Jeg mangler et forum.. intelligente børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

792 visninger
5 svar
0 synes godt om
25. april 2009

AstridM

Jeg mangler et emne

Jeg ville helt vildt gerne have et fora for forældre med intelligente børn.

Hvis man nu har et barn der er langt forud for sin alder, og ikke har nogen der vil tro det, eller som godt kan se det men ikke har noget klogt at sige uden at smide med janteloven, hvor går man så hen??

Er det andre end mig der har det problem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2009

Kloster

AstridM skriver:

Jeg mangler et emne

Jeg ville helt vildt gerne have et fora for forældre med intelligente børn.

Hvis man nu har et barn der er langt forud for sin alder, og ikke har nogen der vil tro det, eller som godt kan se det men ikke har noget klogt at sige uden at smide med janteloven, hvor går man så hen??

Er det andre end mig der har det problem?

Hej.

Ja jeg kender det. Men tror også på at alle herinde har børn, der på et ell andet grundlag er utrolig dygtige til netop "deres" lille ting. Men ligefrem intilligente børn - altså børn, der har en højere IQ end "normale" børn, ses jo forholdsvis sjældent. Derudover synes jeg, at hvis man fornemmer, at ens barn har en højere IQ, kan man kontakte MENSA for børn. Har hørt, de virkelig er gode.

Vores de to store drenge har/er også virkelig dygtige til nogle ting, som "normale" børn bare er "normale" til. Men jeg tror bestemt ikke de er mere intilligente end andres. De har bare fundet interessen i de her ting.

Men prøv da MENSA for børn.

Kloster

Anmeld

25. april 2009

Honningblomst

Der er flere gode hjemmesider...der kan du læse en masse godt...desværre er det jo ikke altid lige nemt at være sådanne børn.
Knus Eva,.

Anmeld

26. april 2009

AstridM

Jeg tror du har ret at alle tror netop deres poder er kloge, men når man nu har en 2 årig der kan alle bilmærker og retter andre der ikke kan dem, bare for at nævne en ting..

Anmeld

26. april 2009

Honningblomst

AstridM skriver:

Jeg tror du har ret at alle tror netop deres poder er kloge, men når man nu har en 2 årig der kan alle bilmærker og retter andre der ikke kan dem, bare for at nævne en ting..

Prøv at søge på intelligente og højt begavede børn...der kmmer meget frem du kan læse om.
Du kan også få dit barn testet, ved ikke om det skal være lidt ældre.
Men jeg har selv et sådan barn og det er desværre ikke altid lige nemt for omverdenen, da børn jo helst skal ensrettes og så kan det være svært for skolen at stimulere dem på det plan de har brug for og resultatet kan let blive et barn der keder sig og intet gider at lave.
Min kunne da han fyldte tre år alle bogstaver, han kunne sige hvad de hed når jeg pegede på dem og bad jeg ham skrive dem kunne han det. Han skrev navne på hele familien og så gik han op i dinoer...han fortalte alle han ville være palæonitolog og forklarede gerne alle hvad det indebar...de færreste der vidste det.-smiler-
På andre områder er det ikke så let, da han gerne vil kunne alt for han gør det og let bliver uikker ved nye ting.
Min den yngste har mange af disse sider også, håber dog ikke at han er intelligent på den måde også, for det er håredt for barnet, da det som skrevet tit ikke forståes.
Knus Eva..

Anmeld

13. maj 2009

AstridM

Tak for dit svar. Jeg har lånt nogen bøger om emnet og kan godt se hun er unik vores pige.

Mange smil herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.