male?? kattebakke?? og løfte???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

689 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. juni 2012

Anonym trådstarter

hej alle sammen.

jeg har lige nogle spørgsmål om at være gravid. 

må man male når man er gravid ??

hvornår i graviteten er det fra man ikke må tømme kattebakke ??

hvornår er det man ikke må løfte??? (arbejder på et plejehjem)

hvad med parfume, må man ikke godt bruge det på tøjet??

hvis i har andre af sådan nogle ting man skal passe på med, må i gerne skrive det. 

Håber ikke i tænker jeg går for meget op i det, men vil gerne tag de forholds regler der er, da jeg muligvis er blevet gravid, og har en kronisk sygdom i underlivet og vil ikke risikere at jeg gør sådan dette ikke holder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2012

Camilla30

Anonym skriver:

hej alle sammen.

jeg har lige nogle spørgsmål om at være gravid. 

må man male når man er gravid ??

hvornår i graviteten er det fra man ikke må tømme kattebakke ??

hvornår er det man ikke må løfte??? (arbejder på et plejehjem)

hvad med parfume, må man ikke godt bruge det på tøjet??

hvis i har andre af sådan nogle ting man skal passe på med, må i gerne skrive det. 

Håber ikke i tænker jeg går for meget op i det, men vil gerne tag de forholds regler der er, da jeg muligvis er blevet gravid, og har en kronisk sygdom i underlivet og vil ikke risikere at jeg gør sådan dette ikke holder

Hej De spørgsmål du stiller er jo i virkeligheden nogen den gravide altid selv bestemmer, det kan godt være vigtigt at huske på når man bliver bombarderet med gode råd og anbefalinger - men jeg vil godt besvare med hvad jeg selv har fået anbefalet.

1. Nej ikke male overhovedet, heller ikke udendørs.

2. Man bør ikke tømme kattebakke under hele graviditeten.

3. Man skal generelt være forsigtig med løft, men særligt i de første 12 uger og i slutningen af graviditeten, men altså pas på med at løfte noget tunget under hele graviditeten.

4. Parfume frarådes totalt - dog ved jeg at flere gravide bruger lidt udenpå tøjet ved festlige lejligheder.

Ellers skal du passe på med stærke rengøringsmidler, hårfarve, råt kød og skru ned for parabener samt spise sundt og varieret og så selvfølgelig undgå alkohol og tobak - min egen personlige holdning er, at man skal tænke sig om og tage hensyn til graviditeten, men ellers at man forsøger at leve så tæt på det man plejer som muligt. Held og lykke med graviditeten

Anmeld

2. juni 2012

Anonym trådstarter

mange mange tak for svaret, dt var dejligt at høre..

Anmeld

2. juni 2012

B&J

Løft til du ikka kan løfte mere jeg løftede 30kg sække 1månede før jeg skulle på barselv men min krop syntes også det var okay man skal lytte efter sin krop hvis den siger stop så stop men du kan jo evt bede en om at hjælpe dig når du skal løfte

parfume bruger jeg aldrig bruger nivea roll on.....

kattebakken tog min kæreste fra dag 1.

jamen så længe det er alm maling må man jo gerne male når det er vandbaseret.... det ville jeg godt gøre...

Anmeld

2. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvis det er indekatte må du gerne tømme kattebakken, da det er de bakterie, som er i døde dyr udekatten spiser du ska passe på!  Male ska du nok helst holde dig fra!    Du må gerne arbejde lige indtil du går fra 8 uger termin! Dog er det jo ik sikkert du helt ka holde til det, men lad vær med at tage sorgerne på forskud. Jeg arbejder med handicappet og ku sagtens holde til at arbejde frem til termin første gang, denne gang er jeg blevet deltids sygemeldt fra uge 28 pga bk. Så det er meget forskelligt hva man ka holde til! Vh stine

Anmeld

2. juni 2012

Anonym trådstarter

kan mange tak.

det med løfte var nu også fordi jeg arbejde på et plejehjem, nu ikke fordi vi sådan går og løfter på ting, da vi ikke må. meeen det kan godt være nogle andre hårde arbejds opgaver engang i mellem. 

min kæreste har sagt at han tager kattebakken fra i dag af hehe. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.