Anonym skriver:
hej 
min forlovede og jeg vil gerne giftes. vi har en lille datter sammen, bor sammen, og det hele. vi har det godt sammen 
vi har ikke vildt med penge, jeg er på barsel og skal på elevløn/SU til januar hvis alt går efter planen, og min kæreste er på kontanthjælp. selve brylluppet er ikke problemet.
MEN.. min kæreste har en gæld. en stor gæld. han skylder nok omkring 300.000. hvoraf mange af dem er til SKAT. han afdrager på det hele, små beløb, men han afdrager.
jeg har INGEN gæld, og har aldrig haft det.
vi bor i leje-bolig, så vi er ikke husejere eller noget.
jeg vil helst ikke hæfte for noget af hans gæld, altså fx hvis vi en dag får bil, og den skal sælges eller i den stil, så vil jeg ikke skulle stå og betale kreditorer de penge.. hvis i forstår hvad jeg mener. ved ikke om det er sådan?
men det er sådan nogle ting jeg er bange for, hvis vi bliver gift..
og hvad vil det betyde for vores datter? man "sikre" sig når man bliver gift, men hvad er det man "sikre" ?
ved godt det er rodet, og det er sikkert noget en eller andet hjemmeside har svar på, men kan intet finde på google andet end hvis man er hus ejer, og det er vi jo ikke.
håber der er nogle kloge kvinder der kan hjælpe , skåret heeeeelt ud i pap 
tak på forhånd 
jeg ved ikke om man også hæfter for dens anden gæld, men vi havde jo planlagt at skulle giftes næste år men det er droppet helt!
for der er en ny lov folketinget prøver at få igennem og det er at bliver man gift vil de skære i ens børnecheck, og er du på kontant hjælp og din kæreste har en reel indtægt så får du ikke en rød reje! det er bare hvad jeg har hørt, ved ikke om det er rigtig men det er sådanne ting der gør at vi ihvertfald ikke har lyst i øjeblikket