Tilbagevendende børneeksem???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

588 visninger
6 svar
0 synes godt om
24. april 2009

Tina2

Milas- min søn på snart 2 år, havde børneeksem på kinder og i knæhaserne da han var lille (inden vi vidste han havde mælkeallergi) og da vi stoppede med mælk forsvandt det helt. Var ret slemt og tit åbent på kinderne.....

Nu er han jo så småt ved at være ovre det, han spiser sagtens mælk på sin havregryn hver morgen, ost osv..... Får dog ikke mælk at drikke......

MEN de sidste par mdr har han haft noget eksem lignende ved den ene øreflip. Altså nederst, hvor den blir til kind... Det bliver ved og ved at revne og jeg har vasket 2 gange om dagen og smurt i fed creme, men det har overhovedet ikke hjulpet....
Er revnen helet, sku der bare en enkelt bluse over hovedet, hvor vi glemte at hive den ud ved øret, før så var der hul på igen:-(

Var hos lægen med ham igår, synes det er længe han har haft det.... Han podede det (som vi så venter svar på) og så fik jeg noget Fucidin-hydrocortison salve, og allerede idag er det i bedring....

Kom så til at se her til morgen at han har små pletter i knæhaserne af meget tørre pletter... Fuldstændig som da han havde børneeksem.....

Kan det være det igen pga det skide mælk?????? Har jo så ofte hørt at børn med børneeksem som så stopper med mælk bliver fri for eksemen... Men har aldrig lige hørt om at det kunne komme tilbage......???

Har nogle af jer nogle erfaringer med det? Tror I jeg sku stoppe med mælken igen?
Han brækkede sig i vildskab da han havde mælkeallergi, hvis han fik det mindste, men det gør han jo ikke mere......

Han får kalktabletter, men iflg. børnelægen sku vi jo ind imellem prøve med lidt mælk eller mælkeprodukt, og han har hele tiden brækket sig af det...
Han var til tjek derude i okt, og da han nåede op på 50 ml mælk kom det op igen....

Men det er bare blevet bedre og bedre og han har præsteret at spise tre portioner havregryn med mælk på uden at kaste op....

Men synes det er lidt vildt hvis det kan være mælk som igen gør han får eksem....!!! Ved godt mælk ikke er så godt som man ellers troede (drikker det ikke selv, får det kun på havregryn) men alligevel.......

Kh Tina

Knus Tina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2009

Honningblomst

Måske, måske ikke...men det er da nemt at prøve at fjerne mælken...og er det ikke det, så kan I forsøge med alt muligt andet, fra vaskepulver til fødevarer...
Knus Eva..med to børn som har haft atopiskeksem...og stadig kan få det..

Anmeld

24. april 2009

Tina2

Vaskepulveret er det i hvert fald ikke, fødevarer tror jeg heller ikke, han er tjekket for så utrolig meget, og det er "kun" nødder han reagerer på (hans søster er VOLDSOM allergisk overfor nødder) så må næsten være det mælk.......

Må vel hellere prøve at holde ham fra det... Huha, han bliver ikke glad for at skulle undvære sine havregryn

Anmeld

24. april 2009

HelleBelle

der findes jo mange mælkeerstatninger Tina, soja og havre og rismælk han kan få på sine havregryn :0)

Anmeld

24. april 2009

Tina2

Hej Helle... Har prøvet ris- og havremælken og dem ville han ikke ha... Men det var i efteråret så kan selvfølgelig prøve igen:-)

Anmeld

25. april 2009

HelleBelle

Det smager altså fint hvis det er meget koldt. Synes jeg har læst noget med soja og drenge...og hormoner. Ville lige undersøge det hvis jeg var dig. Men havre og ris er jo nok fint fint :0)

Anmeld

25. april 2009

Tina2

HelleBelle skriver:

Det smager altså fint hvis det er meget koldt. Synes jeg har læst noget med soja og drenge...og hormoner. Ville lige undersøge det hvis jeg var dig. Men havre og ris er jo nok fint fint :0)

Ja de må helst ikke få soyamælk i større mængder før de er over 2 år.... Noget med de kan udvikle allergi overfor soya, så han har aldrig fået det...

Har købt rismælk til ham idag, så prøver at komme det på hans havregryn imorgen tidlig......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.