uge 28, er sådan i tvivl...hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

665 visninger
10 svar
0 synes godt om
4. juni 2012

Sørens

...er sådan i tvivl om jeg skal ringe til læge eller JM? Jeg er lige gået ind i uge 28 og jeg har det som om alle muskler i min mave er spændt 80% af tiden (især når jeg er aktiv, går tur el. lign)

Jeg tør næsten ikke vove mig uden for en dør mere af skræk for at havne et sted med mega ondt i maven og laaaang vej hjem!

Tror I der er grund til bekymring? Babyen bevæger sig MEGET og jeg kan hele tiden mærke ham presse på mine ribben eller trykke på min blære...

Hjælp...please?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2012

Sørens

....hov glemte at skrive at jeg også bliver lidt utilpas og bliver minimalt svimmel....???

Anmeld

4. juni 2012

LR85

Det lyder som plukveer. De kommer ofte når man er igang. 

Gør det ondt? 

Slap af når de kommer og se det lidt an. 

Du skal vel til læge omkring uge 32 ikke? 

Ellers ring til jordemoder og få en tid lidt før. 

Anmeld

4. juni 2012

LR85

Sørens skriver:

....hov glemte at skrive at jeg også bliver lidt utilpas og bliver minimalt svimmel....???

Husker du a spise din jern? 

Det har stor indflydelse på svimmelhed og utilpashed. 

Anmeld

4. juni 2012

Sørens

LR85 skriver:

Det lyder som plukveer. De kommer ofte når man er igang. 

Gør det ondt? 

Slap af når de kommer og se det lidt an. 

Du skal vel til læge omkring uge 32 ikke? 

Ellers ring til jordemoder og få en tid lidt før. 

Det gør ikke ondt over hele maven, men sådan lidt som sidestik rundt omkring...? Giver det mening? Ja jeg skal til JM d.13 juni, men skulle måske ringe til hende noget før!!?

Anmeld

4. juni 2012

Sørens

LR85 skriver:

Husker du a spise din jern? 

Det har stor indflydelse på svimmelhed og utilpashed. 

Ja husker jern og spiser gravitamin!

Anmeld

4. juni 2012

LR85

Sørens skriver:

Det gør ikke ondt over hele maven, men sådan lidt som sidestik rundt omkring...? Giver det mening? Ja jeg skal til JM d.13 juni, men skulle måske ringe til hende noget før!!?

Har du læst om plukveer? Og ligamentssmerter. 

Stikkende i siden ved jeg alt om, det er ligamentssmerter, altså ledbåndende der giver sig i takt med livmoderen vokser. 

Plukveer er dine sammentrækninger. Jeg ville personligt ikke være bekymret, og du har jo en tid lige om lidt. 

Men ja, du skal jo selv mærke efter og hvis du er bange, må du jo få en tid før

Anmeld

4. juni 2012

Sørens

LR85 skriver:

Har du læst om plukveer? Og ligamentssmerter. 

Stikkende i siden ved jeg alt om, det er ligamentssmerter, altså ledbåndende der giver sig i takt med livmoderen vokser. 

Plukveer er dine sammentrækninger. Jeg ville personligt ikke være bekymret, og du har jo en tid lige om lidt. 

Men ja, du skal jo selv mærke efter og hvis du er bange, må du jo få en tid før

Jo har læst om dem....tror bare jeg tænkte " skal man virkelig være SÅ besværet allerede i uge 28?" Men ja du har nok ret, det er nok bare ligamenter og plukkeveer!

Anmeld

4. juni 2012

Mutti2B

Er det ikke plukveer? Jeg har selv haft plukveer konstant når jeg jeg bevægede mig og når jeg rejste mig op. Da de så kom regelmæssigt mens jeg lå stille ringede jeg til Fødeafdelingen og blev indlagt til obs. Min livmoderhals var heldigvis ikke påvirket men skulle komme ind til kontrol 10 dage efter. Havde det godt da jeg kom til kontrol igen her i tirsdags, men nu var min livmoderhals kun 2 cm, så blev indlagt igen som sengeliggende ( må kun gå på toilet og i bad, skal endda ligge ned når jeg spiser), fik lungemodner og sat en pessarlignende dims op. Blev udskrevet på orlov (stadig strengt sengeliggende ) hjem til min far i lørdags og skal ind til skanning på fredag og så laver de en plan ud fra hvordan det ser ud.
Så jeg synes helt sikkert at du skal give Fødeafdelingen et kald hvis du er bekymret . Det kan jo aldrig skade og de er vældig søde

Anmeld

4. juni 2012

Sørens

Mutti2B skriver:

Er det ikke plukveer? Jeg har selv haft plukveer konstant når jeg jeg bevægede mig og når jeg rejste mig op. Da de så kom regelmæssigt mens jeg lå stille ringede jeg til Fødeafdelingen og blev indlagt til obs. Min livmoderhals var heldigvis ikke påvirket men skulle komme ind til kontrol 10 dage efter. Havde det godt da jeg kom til kontrol igen her i tirsdags, men nu var min livmoderhals kun 2 cm, så blev indlagt igen som sengeliggende ( må kun gå på toilet og i bad, skal endda ligge ned når jeg spiser), fik lungemodner og sat en pessarlignende dims op. Blev udskrevet på orlov (stadig strengt sengeliggende ) hjem til min far i lørdags og skal ind til skanning på fredag og så laver de en plan ud fra hvordan det ser ud.
Så jeg synes helt sikkert at du skal give Fødeafdelingen et kald hvis du er bekymret . Det kan jo aldrig skade og de er vældig søde

Ok det lyder ikke så rart! Jeg vil prøve at lægge mig ned og se om det bliver ved...tak for dit svar og held og lykke med din graviditet, håber alt går godt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.