Hej med jer 
Ja, nu er jeg altså nået til et punkt hvor jeg er rimelig frustreret, så jeg synes lige jeg ville høre om I kunne afklare nogle af mine spørgsmål for mig.
Jeg har vejet omkring de 100 kg i over et års tid nu, jeg er kun 171 og havde så her fra 1. maj sat mig for, at nu ville jeg gå efter min drøm om at komme ned på i hvert fald de 80. Jeg havde lagt en kostplan for mig selv med kalorier jeg max måtte få om dagen, og det ville svare nogenlunde til at hvis jeg kunne smide 1 kg om ugen, så ville jeg være på min drømmevægt til november (og så ville jeg i øvrigt give mig selv en koncert som bliver holdt i november, som belønning). Jeg har ført gået hos vægtkonsulenterne, hvor jeg smed ca. de der 1,2-1,5 kg om ugen, så jeg tænkte, at det nok var muligt at gøre på egen hånd igen.
Men altså ja, nu er der så gået en måned, og den første uge gik rigtig fint. Smed 1,8 kg, ingen problemer der. Men anden uge gik det knap så godt - der røg "kun" 400g. Tænkte at jeg ville give denne uge her en ekstra skalle med ekstra frugt og grønt og havde egentlig glædet mig super meget til at gå på vægten, men den siger +100g?! Jeg forstår det virkelig ikke
Jeg kan ikke helt forstå hvad det er jeg gør galt.. Før levede jeg et ret usundt liv, hvor jeg indtog hvad det passede mig, fedt som sødt, tog bussen til ALT - rørte mig aldrig på nogen fysisk måde. Nu cykler jeg til og fra alt (og skolen er alene en tur på 6 km den ene vej), sørger for at jeg får rimelig med væske (vand), spiser frugt og grønt hver dag, og jeg er fuldstændig stoppet med at røre slik, chips osv. Dog sagde de hos de danske vægtkonsulenter at man burde have en dag om ugen hvor man spiste som det passede en, og den dag har så været fredag for mig - men det er ikke engang fordi jeg har spist særlig usundt, det har bare været en halv pose saltlakrids der er røget ned eller noget i den stil.
Ej men jeg forstår det virkelig ikke. Det er VIRKELIG demotiverende ikke at se nogen ordentlige resultater på vægten. Og med det tempo her, når jeg da aldrig den der koncert i november
Er der nogen der evt. kan komme med et bud på hvad der går galt? Kan det virkelig passe at jeg skal hen og skrotte min "indtag hvad du vil"-dag? ..
Kan man evt. spise et eller andet som øger ens forbrænding? (Nu er jeg ikke den store madfanatiker, og jeg bor for mig selv i egen lejlighed, så det der med om jeg får fibre nok eller whatever, går jeg virkelig ikke op i...)
Tak på forhånd!
Anmeld