Erfaring med tryghedsscanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.347 visninger
10 svar
0 synes godt om
1. juni 2012

LauraL

Hej tøser....

Jeg er første gangs gravid og er idag 5+3... Var gravid i vinters men det endte desværre med en SA i 6. uge...
Så vil lige høre jer erfarne tøser hva I synes om tryghedsscanninger?? Hvornår har I fået dem lavet, var det pengene værd osv..
Jeg vil gerne betale de 600 kr for at se hjerteblink... Men hvornår er det bedst af få det gjort??
Ha læst at når man først har set hjerteblink så er risikoen for abort mindre, er det rigtigt??

Tak for hjælpen.... :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2012

chael

Omkring uge 7. Jeg så hjerteblink i uge 7+.

Det var dog på sygehuset, da jeg var meget dårlig og man derfor mistænkte tvillinger. Men der var altså kun 1

*C

Anmeld

1. juni 2012

MorDk

Altså en scanning er et øjebliksbillede... og det kan altså gå galt gennem HELE graviditeten. Selvfølgelig er risikoen for abort større når man ikke er så langt henne. Jeg mener at abortrisikoen falder efter at man har set hjerteblink i 8.uge eller sådan noget... Men er ikke sikker!

De fleste aborter sker inden kvinden opdager hun er gravid (hun tror det er menses) Ellers mener jeg at det oftest sker før 12. graviditetsuge

Nå det så er sagt så har jeg selv fået en TS i uge 7 hvor jeg har set hjerteblink. Det ER pengene værd. Det gav mig en ro og tryghed at se der var liv *S*

Held & Lykke med graviditeten

Anmeld

1. juni 2012

Flowers

Efter min SA i uge 8, talte jeg med min læge om en tryghedsscanning. Jeg så hjerteblink i uge 7, men det døde desværre i uge 8, pga down syndrom. Derfor vil jeg helst ikke betale for mine scanninger før uge 12. For ellers ville jeg kunne bruge mange penge.

Anmeld

1. juni 2012

birthee

LauraL skriver:

Hej tøser....

Jeg er første gangs gravid og er idag 5+3... Var gravid i vinters men det endte desværre med en SA i 6. uge...
Så vil lige høre jer erfarne tøser hva I synes om tryghedsscanninger?? Hvornår har I fået dem lavet, var det pengene værd osv..
Jeg vil gerne betale de 600 kr for at se hjerteblink... Men hvornår er det bedst af få det gjort??
Ha læst at når man først har set hjerteblink så er risikoen for abort mindre, er det rigtigt??

Har du været ved lægen og få konstateret graviditeten? Jeg har nemlig med mine 2 været til en terminsskanning omkring uge 8, da lægen gerne ville have fastslået terminen... Den blev så korrigeret lidt i uge 12 ved begge 2, men skanningen omkring uge 8 har været guld værd, for så ser man hjerteblinket, og det gør det lidt mere virkeligt... og så er der "kun" ca. 4 uger til man er ovre de 12 uger, som for mig altid har været den tid, der efterfølgendene gjorde det mere virkeligt....

Anmeld

1. juni 2012

Camel

LauraL skriver:

Hej tøser....

Jeg havde en MA i uge 10 i februar sidste år. Den overlæge der udførte den kirugiske udskrabning på mig sagde at ved ny graviditet skulle jeg bede lægen om tryghedsscanninger. Da jeg blev gravid igen gik jeg til egen læge og bad om tryghedsscanning grundet det tidligere tilfælde. Jeg fik en henvisning til en gynækolog der scannede mig i uge 6/7 og igen uge 9/10.

Så tag en snak med din læge, det er så ærgeligt at bruge pengene på det hvis du kan komme afsted gennem lægen.

Anmeld

1. juni 2012

Nessie

Det giver en ro at blive skannet og se at alt er ok derinde.

Men der kan jo desværre godt ske noget alligevel.

vi har to gange set hjerteblink, hvor den er død efterfølgende, så det er desværre ingen garanti 

Anmeld

1. juni 2012

smlmea

Jeg ville som udgangspunkt først blive scannet i 8+0,for det er først når man har set  i min.8+0,at  abort risikoen falder til 2%,som den vil være resten af graviditeten.

Når det så er sagdt,kan man være heldig at se hjerteblink i starten af uge 6,og med sikkerhed i uge 7.

Anmeld

1. juni 2012

charlotteq

LauraL skriver:

Hej tøser....

Først og fremmest velkommen tilbage og tillykke med den nye graviditet dejligt det lykkedes igen. 

Mht. Tryghedsacanning fik jeg den lavet i uge 8+1.. Syntes det var pengene værd, da jeg ca. 4 år tidligere havde en SA. Så for at være sikker på alt nu var normalt. Og så det fineste hjerte blinke. 

Hvis du er usikker vil jeg anbefale det.. Og så er det sjovt at se billederne fra dengang og så til nu hvor jeg er i 31+ .. 

Held og lykke med det. 

Anmeld

1. juni 2012

LauraL

charlotteq skriver:

Først og fremmest velkommen tilbage og tillykke med den nye graviditet dejligt det lykkedes igen. 

Mht. Tryghedsacanning fik jeg den lavet i uge 8+1.. Syntes det var pengene værd, da jeg ca. 4 år tidligere havde en SA. Så for at være sikker på alt nu var normalt. Og så det fineste hjerte blinke. 

Hvis du er usikker vil jeg anbefale det.. Og så er det sjovt at se billederne fra dengang og så til nu hvor jeg er i 31+ .. 

Held og lykke med det. 

Tak for alle jeres gode svar....
Jeg skal til lægen når jeg er 7+0 så jeg må høre om han vil henvise mig nu jeg havde en SA sidst.... Så er nok ekstra nervøs denne gang... Men hvis ikk lægen vil, så betaler vi selv..
Men venter til uge 8, kan høre det er bedst.. Så må væbne mig med tålmodighed lidt endnu....

Foregår sådan en scanning ude eller indefra???

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.