Hvad gør jeg forkert?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

550 visninger
5 svar
0 synes godt om
4. juni 2012

Pianisten

Hej med jer

Ja, nu er jeg altså nået til et punkt hvor jeg er rimelig frustreret, så jeg synes lige jeg ville høre om I kunne afklare nogle af mine spørgsmål for mig.

Jeg har vejet omkring de 100 kg i over et års tid nu, jeg er kun 171 og havde så her fra 1. maj sat mig for, at nu ville jeg gå efter min drøm om at komme ned på i hvert fald de 80. Jeg havde lagt en kostplan for mig selv med kalorier jeg max måtte få om dagen, og det ville svare nogenlunde til at hvis jeg kunne smide 1 kg om ugen, så ville jeg være på min drømmevægt til november (og så ville jeg i øvrigt give mig selv en koncert som bliver holdt i november, som belønning). Jeg har ført gået hos vægtkonsulenterne, hvor jeg smed ca. de der 1,2-1,5 kg om ugen, så jeg tænkte, at det nok var muligt at gøre på egen hånd igen.
Men altså ja, nu er der så gået en måned, og den første uge gik rigtig fint. Smed 1,8 kg, ingen problemer der. Men anden uge gik det knap så godt - der røg "kun" 400g. Tænkte at jeg ville give denne uge her en ekstra skalle med ekstra frugt og grønt og havde egentlig glædet mig super meget til at gå på vægten, men den siger +100g?! Jeg forstår det virkelig ikke Jeg kan ikke helt forstå hvad det er jeg gør galt.. Før levede jeg et ret usundt liv, hvor jeg indtog hvad det passede mig, fedt som sødt, tog bussen til ALT - rørte mig aldrig på nogen fysisk måde. Nu cykler jeg til og fra alt (og skolen er alene en tur på 6 km den ene vej), sørger for at jeg får rimelig med væske (vand), spiser frugt og grønt hver dag, og jeg er fuldstændig stoppet med at røre slik, chips osv. Dog sagde de hos de danske vægtkonsulenter at man burde have en dag om ugen hvor man spiste som det passede en, og den dag har så været fredag for mig - men det er ikke engang fordi jeg har spist særlig usundt, det har bare været en halv pose saltlakrids der er røget ned eller noget i den stil.

Ej men jeg forstår det virkelig ikke. Det er VIRKELIG demotiverende ikke at se nogen ordentlige resultater på vægten. Og med det tempo her, når jeg da aldrig den der koncert i november Er der nogen der evt. kan komme med et bud på hvad der går galt? Kan det virkelig passe at jeg skal hen og skrotte min "indtag hvad du vil"-dag? ..
Kan man evt. spise et eller andet som øger ens forbrænding? (Nu er jeg ikke den store madfanatiker, og jeg bor for mig selv i egen lejlighed, så det der med om jeg får fibre nok eller whatever, går jeg virkelig ikke op i...)

Tak på forhånd!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2012

B&J

du skal sørge for du skal have en masse protiener...

og pas på med frugten den har sin egen frugt sukker... så max 2 stk frugt om dagen....

spis 6gange om dagen og gerne mere ...

spis i små potioner.

husk når vi kvinder tit får vores det røde jamen så kan vi tage på jeg tager altid selv 2kg på men de forsvinder igen..

den første månede eller uge er altid det nemmeste for det er bare væske der ryger der og den næste uge hvor du smed 400g er super flot du skal være glad for hver eneste g du taber dig...

husk du er begyndt at cykle som du skriver så danner du muskler og de vejer mere ind fedt der for kan man godt tage lidt på

Anmeld

4. juni 2012

Pianisten

B&J skriver:

du skal sørge for du skal have en masse protiener...

og pas på med frugten den har sin egen frugt sukker... så max 2 stk frugt om dagen....

spis 6gange om dagen og gerne mere ...

spis i små potioner.

husk når vi kvinder tit får vores det røde jamen så kan vi tage på jeg tager altid selv 2kg på men de forsvinder igen..

den første månede eller uge er altid det nemmeste for det er bare væske der ryger der og den næste uge hvor du smed 400g er super flot du skal være glad for hver eneste g du taber dig...

husk du er begyndt at cykle som du skriver så danner du muskler og de vejer mere ind fedt der for kan man godt tage lidt på

Årh tusind tak for svaret!! Det lettede rigtig meget.. Jeg står nemlig og skal have min menstruation inde for de næste 3-4 dages tid, så det kan da være det er derfor! Yayyy. Kunne simpelthen heller ikke forstå det, for jeg havde virkelig kørt hårdt på i den uge her.. Men så håber jeg bare det går bedre i den næste

Mht. frugt, så er det også begrænset hvad jeg spiser, højest 2 stykker om dagen.. Jeg er meget mere i det grønne, salat, gulerødder, agurk og især peberfrugt osv..

