Mine besøg på baby er knapt så talrige som før fødslen, hvor jeg vel var herinde ca syv millioner gange hver dag
, men vi har det godt
.
Vores lillebror, der nu hedder Mikkel, er en drøm af en baby. Han sover og spiser og sover og spiser og smiler de dejligste smil og vifter med sine små arme og ben. Vi skal til sundhedsplejersken for første gang i morgen, så jeg er spændt på at se, hvor stor han er blevet. Han spiser i hvert fald godt, og vi har måttet opgive str 50 til ham og bruger faktisk både str. 56 og 62, så han er helt sikkert vokset siden han blev født.
Han har ikke helt forstået konceptet med at sove om natten og være vågen om dagen, så han har sin længste vågne periode i nogle timer omkring midnat, så lige for tiden sover vi det meste af formiddagen væk, for at indhente den tabte nattesøvn (hjælper heller ikke at storesøster vågner kl 6)
.
Ellers er vi kommet godt i gang med barnevognsture, og almindelige aktiviteter om dagen. Jeg synes det er meget anderledes end første gang, hvor det tog meget længere tid, før jeg var i gang med en rigtig hverdag. Denne gang er det bare som om at alt det med at passe babyen går lidt mere af sig selv. Til gengæld bruger vi en del energi på storesøster, der ikke er udelt begejstret for at der er flere om buddet til mors og fars opmærksomhed. Heldigvis lader hun det ikke gå ud over lillebror, og er tværtimod utrolig kærlig og omsorgsfuld overfor ham.
og så lige et par billeder:
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld