Milas havde jo børneeksem på kinder og i knæhaserne da han var lille (inden vi vidste han havde mælkeallergi) og da vi stoppede med mælk forsvandt det helt. Var ret slemt og tit åbent på kinderne.....
Nu er han jo så småt ved at være ovre det, han spiser sagtens mælk på sin havregryn hver morgen, ost osv..... Får dog ikke mælk at drikke......
MEN de sidste par mdr har han haft noget eksem lignende ved den ene øreflip. Altså nederst, hvor den blir til kin... Det bliver ved og ved at revne og jeg har vasket 2 gange om dagen og smurt i fed creme, men det har overhovedet ikke hjulpet....
Er revnet helet, sku der bare en enkelt bluse over hovedet, hvor vi glemte at hive den ud ved øret, før så var der hul på igen:-(
Var hos lægen med ham igår, synes det er længe han har haft det.... Han podede det (som vi så venter svar på) og så fik jeg noget Fucidin-hydrocortison salve, og allerede idag er det i bedring....
Kom så til at se her til morgen at han har små pletter i knæhaserne af meget tørre pletter... Fuldstændig som da han havde børneeksem.....
Kan det være det igen pga det skide mælk?????? Har jo så ofte hørt at børn med børneeksem som så stopper med mælk bliver fri for eksemen... Men har aldrig lige hørt om at det kunne komme tilbage......
Har nogle af jer nogle erfaringer med det? Tror I jeg sku stoppe med mælken igen?
Han brækkede sig jo i vildskab da han havde mælkeallergi, hvis han fik det mindste, men det gør han jo ikke mere......
Knus Tina
Anmeld