børneeksem og mælkeallergi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

760 visninger
7 svar
0 synes godt om
10. marts 2008

joan

Hej
Anna har børneeksem og har haft det siden jul tror jeg nok. vi har haft smurt hende i diverse fedtcremer og intet har kunnet få bugt med det...:(

Nu er der så et par stykker, der har gjort mig obs på at det kunne være en mælkeallergi, og tidspunktet hvor det kom i udbrud passede nok med der hvor hun begyndte at få lidt mme og vælling dagligt.

I den sidste uge har jeg så ændret hendes kost til ikke at indeholde komælksprodukter og det virker sørme til at det hjælper allerede. Efter ca 3dage kunne jeg se tydelig forskel! Det er ret vildt og dejligt at hendes fingre, kinder og knæhaser er ved at blive almindelige igen...

ER der andre som har mælkeallergi eller eksemproblemer. For så har jeg lidt spørgsmål...

kh joan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2008

Rasmine

Hej Joan.
hmm... ved ikke noget om mælkeallergi.
Men til eksem er A-Derma, fra apoteket, en rigtig, rigtig god creme.

Har du prøvet med de alternative mælkeprodukter, soya-mælk osv?

Anmeld

10. marts 2008

Loggidut

jeps...her havde min den mellemste det i en ret svær grad...velkommen med dine ?

Anmeld

10. marts 2008

Ny mor

joan skriver:

Hej
Anna har børneeksem og har haft det siden jul tror jeg nok. vi har haft smurt hende i diverse fedtcremer og intet har kunnet få bugt med det...:(

Nu er der så et par stykker, der har gjort mig obs på at det kunne være en mælkeallergi, og tidspunktet hvor det kom i udbrud passede nok med der hvor hun begyndte at få lidt mme og vælling dagligt.

I den sidste uge har jeg så ændret hendes kost til ikke at indeholde komælksprodukter og det virker sørme til at det hjælper allerede. Efter ca 3dage kunne jeg se tydelig forskel! Det er ret vildt og dejligt at hendes fingre, kinder og knæhaser er ved at blive almindelige igen...

ER der andre som har mælkeallergi eller eksemproblemer. For så har jeg lidt spørgsmål...

kh joan

Hej Joan
Kan kun give Bacon ret - A-derma er et superprodukt - lidt dyrt men det værd. En tidligere kollega brugte det med succes til børneeksem!

kh Birgitte

Anmeld

10. marts 2008

joan

Tak for jeres svar. Vi bruger bl.a A-derma fra apoteket, men det har desværre ikke kunnet holde eksemen væk. Det er jo ellers en god creme...

Men i forhold til mælkeallergi som jeg er ret overbevist om at dét er, så ville jeg høre om børnene har kunnet tåle at spise brød hvor mælk indgår, Det har jeg planer om at forsøge... og så kunne det lige være spændende at høre hvilke erfarringer andre har gjort sig...

Men hvis nogen har børn med børneeksem så er det i hvert fald værd lige at overveje om det er mælkeallergi barnet har.

Anmeld

10. marts 2008

Loggidut

joan skriver:

Tak for jeres svar. Vi bruger bl.a A-derma fra apoteket, men det har desværre ikke kunnet holde eksemen væk. Det er jo ellers en god creme...

Men i forhold til mælkeallergi som jeg er ret overbevist om at dét er, så ville jeg høre om børnene har kunnet tåle at spise brød hvor mælk indgår, Det har jeg planer om at forsøge... og så kunne det lige være spændende at høre hvilke erfarringer andre har gjort sig...

Men hvis nogen har børn med børneeksem så er det i hvert fald værd lige at overveje om det er mælkeallergi barnet har.

har du fået konstateret mælkealergi hos lægen?
du kan gå ind og bede din læge om en blodprøve....der i kan de nøjagtigt konstatere hvad det er for en allergi der er tale om...hvis man ikke finder den korrekte årsag kan det blive noget træls noget...min sønnike gik fra først ikke at kunne tåle mælk, til ikke at kunne tåle mælk+ oksekød til ikke at kunne tåle mælk+okse+svin....

så det er ret vigtigt du ved nøjagtigt hvad for en allergi der er tale om...

knus fra sloggi...som godt kan huske hvordan et barn med allergi var...øv:(

Anmeld

10. marts 2008

joan

Hej loggi.
når han ikke kunne tåle mælk hvordan kom det til udtryk - som eksem eller dårlig mave eller noget andet??? kunne han tåle det i små mængder som det er i brød?

Tror ikke jeg før har mødt nogen der ikke kunne tåle kød fra ko og gris. Kan han stadig ikke det eller er han vokset fra det??? som man siger man kan med mælkeallergi

Tror vi snart skal et smut til lægen og testes.

Anmeld

10. marts 2008

Muffinmus

hmm...William har ikke mælkeallerig men får alligevel ikke ren mælk. Han får lidt smør til sine kartofler og lidt babymælk. Men holder mig fra alm komælk fordi det ikke gør noget godt for ham nu. Han får lidt vælling og havregrød for at få kakl i stedet for. Venter med mælken til han er lidt ældre, det er sundere for deres tarmsystem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.