Eksperthjælp: Alkohol og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

889 visninger
0 svar
0 synes godt om
4. juni 2012

Pia Hern

"Alkohol og graviditet"

Hej Pia.

Jeg har et stort problem.

Min kæreste er gravid (3 måned), og vi har været sammen i 6 måneder. Hun har ikke det samme holdninger som mig da hende mor drak lidt under hendes og hendes 2 brødres graviditet. Jeg har bedt hende om hun ikke kan lade være med at drikke under graviditeten, men hun siger at hendes læge har sagt det ikke gør noget i ny og næ. Det er ikke meget hun drikker måske et glas rødvin i ugen. Men jeg vil jo gerne have hende til at stoppe helt. Da jeg tog det op igen i dag, blev hun meget afvisende og blev ved med at sige at man ikke kan pakke barnet ind. Prøvede at forklare hende at barnet ikke selv vælger alkoholden, men hende der vælger for barnet. Til sidst ende hun med at tage hjem til sine forældre fordi hujn ikke kunne forstå min holdning. Ved ikke hvad jeg skal gøre. Vil jo ikke have at hun forlader mig fordi jeg vil have hende til at stoppe med at drikke alkohol. Vil du ikke hjælpe mig hvis du kan? Mvh. Heinrich

Pias svar

Hej Heinrich

Hvor er du dog en sød og ansvarlig kommende far. Jeg syntes du gør det helt rigtige i at bede din kæreste om at stoppe med at drikke. Desværre har din kærestes læge ikke ret. Vi ved ikke hvor meget alkohol der skal til for at skade et foster og derfor anbefaler Sundhedsstyrelsen at gravide stopper HELT med at drikke. Du kan evt henvise hende til dette:
http://www.sst.dk/publ/Publ2010/CFF/Graviditet/Sun de_vaner_2010.pdf
Du kan evt også tage med hende til jordemoder næste gang og bringe det op. Måske vil det hjælpe at jordemoderen også siger det til hende.
Held og lykke!
Varme hilsner fra Pia

Vil du forberedes super godt til din fødsel, altså virkelig forberedes? Så prøv jordemoder Pia Hern’s fødselsforberedelse kursus som du kan lytte til hjemme i din egen stue. Pia’s hjemmestudie ”Fød trygt og naturligt – sådan som du er skabt til” giver dig alt det du har brug for at vide og fås som mp3.filer. Du kan finde det på www.motherbynature.dk. Her finder du også masser af gratis inspiration, tip og råd til din naturlige graviditet og fødsel.

Pia holder kurser i fødselsforberedelses og hjælper kvinder som er bange for at føde og/eller har haft traumatiske fødselsoplevelser. På hendes hjemmeside kan du også købe hendes eget design af graviditets- og ammepuder.

Se Pias hjemmeside: MotherByNature.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.