Chancer for gaviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.447 visninger
6 svar
0 synes godt om
25. april 2009

Wendymaria

Hej skønne mennesker..

Phuha' jeg er ved at gå i spåner..
der går ikke en dag hvor jeg tænker "Kan jeg blive gravid!?"
Og det er simpelthen blevet for meget nu, så nu har jeg besluttet mig at undersøge hvor stor en chance jeg har..
Men problemet ligger i at jeg ikke aner hvor jeg skal henvende mig, eller hvordan det foregår?
Jeg er ikke typen der bare sætter mig hos lægen og spørger løs..
Så ser dette som den oplagte mulighed for at få sparket igang

På forhånd tak..

Mvh

Wendymaria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2009

baby2010

Hej du,
velkommen til -hvis du altså er ny herinde, ellers hyggeligt at hilse på dig

Jeg er ikke sikker på jeg forstår din problematik, skal du til at prøve at blive gravid? Eller vil du bare gerne vide om det kan lade sig gøre rent teoretisk?

Såfremt det er sidstnævnte, mener jeg man godt lægen kan undersøge om ens æggestokke osv. ser normalt ud -er ikke helt inde i teknikken, sorry
Statistisk set er der en kæmpe sandsynlighed for at du kan blive gravid, ellers var den menneskelige race nok ikke overlevet, hehe

Det interessante spørgsmål er vel snarere, hvorfor du stiller du dig selv det spørgsmål: "kan jeg blive gravid"? Det lyder som om noget i dig selv, eller i din omverden har sat nogle tanker i gang...

Hvis du gerne vil vide mere om graviditet kan du klikke på linket "fertilitet" i øverste ventre hjørne af forsiden på baby.dk og derefter "forbered en sund graviditet" og følge pilene i bunden af teksten. Der står en masse værdifuld viden

Held og lykke!

Anmeld

25. april 2009

Wendymaria

Tusinde tak for din tid
Jeg har ingen planer om at blive gravid foreløbig, men det er noget som jeg føler jeg bare må vide!? ved ikk om det kun er mig der har det sådan

Jeg kunne bare godt tænke mig at vide hvordan man får tjekket en chancer? og om man overhovedet kan det? ..

Anmeld

25. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Wendymaria skriver:

Tusinde tak for din tid
Jeg har ingen planer om at blive gravid foreløbig, men det er noget som jeg føler jeg bare må vide!? ved ikk om det kun er mig der har det sådan

Jeg kunne bare godt tænke mig at vide hvordan man får tjekket en chancer? og om man overhovedet kan det? ..

Kender det bestemt godt! Jeg har også altid haft lyst til at finde ud af mine chancer for at få børn - fertilitetsalder osv... men tror ikke de kan gøre så meget i DK andet end tjekke dine æggestokke, scanne dig etc...
Knus Caroline

Anmeld

26. april 2009

Miaka

Jeg tænker på samme måde. Men min kæreste og jeg prøver i øjeblikket at blive gravide, og er ikke lykkes endnu.. ikke det mindste. Og har også glibbet med p-pillerne før i tiden og alt muligt. men heller ikke der skete der noget (ikke fordi jeg håbede på noget der). Men hører bare hele tiden om dem som bliver gravid ved et uheld. Og hvis der så skal så mange prøvelser til og det så alligevel ikke lykkes. Så kan man ikke lade være med at stille sig selv det spørgsmål. Er det noget jeg er skabt til, kan det lade sig gøre. Er det noget der kun sker for alle andre
Jeg bryder mig heller ikke om at tage til lægen. Alle gange jeg har været til undersøgelse for noget jeg tror der var galt med mig mht til forstoppelse eller maveonde og alt muligt. er alt ganske normal. og det frygter man også de vil sige om det her.. men hvorfor sker der så ikke noget?!?
Verden er et underligt sted

Anmeld

26. april 2009

Wendymaria

Maika, du skrev lige mine tanker ned..
Rart at vide at jeg ikke er den eneste med de tanker, men man ville jo helst være fri for dem..

Anmeld

26. april 2009

Wendymaria

Caroline86.
Tak for svaret
Jeg tror at jeg vil prøve at ligge min generthed væk, og spørger lægen hva' hun kan gøre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.