Budget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

828 visninger
12 svar
0 synes godt om
26. april 2009

Bubbi

Hej alle i hjælpsomme sjæle herinde

Jeg sidder og er i gang med at ligge budget, da jeg gerne vil have lidt mere styr på tingene og hvor pengene forsvinder hen. Især her om 2 mdr når baby kommer

Vi mangler som sådan ikke penge i dagligdagen, kunne bare godt tænke mig at have noget "fast" at gå ud fra ang mad og dagligdags ting.

Så mit spørgsmål til jer, er hvilke budget poser har i, i jeres??

Gode råd modtages med kyshåndh ttp://

Rigtig skøn søndag til jer alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Vi kommer (regner vi med) til at få:
Husleje
Tv / Internet
Mad og husholdning
Opsparing / nødssituation

Vi snakkede lige om det i aftes, så jeg er også lige med på en lytter her....

Anmeld

26. april 2009

Honningblomst

og forsikringer, børnepasning, bil, licens,...det har jeg også på min.
Mad er 1000kr om ugen og så kommer der benzin udover....og så alt det jeg bare køber som måske ikke er så nødvendigt...

Anmeld

26. april 2009

Bubbi

Ja jeg sad til kl halv 2 i nat og lavet det meste af det og regnet og regnet

Vil bare så gerne have tjek på det hele, så det er på plads, og ikke skal bruge så meget krudt på det.

Så håber vi kan få noget hjælp!

Anmeld

26. april 2009

Honningblomst

Bubbi skriver:

Ja jeg sad til kl halv 2 i nat og lavet det meste af det og regnet og regnet

Vil bare så gerne have tjek på det hele, så det er på plads, og ikke skal bruge så meget krudt på det.

Så håber vi kan få noget hjælp!

Hvis ikke I har en budgetkonto i banken så få lavet en...det er dejlig nemt og så ved du altid hvad du har tilbage at leve for og det samme beløb hver måned.
Knus..

Anmeld

26. april 2009

Bubbi

Det er også det der er min plan

Nu vil jeg bare hjemme fra have lavet noget jeg har at gå ud fra, som jeg så kan tage med i banken.
Vi er lidt i gang med at overveje at skifte bank, da vi ikke er spor tilfredse hvor vi er nu, og føler lidt at vi løber hoved mod en mur, når vi snakker med dem dernede.
Så det ville være rigtig skønt at have få lavet et der er holdbart og brugbart, som man kan have med i den nye bank, for at vise at vi os selv har gjort lidt for at vores penge ikke bare forsvinder.

Hvad mener i man ca bruger 2 voksne og en baby på mad, bleer og sådan om uge/mdr??

Anmeld

26. april 2009

Honningblomst

Bubbi skriver:

Det er også det der er min plan

Nu vil jeg bare hjemme fra have lavet noget jeg har at gå ud fra, som jeg så kan tage med i banken.
Vi er lidt i gang med at overveje at skifte bank, da vi ikke er spor tilfredse hvor vi er nu, og føler lidt at vi løber hoved mod en mur, når vi snakker med dem dernede.
Så det ville være rigtig skønt at have få lavet et der er holdbart og brugbart, som man kan have med i den nye bank, for at vise at vi os selv har gjort lidt for at vores penge ikke bare forsvinder.

Hvad mener i man ca bruger 2 voksne og en baby

Det er svært at sige...man kan klare sig for lidt og nemt bruge meget...hvor stort et behov har I for at spise ude, tage på ferie, købe meget og evt dyrt tøj osv...en baby koster ikke meget...stort set kun bleer..
Knus..

Anmeld

26. april 2009

Bubbi

Ja det med at bruge for meget, for hurtigt kender jeg vist godt

Det mit ønske lidt er, evt at sætte 3000/4000 kr af om mdr, til mad og sådan. Også have en opspring til ferie, når der bliver plads til det, samt lidt uforudsete udgifter.
Hvad der så er tilbage hver mdr, når alt er betalt, er til hygge, tøj og hvad man ellers kan finde på

Anmeld

26. april 2009

Rikke, Liam & Linus

Vores poster er:

Husleje
Varme, vand, el.
Forsikringer
Telefon/internet
Andre faste udgifter (kunne være kontaktlinseabon., eventuelle lån etc.)

Så hvis man bare smider alle de poster man nu måtte have ind i et excel-ark og tager det med op til banken og får oprettet en budgetkonto. Så ved man hvor mange penge der skal sættes af hver måned. Supernemt og overskueligt.

Vi har snakket om at lave en opsparingskonto hvor vi så lægger lidt penge over hver måned + børnepengene. Så ved man at man kan ta derfra når den lille mangler et eller andet og at pengene ikke bliver brugt på pjat.

Resten der står tilbage på lønkontoen er jo så til mad og tøj og fornøjelser. Eventuelt kan man også sætte et madbudget hver måned, hæve pengene og ligge dem i en mad-pung eller lign.

Og så kan du jo også overveje om du skal have lavet en børneopsparing hvor du også ligger lidt penge over.... regnes selvfølgelig også med i budgettet.

Anmeld

26. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

og forsikringer, børnepasning, bil, licens,...det har jeg også på min.
Mad er 1000kr om ugen og så kommer der benzin udover....og så alt det jeg bare køber som måske ikke er så nødvendigt...

Nåh ja, forsikring og licens selvfølgelig! Ih, dumme mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.