Men fedt, så vil jeg ikke tabe modet helt.. Så fortsætter jeg bare kampgejsten

Anmeld

4. juni 2012

B&J

Cheyana skriver:

Årh tusind tak for svaret!! Det lettede rigtig meget.. Jeg står nemlig og skal have min menstruation inde for de næste 3-4 dages tid, så det kan da være det er derfor! Yayyy. Kunne simpelthen heller ikke forstå det, for jeg havde virkelig kørt hårdt på i den uge her.. Men så håber jeg bare det går bedre i den næste

Mht. frugt, så er det også begrænset hvad jeg spiser, højest 2 stykker om dagen.. Jeg er meget mere i det grønne, salat, gulerødder, agurk og især peberfrugt osv..

Men fedt, så vil jeg ikke tabe modet helt.. Så fortsætter jeg bare kampgejsten

Jamen så er det jo der for du ikke rigtigt taber dig når du skal til at have det prøv at holde øje med om du tager på eller vægten bare står stille og den begynder igen når det er...

for mit begynder en uge før og når mit er slut går der 2-3 dage så er mine 2kg væk og den passer bare hvergang

Anmeld

4. juni 2012

3rollinger

Det lyder som om du goer det rigtige. Og det ER demotiverende naar man goer sit yderste og ikke ser resultater. Men de skal helt sikkert nok komme hvis du fortsaetter i samme bane.

Noget andet der kan hjaelpe meget, er at skrive alt hvad man spiser op i et par uger. Saa kan det vaere lettere at finde "fejlene" hvis der da er nogen. 

Selvom det virker helt hen i vejret, saa oplever jeg at selv det mindste udsving har fatale konsekvenser. Jeg mener, naar man lever normalt spiser man en hel del, der ryger slik og sodavand, chips og usund mad ned, og selvom man tager paa gaar det jo bare langsomt opad. Saa synes man ogsaa at med en omlaegning som din, burde det hele naermest falde af uden problemer. 

Men jeg oplever at jeg kan leve super sundt hele ugen, og jeg kan se paa vaegten at det gaar hurtig nedad. Men har jeg saa et par SMAA udsving i weekenden (f.eks en oel og et glas vin), saa resulterer det i naesten ingen vaegttab. Og det virker bare saa uretfaerdigt. Mht alkoholen (min situation netop idag) har dette ogsaa resulteret i en vaeskeophobning som har "frataget" mig mit vaegttab. Men netop naar det bare er vaeske forsvinder det ligesaa hurtig som det er kommet.

Ved ikke om den smoerre gav nogen mening 

Moralen er, fortsaet endelig, det skal nok komme af inden november hvis du fortsaetter saadan.

Anmeld

4. juni 2012

Liva

Hej

Allerførst: opgiv ikke modet selvom vægten står stille en uges tid. Hvis du ved du spiser og lever sundt, skal det nok komme. Selv døjer jeg med en meget svingende væskebalance i kroppen, der gør at jeg taber mig flere kg den ene uge og tager lidt på den næste, selvom jeg har spist nogenlunde ens.

Når du har været på DDV ved du det sikkert godt, men husk nu at spise minimum hver 3. time - 3 hovedmåltider og 3 mellemmåltider ca om dagen. Drik rigeligt med væske - jeg drikker 2 glas vand til hvert måltid + lidt indimellem. Spis proteinrig kost, det øger forbrændingen: mager ost, kød osv. Skriv alt ned du spiser, både så du ikke får for meget men også så du ikke får for lidt. Og så find noget der kan 'erstatte' det søde, men er sundt, og som passer dig, Jeg selv spiser ½ æske läkerol om dagen, og kanelknækbrød ved behov (60 kcal).

Held og lykke fra en der selv kæmper:-)

Liva

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.