Hvordan får jeg flormelisen af den pyntede kage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.399 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. juni 2012

Anonym trådstarter

Pyntede en kage igår og da fondanten var lidt klistret, brugte jeg flormelis til at forme med så det ik hang i bordet, men hvordan får jeg den af igen, har børstet lidt, men det tager ik det hele?

Kagen ska bruges i aften...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2012

RilahFalco

Der er lidt forskellige metoder.

Du kan enten tage en lille kugle af fondant og rulle den hen over overfladen. Det skulle gerne tage det værste.

Ellers kan du tage en madpensel og fugte med lidt vanille extrat eller mandel essens og 'male' hen over. Det skal nok tørre ind uden at gøre kagen blank - i modsætning til vand.

Du kan også tage et stykke køkkenrulle og duppe lidt palmin på, og så duppe oven på de steder hvor der er flormelis.

Til en anden gang, brug Maizena til at rulle fondant ud med. Det er også nemmere at børste af efterfølgende. 

Anmeld

2. juni 2012

Ansemusen

RilahFalco skriver:

Der er lidt forskellige metoder.

Du kan enten tage en lille kugle af fondant og rulle den hen over overfladen. Det skulle gerne tage det værste.

Ellers kan du tage en madpensel og fugte med lidt vanille extrat eller mandel essens og 'male' hen over. Det skal nok tørre ind uden at gøre kagen blank - i modsætning til vand.

Du kan også tage et stykke køkkenrulle og duppe lidt palmin på, og så duppe oven på de steder hvor der er flormelis.

Til en anden gang, brug Maizena til at rulle fondant ud med. Det er også nemmere at børste af efterfølgende. 

Jeg bruger en alm. pensel til at male med, altså en mellemstor hobbypensel til større områder og en lille til at fjerne flormelis eller Maizena på fx blomster mm.

Anmeld

2. juni 2012

Kløver

Jeg plejer bare at børste det af med en helt tør madpensel, synes ikke om at de ser våde ud, ligner for mig marcipan der "sveder"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.