jeg havde ikke mærket såå meget liv fredag + lørdag , så søndag kl 14 tager vi til kontrol på fødegangen, da jeg også havde døjet med utilpashed, extremt svedeture mv..
jeg får kørt en kurve over hjertelyd plukveer mv... og det ender med hun til sidst er i tvivl om hun skal sende mig hjem, så en Læge + en skanningsjordmor + en studerende skal skanne mig.
de snakker frem og tilbage.. og jeg ligner bare et ?????
de er i tvivl om der er nok fostervand, og jeg får taget en blodprøve.
(barnet hjertelyd er helt iorden) men de sys ikke der er nok fostervand.
jeg bliver chekket for neden af lægen. AV!!!! jeg troede hun stak hele hånden op og så fik den bare 180grader.
vi ender med at tage hjem, men vi skal komme igen kl 17 og få svar på blodprøverne. ( jeg er der meget ked af det og fustreret, fordi jeg havde slet ikke regnet med det endte sådan)
JEG BLØDER RIGTIG MEGET DA JEG KOMMER HJEM, DET LØB NED AF MINE BEN.
vi kommer derop kl 16.45 og jeg får igen kørt en kurve.
det ender med at lægerne, jordmoder mv har talt sammen om Ikke at sende mig hjem igen, men i stedet skal de løsne foster-hinnerne og tage vandet og sætte mig igang med vedrop.
jeg blev kun endnu mere fustreret og begyndte at græde, fordi det var bare for uvirkeligt, havde slet ikke regnet med det skulle ende sådan, jeg var slet ikke mentalt klar, jeg skulle jo hjem og se ”Borgen”på dr1 J
vi får en stue, og claus henter aftensmad til os (BURGER) og vi skal se borgen
det jo søndag.
kl. ca 20 går vandet, da jeg rejser mig op og kl 21 begynder veerne.. og de bliver bare værre og værre!! kan ikke konsentrere mig.
kl 23 får vi en føde stue ( jeg er åbnet 3 cm)
jeg bliver koblet til saltvandsdrop og vedrop, får lagt epedural blokade, og de næste 5timer kan jeg ingen veer mærke..
kl.5 stopper epedural blokaden med at virke, jordmoderen skruer op for smertestillende men det virker ikke.
Jeg får lagt saltvandsdråber/bistik i lændet og skambenet, det hjalp!! men gør pisse ondt at få lagt.
jeg prøver hvile indtil kl 7 hvor der Igen er vagtskifte!
nu kan jeg ikke mere, det gør ondt og presser godt på.
Claus henter vand og saft Konstant, jeg er så tørstig !!!!!!!
jeg er 5 cm åben kl 7 , de skruer op på fuld skrue for vedrop og kl 8 er jeg 10 cm åben.
Jeg står op ved sengen og presser alt det jeg kanl !! jeg skriger slet ikke, presser bare derud af og hviler i de 2min pauser som der er.
jeg prøver mange forskellige stillinger. den bedste er på alle 4 oppe i sengen
og dernæst på ryggen.
kl 9.23 er hun ude
men, så kan de ikke få moderkagen ud, de prøver ALT og jeg bløder så voldsomt. at claus må tage bette pigen hen til sig i sin seng.
det ender med akut narkose og operation , tager ca 30 min og så jeg vågen igen..
det var ikke en drømme fødsel, det har fyldt meget i hovedet siden, men vi har det godt♥
Anmeld