Onde drømme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

341 visninger
4 svar
0 synes godt om
24. april 2009

Munder

Hejsa

Hvordan takler I det, når ungerne har onde drømme?

Andrea's ynglingspædagogmedhjælper Michael er stoppet for nolge uger siden, da han skulle i militæret. De holdt stor afsked for ham i børnehaven, og Andrea taler hver dag om, at Michael er soldat.

I morges vågnede jeg så ved, at Andrea kaldte ulykkeligt inde fra sengen. Da jeg kommer ind til hende siger hun, at soldaterne er i huset, og de har taget Michael. Jeg forklarer hende, at der ikke er nogle soldater i huset og hun bliver rolig. Men men, da hun skulle i seng i aften ville hun ikke ind på værelset da der var soldater derinde. Jeg viser hende at der ikke er nogle soldater, og hun går til nøds med til at komme i seng. Hvad skal jeg gøre, hvis hun vågner igen i nat?

Det er da utroligt, hvad sådanne små hoveder opfinder.

Dorte (med Andrea fra 01.09.06)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2009

Loggidut

Hvis jeg var dig, ville jeg tage hende i hånden, gå med på legen, og spørg hvor soldaterne er...når i finder dem, lukker du døren op, og fortæller dem at de skal hjem og spise, og fortæl hende så at nu kan hun se de er gået, for de var meget sultne!

hjælp hende der hvor hun er, altså for hende er de virkelige, og leg lige så virkeligt at de er gået, for de er hjemme og spise...

forstår du?

det er sådan jeg ville tackle det, for så har du ikke fortalt hende at det hun oplever er forkert.'
og så gør soldaterne til noget sjovt forresten...aj sikke noget rod jeg får lavet her...harhhh

Anmeld

24. april 2009

Loggidut

ps/ hun aner jo nok ikke hvad en soldat er!
og forresten, mange gange held og lykke med det.

Anmeld

24. april 2009

linemus

Forstår hun, at Michael frivilligt har valgt at blive soldat, og at der altså ikke er nogen, der har taget ham/tvunget ham væk? Måske skulle den lige vendes igen.

Ellers plejer jeg at gøre som Loggi. Det nytter ikke at forklare Sebastian, at der ingen spøgelser er, når han nu ved, de er der. Så hellere lege med, og give ham en pistol med i seng, så han kan skyde dem, hvis de kommer ind ad vinduet.

Anmeld

25. april 2009

Munder

tak for svar.

Der har heldigvis ikke været noget i nat, og hun har sovet rigtig godt. Jeg vil klart bruge jeres råd, hvis jeg skulle opleve det igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.