Syg mand :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.935 visninger
9 svar
0 synes godt om
4. juni 2012

kvinde84

Ja, som overskriften lyder, så har manden nu lagt sig syg med influenza  Og det er bare det ufedeste lige nu, da jeg snart skal føde. Jeg har nu gået 11 dage over tid () så det bliver vel snart at noget skal ske. Håber self. at han bliver frisk snart, men jeg ved at der er rigtigt mange der har ligget i syge i lang tid den sidste tid 

Hvordan ville i takle det? Jeg vil jo gerne have manden med til fødslen, og han vil også rigtigt gerne med. Men må man komme med hvis man har influenza? Og hvad er risiko for baby. Jeg håber bare ikke han har smittet mig, da jeg jo er kommet så langt at jeg ikke kan vente med at sætte i gang hvis jeg nu skulle blive syg 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2012

LR85

Hvis i begge kan overskue a han er med, er der ingen fare. Måske skal han lige være obs på a vaske hænder grundigt en del gange og specielt før han holder baby. 

Krydser fingre for han har det bedre i morgen  

Anmeld

4. juni 2012

kvinde84

LR85 skriver:

Hvis i begge kan overskue a han er med, er der ingen fare. Måske skal han lige være obs på a vaske hænder grundigt en del gange og specielt før han holder baby. 

Krydser fingre for han har det bedre i morgen  

Jeg er så heldigvis ikke bange for at føde, så for min skyld kan han godt bare sidde i et hjørne og se på. Jeg synes bare det ville være rigtigt synd for ham hvis nu han ikke skulle få lov at være med. Ved bare ikke hvad politikken er på fødegangen hvis man er syg??

Og ellers jeg kan lige love for at han skal spritte hænderne før han kan holde ungen 

Han begyndte at få feber i går, så hvis det står helt godt til så måske han er feberfri i løbet af morgendagen 

Anmeld

4. juni 2012

LR85

kvinde84 skriver:

Jeg er så heldigvis ikke bange for at føde, så for min skyld kan han godt bare sidde i et hjørne og se på. Jeg synes bare det ville være rigtigt synd for ham hvis nu han ikke skulle få lov at være med. Ved bare ikke hvad politikken er på fødegangen hvis man er syg??

Og ellers jeg kan lige love for at han skal spritte hænderne før han kan holde ungen 

Han begyndte at få feber i går, så hvis det står helt godt til så måske han er feberfri i løbet af morgendagen 

Arbejder selv på hospital og på 'almindelige afdelinger' hvor folk er svækkede, ville det være en dårlig ide a tage en syg pårørende med. 

Men på fødeafdelingen hvor alle har et normalt inmunforsvar og ikke er svækkede a infektioner og lign, synes jeg er i orden. 

Og som du siger, skal han selvfølgelig være obs på hand hygiejne. 

Se du a bede ham om a blive i sengen og se a blive rask i en fart, og sp må du holde baby lidt inde endnu  

Anmeld

4. juni 2012

MariaJ

Uh, det var da godt nok dårlig timing.  for at han snart bliver rask og at han han ikke har fået smittet dig og håber at baby kan vente et par dage længere, når nu den har været derinde så længe alligevel.

Jeg vil foreslå dig at ringe til fødegangen og spørge om de har nogen restriktioner. Det ville være surt at opdage i sidste øjeblik, hvishan ikke får lov at være der. Jeg fik mit første barn under svineinfluenzaepidimien. Da havde fødegangen store sedler på dørene om at ingen med influenza fik lov at komme ind. Jeg ved godt, at der ikke er snak om influenzaepidemi nu, men måske alligevel værd at checke før du kommer med veer.

Anmeld

4. juni 2012

kvinde84

LR85 skriver:

Arbejder selv på hospital og på 'almindelige afdelinger' hvor folk er svækkede, ville det være en dårlig ide a tage en syg pårørende med. 

Men på fødeafdelingen hvor alle har et normalt inmunforsvar og ikke er svækkede a infektioner og lign, synes jeg er i orden. 

Og som du siger, skal han selvfølgelig være obs på hand hygiejne. 

Se du a bede ham om a blive i sengen og se a blive rask i en fart, og sp må du holde baby lidt inde endnu  

Hehe, denne gang er han så desperat efter at bive frisk igen så hurtigt som muligt, så han har parkeret sig godt i sengen, jeg behøver slet ikke sige noget som helst  

Anmeld

4. juni 2012

LR85

kvinde84 skriver:

Hehe, denne gang er han så desperat efter at bive frisk igen så hurtigt som muligt, så han har parkeret sig godt i sengen, jeg behøver slet ikke sige noget som helst  

Haha. 

Så krydser jeg virkelig fingre for a han bliver rask og i sammen får en fantastisk oplevelse

Anmeld

4. juni 2012

Clisolka

Puha det er dårlig timing kan man sige. Men som MariaJ foreslår, så ring en tur på fødegangen og hør dig ad 

Anmeld

4. juni 2012

babymus77

Rigtig god fødsel, og go bedring til manden;-)

Anmeld

4. juni 2012

kvinde84

MariaJ skriver:

Uh, det var da godt nok dårlig timing.  for at han snart bliver rask og at han han ikke har fået smittet dig og håber at baby kan vente et par dage længere, når nu den har været derinde så længe alligevel.

Jeg vil foreslå dig at ringe til fødegangen og spørge om de har nogen restriktioner. Det ville være surt at opdage i sidste øjeblik, hvishan ikke får lov at være der. Jeg fik mit første barn under svineinfluenzaepidimien. Da havde fødegangen store sedler på dørene om at ingen med influenza fik lov at komme ind. Jeg ved godt, at der ikke er snak om influenzaepidemi nu, men måske alligevel værd at checke før du kommer med veer.

Ja det er nok smart hvis jeg lige ringer ind og spørger hvordan landet igger i den sag, håber dog at han kan komme med. Hvis han stadig er syg når jeg føder (og må komme med), så enten tager jeg hjem hurtigt efter fødslen, eller må han tage hjem før jeg kommer ind på barselsgangen at ligge. Jeg kan bare ikke snuppe når folk der VED at de er syge kommer på besøg på barselsgangen. HALO mand, tænk dig om. Jeg har oplevet folk komme der ind med f.eks øjenbetændelse, og så har de smittet nybagte mødre og babyer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.