Min pige har fået en splint i fingeren....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.932 visninger
5 svar
0 synes godt om
26. april 2009

Sara.

Min pige har fået en splint i fingeren
Hun virker dog ikke irriteret og leger med hånden/fingrene, men hvis jeg rører ved splinten trækker hun hånden til sig...
Rundt om splinten er der rødt, kan ikk finde ud af om der så småt også er ved at være gult....
Jeg har prøvet at presse den ud, men uden held. Hun nægter også..... og drejer, skriger osv hvis man holder hende fast...
Kan man lade den sidde - blir den nemmere at få ud eller hvad skal jeg gøre??
Mvh Sara

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2009

Cris

Man kan ikke presse den ud, man skal bruge en pincette (hedder det sådan? Man plukker hår med den) og nogle gange med hjæl af en nål, når de sidder lidt for dybt, og det gør ondt og er ikke nemt, når børnene er små... Men vent lidt og se, hvad der sker. Der er nogle der siger, at det hjælper at smørre finger i olie, så kan splinten glide nemmere ud, hvis den ikke sidder dybt...

Anmeld

26. april 2009

Miamaja

lærkes_mor skriver:

Min pige har fået en splint i fingeren
Hun virker dog ikke irriteret og leger med hånden/fingrene, men hvis jeg rører ved splinten trækker hun hånden til sig...
Rundt om splinten er der rødt, kan ikk finde ud af om der så småt også er ved at være gult....
Jeg har prøvet at presse den ud, men uden held. Hun nægter også..... og drejer, skriger osv hvis man holder hende fast...
Kan man lade den sidde - blir den nemmere at få ud eller hvad skal jeg gøre??
Mvh Sara

det samme skete for min skat, men jeg kunne ikke faa hele splinten ud . den sad dybt. bare lad den sidde og om 1-2 dage vil betaendelsen skubbe den lidt ud og du kan bedre fjerne den

Anmeld

26. april 2009

Diana...

Cris skriver:

Man kan ikke presse den ud, man skal bruge en pincette (hedder det sådan? Man plukker hår med den) og nogle gange med hjæl af en nål, når de sidder lidt for dybt, og det gør ondt og er ikke nemt, når børnene er små... Men vent lidt og se, hvad der sker. Der er nogle der siger, at det hjælper at smørre finger i olie, så kan splinten glide nemmere ud, hvis den ikke sidder dybt...

Fingeren i sæbevand et stykke tid så bliver huden blødere og gør ikke lige så ond og så gør du som cris skriver. Sådan har jeg altid gjort på min tidligere bonus søn.

Knus

Anmeld

26. april 2009

Tynen

Enig med Diana - Fingeren i sæbevand og måske lige duppe den med lidt Klorhexidin engang imellem.

Anmeld

26. april 2009

MaleneG

Du kan prøve at fjerne den mens hun sover

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.