Anonym skriver:
hej alle sammen.
jeg har lige nogle spørgsmål om at være gravid.
må man male når man er gravid ??
hvornår i graviteten er det fra man ikke må tømme kattebakke ??
hvornår er det man ikke må løfte??? (arbejder på et plejehjem)
hvad med parfume, må man ikke godt bruge det på tøjet??
hvis i har andre af sådan nogle ting man skal passe på med, må i gerne skrive det.
Håber ikke i tænker jeg går for meget op i det, men vil gerne tag de forholds regler der er, da jeg muligvis er blevet gravid, og har en kronisk sygdom i underlivet og vil ikke risikere at jeg gør sådan dette ikke holder 
Hej
De spørgsmål du stiller er jo i virkeligheden nogen den gravide altid selv bestemmer, det kan godt være vigtigt at huske på når man bliver bombarderet med gode råd og anbefalinger - men jeg vil godt besvare med hvad jeg selv har fået anbefalet.
1. Nej ikke male overhovedet, heller ikke udendørs.
2. Man bør ikke tømme kattebakke under hele graviditeten.
3. Man skal generelt være forsigtig med løft, men særligt i de første 12 uger og i slutningen af graviditeten, men altså pas på med at løfte noget tunget under hele graviditeten.
4. Parfume frarådes totalt - dog ved jeg at flere gravide bruger lidt udenpå tøjet ved festlige lejligheder.
Ellers skal du passe på med stærke rengøringsmidler, hårfarve, råt kød og skru ned for parabener samt spise sundt og varieret og så selvfølgelig undgå alkohol og tobak - min egen personlige holdning er, at man skal tænke sig om og tage hensyn til graviditeten, men ellers at man forsøger at leve så tæt på det man plejer som muligt. Held og lykke med graviditeten