Navnet Samuel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.171 visninger
14 svar
0 synes godt om
26. april 2009

Svenne

Hvad synes I om navnet Samuel?
Min kæreste er helt vild med det - men jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal synes om det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2009

Cris

Jeg elsker den. Den har jeg også haft i tankerne til min dreng (og er stadig, hvis den lille i maven også bliver til en dreng, jeg har to eller tre muligheder) Den lyder meget godt til både en lille dreng og en mand. Den kan udtales i de fleste sprog (noget vigtig for mig, for min mor skal få lov til at kunne huske og udtale barnebarns navn) og er nemt at huske, jeg mener, den er lidt anderledes alligevel. Jeg har kun et lille problem: tror du, at det bliver til "Sammy" mellem venner og familie? jeg kan altså ikke lide sammy...

Anmeld

26. april 2009

Svenne

Nej, Sammy er godt nok ikke særlig pænt - det har jeg slet ikke tænkt på. Jeg vil prøve at vælge nogle navne til mine børn, hvor de vil blive kaldt deres rigtige navn og ikke et kælenavn. Men det kan man selvfølgelig ikke selv bestemme.
Jeg synes også Samuel er flot, fordi det er lidt anderledes - men alligevel ikke alt for underligt.
Mit største problem er, at jeg synes det skal passe til efternavnet...

Anmeld

26. april 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Synes det er et rigtig flot navn

Anmeld

26. april 2009

Cris

Det med kælenavn er meget svært. Min søn hedder Felix og her er det blivet, at mange mennesker kalder ham "Filu" Jeg siger på en pæn måde, at han hedder Felix men...

Anmeld

26. april 2009

Svenne

Ja, det er nemlig svært - men kan jo ikke rigtig påvirke på anden måde, end at sige, at det hedder han altså ikke. Men kælenavne hænger bare hurtigt ved!
Felix er også et rigtig sødt navn

Anmeld

26. april 2009

Miamaja

Cris skriver:

Det med kælenavn er meget svært. Min søn hedder Felix og her er det blivet, at mange mennesker kalder ham "Filu" Jeg siger på en pæn måde, at han hedder Felix men...

filu fra felix det undrer mig .. for felix er i sig selv et kort navn og et kaelenavn i sig selv.

jeg er ikke vild med samuel.. tungen slaar lidt knuder

Anmeld

26. april 2009

Cris

Ja, jeg synes også, at det er et kort navn, men der er altid nogle mennesker som elsker at lave kældenavne hele tiden, synes jeg... I indien hvis man bruger bogstave "-u" til sidst, betyder noget sødt noget. Betyder ikke det samme "-ine" på dansk? Nå, men pludseligt kom de med det der Filu og jeg var meget overrasket, men hvad kan man gøre? i det mindste mener de det godt...

Anmeld

26. april 2009

Tynen

Jeg er ikke så vild med det, for at være ærlig.
Havde en rigtig træls fyr i min klasse der hed det, så det er sikkert derfor

Anmeld

26. april 2009

Svenne

Ja, helt sikkert Kender man nogen med navnet, vil man nok altid forbinde navnet med personen.

Hvad synes I så om Leander?
Det synes jeg er sødt, og det er ikke særlig brugt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.