? om børneeksem....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

428 visninger
6 svar
0 synes godt om
24. april 2009

Tina2

Milas havde jo børneeksem på kinder og i knæhaserne da han var lille (inden vi vidste han havde mælkeallergi) og da vi stoppede med mælk forsvandt det helt. Var ret slemt og tit åbent på kinderne.....

Nu er han jo så småt ved at være ovre det, han spiser sagtens mælk på sin havregryn hver morgen, ost osv..... Får dog ikke mælk at drikke......

MEN de sidste par mdr har han haft noget eksem lignende ved den ene øreflip. Altså nederst, hvor den blir til kin... Det bliver ved og ved at revne og jeg har vasket 2 gange om dagen og smurt i fed creme, men det har overhovedet ikke hjulpet....
Er revnet helet, sku der bare en enkelt bluse over hovedet, hvor vi glemte at hive den ud ved øret, før så var der hul på igen:-(

Var hos lægen med ham igår, synes det er længe han har haft det.... Han podede det (som vi så venter svar på) og så fik jeg noget Fucidin-hydrocortison salve, og allerede idag er det i bedring....

Kom så til at se her til morgen at han har små pletter i knæhaserne af meget tørre pletter... Fuldstændig som da han havde børneeksem.....

Kan det være det igen pga det skide mælk?????? Har jo så ofte hørt at børn med børneeksem som så stopper med mælk bliver fri for eksemen... Men har aldrig lige hørt om at det kunne komme tilbage......

Har nogle af jer nogle erfaringer med det? Tror I jeg sku stoppe med mælken igen?
Han brækkede sig jo i vildskab da han havde mælkeallergi, hvis han fik det mindste, men det gør han jo ikke mere......

Knus Tina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2009

Strack

Hej Tina

Mike har også lige fået børneeksem igen, og vi har ellers ik set noget til det siden han var 2 ca...
lægen mener det kommer pga alt det pollen han ik kan tåle...

Anmeld

27. april 2009

Tina2

Jeg har lige snakket med børnelægen idag, og vi skal holde Milas fra ALT der har med mælk at gøre i 4 uger!!!!
Ikke nemt når han lige er begyndt at ku indtage det uden at brække sig + han godt kan li det....

Gav ham havregryn med rismælk på igår..... En skefuld så blev det skubbet væk og surt ansigt:-(

Anmeld

1. maj 2009

SHJuP

GISP!
Anede ikke mælk kunne have noget med børneeksem at gøre...
Her har alle tre unger jo børne-eksem i mere eller mindre grad!

Hmmm... hvis det hjælper at de ikke får mælk, kan man så aldrig mere give dem mælk? -de eeeelsker det jo!

Knus fra Stine -ganske uvidende om det...!

Anmeld

1. maj 2009

Tina2

Ja, nu var Milas jo også lige begyndt at ku tage det på havregryn osv. Men han vil ikke drikke det....

Har så forsøgt mig med soyamælk og det kan faktisk godt gå:-) Han får dog lige et skvæt ekstra sukker på, må jeg indrømme:-) Han skal lige vænne sig til smagen. Rismælk og havremælk vil han ikke ha (det er mere sødt)

Jo, mælk kan meget nemt ha med børneeksem at gøre... Da vi tog NAN fra ham for et år siden forsvandt det hele på ham og hans var ret slemt!!!!

Han får to kaolktabletter om dagen og det samme gør Filuca. Ingen af dem får særlig meget mælk, og heller ikke jeg selv. Har ikke kunne li det som drikkelse siden jeg var 3 år. Kan dof godt li det på havregryn osv.

Hos børnelægen sagde de at han sku holdes helt fra det i 4 uger, og børneeksemen sku være i bedring efter ca 2 uger, så du kan jo tjekke med dine om det kan være mælken der gør det:-)

Anmeld

1. maj 2009

SHJuP

Hold da op...
Kan slet ikke se hvordan mine unger skal kunne undvære mælk... De ELSKER det simpelthen...

Hmmm... Nå, det må undersøges!

Knus fra Stine -der sidder og sveder på kontoret lidt endnu!

Anmeld

1. maj 2009

Tina2

Nej, det er nok også svært hvis man får det meget hver dag, men det gør vi slet ikke.... Kun på grød, havregryn, jordbær osv. Ellers ikke. Hverken Milas, Filuca eller jeg drikker det, Thomas kun sjældent, så her blir det kun brugt ovenpå noget:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.