævnligt, men jeg ved ikke om det var fordi der skete så meget (vi havde besøg af 2 børn) at hun glemte at sige til/holde sig.
Hver gang vi måtte skifte tøj blev hun spurgt om hun ville have ble eller underbukserne på og underbukserne blev valgt frem til kl. 19 hvor hun var træt.
Nu er jeg så lidt i tvivl om vi skal sende hende i børnehave i underbukser og med en bunke skiftetøj eller om vi skal overtale hende til ble i børnehave lidt endnu og øve blefri hjemme list endnu?
Hendes venner dernede er alle blefri og vi ved at hun til sommer ikke får lov til at rykke stue sammen med vennerne, hvis hun ikke har smidt bleen.
Kære quinder what to do?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2009

Cris

Det lyder som om hun er klart, og hun selv vil gør noget ved det. Jeg ved ikke i din BH, men mange pædagoger har for meget travlt til at lære børn til potte... De ender med at give ble på. Du skal finde nogle dage, hvor I er hjemme, kommer der snart en forlænget weekend i DK? Har du mulighed for at blive hjemme nogle dag? Eller har du snart ferie? Det virker bedst, hvis man kan være hjemme i nogle få dage (og jeg mener kun få, for din datter viser interese) Da jeg var au-pair pige i USA til en pige på 3, har jeg selv set den der potty training og fra mange flere lege kammareter. De har alle sammen jeg mødte dengang brugt den samme system: klistermærker. Prøv at læse den tråd, og måske kan du starte med noget lignende derhjemme:

https://www.baby.dk/debat/15841pi1mi151258/boern-36-aar/potte-traening.aspx#GoToMessage

Anmeld

27. april 2009

novembermor

Cris skriver:

Det lyder som om hun er klart, og hun selv vil gør noget ved det. Jeg ved ikke i din BH, men mange pædagoger har for meget travlt til at lære børn til potte... De ender med at give ble på. Du skal finde nogle dage, hvor I er hjemme, kommer der snart en forlænget weekend i DK? Har du mulighed for at blive hjemme nogle dag? Eller har du snart ferie? Det virker bedst, hvis man kan være hjemme i nogle få dage (og jeg mener kun få, for din datter viser interese) Da jeg var au-pair pige i USA til en pige på 3, har jeg selv set den der potty training og fra mange flere lege kammareter. De har alle sammen jeg mødte dengang brugt den samme system: klistermærker. Prøv at læse den tråd, og måske kan du starte med noget lignende derhjemme:

https://www.baby.dk/debat/15841pi1mi151258/boern-36-aar/potte-traening.aspx#GoToMessage

Hej Cris
Tak for dit svar. Vi har lige holdt en uges ferie, hvor det først var i lørdags det lige fængede at bruge toilettet og være blefri.
Jeg havde håbet lidt at vi kunne være kommet igang lidt tidligere på ugen, men der var interessen der ikke.
Jeg er derfor lidt splittet, for hun skal selvfølgelig have lov til at blive fri for bleen, når hun gerne vil, men jeg er også lidt betænkelig ved at sende hende i børnehave uden.

Anmeld

27. april 2009

Cris

Du kan altid prøve og se, om pædagogerne har tid til at hjælpe med hende. Du kan altid snakke med dem om situationen. Og derhjemme prøv med den der klistermærke projekt, jeg var forbavset over, hvor godt det virker!

Anmeld

27. april 2009

finkedinke

Det kommer an på børnehaven og vejret
Min datter blev blefri i vinters men jeg aftalte med pæd. i børnehaven at hun fik ble på når vi gik hjemmefra fordi hun havde flyverdragt på og gik direkte på legepladsen fra morgenstunden.
Når man lige smider bleen går der typisk ikke lang tid fra de opdager at de skal tisse til de tisser. Derfor ville det sandynligvis tage for lang tid for hende at skulle ind og nå at få alt tøjet af først. Hun var så blefri om eftermiddagen i børnehaven og resten af døgnet herhjemme. Hun accepterede det uden problemer.
Jeg ville nok lade hende have ble på i børnehaven i et par dage og så være blefri derhjemme. Men fortæl børnehave om det. Bare fordi hunhar ble på behøver hun jo ikke bruge den.

Berith

Anmeld

27. april 2009

finkedinke

Nu er børn meget forskellige men min datter blev meget ked af det når hun havde uheld. Derfor brugte vi løsnngen med at have bleeen på i børnehaven, og uden ble herhjemmme hvor vi havde bedre tid til at hjælpe hvis tøjet drillede når det skulle huritgt af.
Berith

Anmeld

27. april 2009

novembermor

Min mand holder en fridag i dag og har beholdt vores datter hjemme.

Jeg ringede ned i børnehaven for at give besked om min datter holdt fri og talte med en sød medhjælper, der har været der lææænge og hjulpet mange børn af med bleen og hun syntes at når vores datter havde været så dygtig at gå uden ble i weekenden, så skulle der ikke laves om på det bare fordi hun skal i børnehave, så vi skal bare aflevere i underbukser og med en maaasse skiftetøj, så skal de nok hjælpe

Så må vi se hvad den næste uges tid bringer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.